Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaartlezer kbc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kaartlezer kbc

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
    Wie heeft je dit wijsgemaakt? (als je hier inderdaad spreekt over een draadloze kaartlezer)

Het grote voordeel van deze UCR's (Unconnected CardReaders) is namelijk dat ze volledig universeel zijn en noch kaart, noch systeemgebonden zijn. Maw. dit draadloze kaartlezertje kan met elke bankkaart met chip gebruikt worden, want het "beveiligde" gedeelte van de berekening gebeurt ahv. de chip op uw kaart. Door het feit dat je de lezer niet meer moet connecteren met de PC zijn al de compatibiliteitsproblemen eveneens van de baan
    ...beveiligde berekening...
    ok, die is er wel maar dan moet je nog 8 cijfers intikken via de pc.
    (en de keyloggers?)

Toch vind ik het gemakkelijker dan die sleutels van vroeger.
    Die had ik op een schijfje staan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

weet er iemand iets over de batterij die in dat ding steekt

Comment

Die code kan maar 1 keer gebruikt worden voor die bepaalde transactie. Vooraleer je een code terugkrijgt van de kaartlezer moet je zelf eerst een challenge ingeven dat door de computerhost wordt doorgestuurd. Deze challenge, gecombineerd met een aantal dynamische gegevens op je kaart + uw PIN geven een securecode als resultaat. Zelfs als je er in slaagt om deze securecode met een keylogger vast te krijgen, ben je er nog weinig mee, want als je de kaart op een andere site wenst te gebruiken zal je hoedanook een aandere challenge als input moeten invoeren.
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Die code kan maar 1 keer gebruikt worden voor die bepaalde transactie. Vooraleer je een code terugkrijgt van de kaartlezer moet je zelf eerst een challenge ingeven dat door de computerhost wordt doorgestuurd. Deze challenge, gecombineerd met een aantal dynamische gegevens op je kaart + uw PIN geven een securecode als resultaat. Zelfs als je er in slaagt om deze securecode met een keylogger vast te krijgen, ben je er nog weinig mee, want als je de kaart op een andere site wenst te gebruiken zal je hoedanook een aandere challenge als input moeten invoeren.
          juist
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

weet er iemand iets over de batterij die in dat ding steekt
            Eerlijk gezegd ben ik daar nooit bij blijven stilstaan... maar gezien de tijd dat zo'n batterij meekan en de snelheid waarmee security-technologieën evolueren, denk ik dat de kans groter is dat deze kaartlezer achterhaald zal zijn voor de batterij plat zal zijn. Als ik mij niet vergis waren de batterijen bij de vroegere "digipass"-toestellen ook al niet te vervangen.
            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Komt er nog bij dat die challenge beperkt is in de tijd. Treuzel een beetje en hij is niet meer geldig. Geen probleem voor een 'ervaren' PC-gebruiker, maar ik ken er wel een paar die daar nooit mee zouden kunnen werken. Het is in ieder geval veel veiliger dan het 'oude systeem'.

Ik ben echter ook wel benieuwd wat de gemiddelde levensduur van de batterij betreft ... . Als het zover is zullen we dat ding wel eens openbreken .

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                bij elke transactie moet ge uit dat ding een code opvragen... serieus wat overhead, maar het systeem zal binnenkort ook door alle andere banken gebruikt worden.
                bij dexia werkt dit systeem al bijna een jaar
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Als ik mij niet vergis waren de batterijen bij de vroegere "digipass"-toestellen ook al niet te vervangen.
                  Klopt. Net eentje uit de kast gevist...

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Waar is de tijd dat er mensen aan een locket zaten

Greetz
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
                      Waar is de tijd dat er mensen aan een locket zaten

Greetz
                      Spogy
                      d'r zitten nog altijd mensen aan het loket.
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        d'r zitten nog altijd mensen aan het loket.
                        Die u bij geldafhaling doodleuk zeggen "Sorry, niet voor minder dan 500€".
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Jah

Ben ik blij dat er naast het loket toestellen staan die dat evengoed kunnen. Dat is een standaardtransactie waar niks fout mee kan lopen. Als ge zo nood hebt aan sociaal contact, stap dan een cafe binnen, maar ga niet in de rij staan voor dingen waar dat niet nodig voor is, zodat de mensen die met een ingewikkelder probleem zitten niet nodeloos moeten wachten.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

en voor meer dan 500€ moet u 2 dagen vooraf een bestelling plaatsen !
                            waarom zitten der nog mensen aan een loket ?
                            www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                              en voor meer dan 500€ moet u 2 dagen vooraf een bestelling plaatsen !
                              waarom zitten der nog mensen aan een loket ?
                              Welke bank?

Bij mijn bank is dat pas vanaf 3-4000 euro ofzo. Ik heb eens gebeld om m'n 5D bestelling met lenzen te betalen cash, 4000 euro afgehaald. Moest niet op voorhand, zeiden ze.

Daarbij, ni veel redenen meer om zoveel geld af te halen tegenwoordig. En dat loket heb je wel nodig voor andere dingen dan geld afhalen.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Wie heeft je dit wijsgemaakt? (als je hier inderdaad spreekt over een draadloze kaartlezer)

Het grote voordeel van deze UCR's (Unconnected CardReaders) is namelijk dat ze volledig universeel zijn en noch kaart, noch systeemgebonden zijn.
                                Dat klopt, enige wat je moet laten doen is je bankkaart van je vriendin voor homebanking (opnieuw) laten activeren.

Wat wel schandalig is met dit systeem is dat je dus verplicht wordt om een bankkaart te hebben, ...wat niet bij elke bank kostenloos is.
                                Je betaalt dus in sommigfe gevallen voor online bankieren en dan komen er nog kosten bovenop voor de kaart...en dat alles om jouw zuurverdiende centen te beheren

Gelukkig zijn er nog enkele kleinere banken waar het echt gratis is

Comment

Working...
                                X