Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaartlezer kbc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kaartlezer kbc

joepie juist in de bus gevallen "de nieuwe kaartlezer van KBC"
    bij de eerste test valt mij op :
    -geen aansluiting ,dus eigenlijk een veredeld rekenmachine
    -geen batterijkompartimentwerkt dit op een mininucleare reactor of elk jaar een nieuwe kopen?
    -voorheen één zelfgekozen codewoord en sleutelbestand op schijfje of stick,nu
    kaart in lezer;bankaartnr intikken op de site;chalengenr intikken op lezer;pin intikken op lezer;verkregen uitkomst intikken op site en je bent binnen
    kweetnie ze ik vond het ervoor toch beter

Re: kaartlezer kbc

bij elke transactie moet ge uit dat ding een code opvragen... serieus wat overhead, maar het systeem zal binnenkort ook door alle andere banken gebruikt worden.

Comment

zoals ik het begrepen heb is dit een verplichting voor KBC, oude systeem was gebruiksvriendelijker, maar veiligheid gaat voor. Per slot van rekening, KBC heeft hier niet zelf voor gekozen, he .. wel de bankcomissie

Comment

Is al een oud systeem ondertussen. Wordt al lang gebruikt bij andere banken. Omdat de codes tijdelijk geldig zijn is het waarschijnlijk wel veel veiliger en zo omslachtig is het nu ook weer niet. Wacht maar tot ze de gecompliceerdere ondertekening van overschrijvingen activeren.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Je kan ook eerst meerdere overschrijvingen intypen en dan pas slechts 1 maal tekenen. Minder overhead.
          Inderdaad zijn dit tijdelijke codes, er is genoeg versleuteling in om safe te zijn.
          In nabije toekomst zal je dat bakske ook kunnen gebruiken om online e-commerce betalingen te doen, zowel Bancontact, Visa, .....etc, allemaal 1 systeem.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ik veronderstel toch dat dit systeem veiliger zal zijn dan het systeem met het sleutelbestand. En inderdaad er zijn andere banken die er al sneller mee bezig waren (Dexia, ... )
            It's not the size that matters, it's how you use it.
            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Comment

Yup,

Heb het zelf nu al bijna een jaar. Werkt prima, maar je moet er aan wennen. Wel is het zo dat ik niet elke keer mijn bankkaartnummer hoef in te geven in mijn Dexia Netbanking, omdat je een bookmark kan zetten naar de pagina die je kaartnummer al heeft.

Enkel codes uitwisselen dus.

Voordeel is ook dat je enkel een browser nodig hebt. Dus je kan het evengoed gebruiken op vakantie, of bij een kameraad. Ook meegenomen is dat de toestelletjes allemaal hetzelfde zijn. Ik gebruik af en toe die van onze Centea rekening met Dexia, en ik vermoed dat alle andere ook compatibel zijn.

Als je dus je lezer niet bij je hebt, kan je altijd vragen of iemand anders er eentje heeft.

Dave
              pixelpusher

Comment

Mijn PC staat boven, mijn kaart zit beneden in mijn portefeuille ...
                Als ik nu wil inloggen kan ik eerst naar beneden voor die kaart en nadien terug om mijn portefeuille terug weg te steken ... anders ben ik 's anderendaags weer weg zonder.
                Het is een kl*te-systeem dat dit met uw bankkaart moet.
                Dat het veiliger is betwist ik niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Yup,

Heb het zelf nu al bijna een jaar. Werkt prima, maar je moet er aan wennen. Wel is het zo dat ik niet elke keer mijn bankkaartnummer hoef in te geven in mijn Dexia Netbanking, omdat je een bookmark kan zetten naar de pagina die je kaartnummer al heeft.

Enkel codes uitwisselen dus.

Voordeel is ook dat je enkel een browser nodig hebt. Dus je kan het evengoed gebruiken op vakantie, of bij een kameraad. Ook meegenomen is dat de toestelletjes allemaal hetzelfde zijn. Ik gebruik af en toe die van onze Centea rekening met Dexia, en ik vermoed dat alle andere ook compatibel zijn.

Als je dus je lezer niet bij je hebt, kan je altijd vragen of iemand anders er eentje heeft.

Dave
                  idd. Ben ook bij KBC enz.
                  De kaartnummer kan je op schijf zetten....
                  Maar hoe zit het dan met de veiligheid.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    idd. Ben ook bij KBC enz.
                    De kaartnummer kan je op schijf zetten....
                    Maar hoe zit het dan met de veiligheid.
                    De kaartnummer is niet geheim. De code zit verwerkt in de chip op de kaart.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      De kaartnummer is niet geheim. De code zit verwerkt in de chip op de kaart.

Dave
                      Dus als mijn kaartnummer op schijf staat dan kan dat geen kwaad....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Dus als mijn kaartnummer op schijf staat dan kan dat geen kwaad....
                        Als het die van uw VISA is moogt ge die eens geven ... het kan geen kwaad ... voor mij.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als het die van uw VISA is moogt ge die eens geven ... het kan geen kwaad ... voor mij.
                          hahaha, zot

Die heb ik al lang afgedankt VerSeg.
                          Maar ik mis ze wel....
                          Ze hebben me al eens liggen gehad, gelukkig viel het mee.
                          Iets van 50 euro > was een betaling in Londen waar ik de laatste
                          15 jaar niet meer geweest was.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Wat ik ook niet zo leuk vind aan die nieuwe kaartlezer is het volgende:

zowel ikzelf als mijn vriendin werkten vroeger met KBC Online en hadden dus beide een ID en een sleutelbestand. Geen probleem.

Nu heb ik echter een kaartlezer gekregen (want ik was ook diegene op wiens naam de KBC Online stond) maar zij kan die nu niet meer gebruiken.
                            Je kunt natuurlijk nog tijdelijk (hoelang?) KBC online gebruiken maar nadien moeten die mensen voor 25€ een KBC Protonlezer aankopen.

Vind ik persoonlijk toch maar belachelijk

Mvg

Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Wat ik ook niet zo leuk vind aan die nieuwe kaartlezer is het volgende:

zowel ikzelf als mijn vriendin werkten vroeger met KBC Online en hadden dus beide een ID en een sleutelbestand. Geen probleem.

Nu heb ik echter een kaartlezer gekregen (want ik was ook diegene op wiens naam de KBC Online stond) maar zij kan die nu niet meer gebruiken.
                              Je kunt natuurlijk nog tijdelijk (hoelang?) KBC online gebruiken maar nadien moeten die mensen voor 25€ een KBC Protonlezer aankopen.

Vind ik persoonlijk toch maar belachelijk
                              Wie heeft je dit wijsgemaakt? (als je hier inderdaad spreekt over een draadloze kaartlezer)

Het grote voordeel van deze UCR's (Unconnected CardReaders) is namelijk dat ze volledig universeel zijn en noch kaart, noch systeemgebonden zijn. Maw. dit draadloze kaartlezertje kan met elke bankkaart met chip gebruikt worden, want het "beveiligde" gedeelte van de berekening gebeurt ahv. de chip op uw kaart. Door het feit dat je de lezer niet meer moet connecteren met de PC zijn al de compatibiliteitsproblemen eveneens van de baan
                              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Working...
                              X