Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ADSL Speed Touch Home connectie herstellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ADSL Speed Touch Home connectie herstellen

Ik als Telenetter moet gaan proberen om iemand te helpen wiens ADSL internet is uitgevallen ('s nachts op een werkende PC)...

Vanuit Scarlet hebben ze de lijn zogezegd al getest, alles was ok, dus zou hij moeten "herconfigureren" (meer zeiden ze niet).

Zijn modem is een Alcatel Speed Touch Home.

Een CD ervoor vindt hij niet, maar ik dacht dat dat ook niet nodig was?

Ik vind het niet zo makkelijk om de juiste configuratie-info te vinden en zou alleen maar kunnen proberen om de MS netwerksoftware (TCP/IP) eens te verversen...

Iemand hier wel een goede link of wat richtlijnen voor aub?

Re: ADSL Speed Touch Home connectie herstellen

Welk type is het? Er zijn verschillende modems.

Ik heb een draadloze modem van Alcatel en daarvoor had ik een cd nodig om deze te installeren.
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Ik heb de indruk van wat lectuur hier en daar dat deze gewoon onder deze naam zonder meer bestaat, maar dat het al oudere modellen zijn...

Hij zag niet direct een nr, want ik heb er nog naar gevraagd.

Als ge zeker zijt dat er een nr achterhoort(?) dan zal ik nog eens moeten bellen... (een draadloze is het niet)

update: https://www.scarlet.be/residential/n...modems/alcatel
      Denk dat ik daar genoeg mee weet...
      Last edited by maGuy; 9 juli 2007, 21:31.

Comment

Ik heb ooit twee maal een Speed Touch geinstalleerd. Eén keer een kaart, één keer een externe modem. Beiden hadden software op cd mee.

Normaal vind je de drivers zo op het net terug in geval de cd's verloren gaan.

Wat de configuratie betreft: hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
          Wat de configuratie betreft: hier
          Nóg beter. Dankuzeer

Helaas vind ik niet zomaar de drivers via de site waarnaar verwezen wordt...

Mss heb ik toch een verdere specificatie nodig (nrke, denk het niet), maar ben er redelijk gerust in dat drivers niet nodig zijn.
          Last edited by maGuy; 10 juli 2007, 00:18.

Comment

deze combinatie in Google: driver speed touch home

Als je daar je ding nog niet mee vind...

Comment

Als het effectief een speed touch home is, dan heb je geen drivers nodig.
              Drivers zijn enkel nodig voor USB modems, en die Home is een zuivere ethernet modem.

Er zit wel een webservertje in voor de modeminstellingen. Normaal op 10.0.0.138 (maar dat lukt dus enkel als je PC ook in de 10.0.0.x range zit), en die instellingen heb je niet echt nodig.

Op je PC moet je enkel nog een PPPoE verbinding aanmaken en via dat icoon "aanloggen" met je ADSL login en paswoord. Als je met Windows XP werkt, moet je maar in de help van XP PPPoE ingeven, dan krijg je een volledige handleiding.

Automatisch kan ook, maar dan is de gemakkelijkste methode om er nog een routertje tussen te steken (het kan softwarematig met het "rasdial"-commando'tje, maar dan hoop ik dat je het DOS-tijdperk nog niet verleerd bent).
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                Helaas vind ik niet zomaar de drivers via de site waarnaar verwezen wordt...

Mss heb ik toch een verdere specificatie nodig (nrke, denk het niet), maar ben er redelijk gerust in dat drivers niet nodig zijn.
                Als het een externe is zoals een Speed Touch Home normaal is heb je geen drivers nodig.
                Voor XP enkel dit volgen : http://www.scarlet.be/residential/nl...lcatel/a101083
                Als je een routerke gebruikt moet ge op uw PC niks installeren of configureren, enkel in de router PPPoE kiezen en gegevens invullen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Mannen, bedankt nog allemaal, maar wat bleek: het was weer een zoveelste opeenstapeling van kluchten vanwege scarlet...

- helpdesk meneer 1 zegt dat alles ok is van bij hen uit en dat hij moet herconfigureren
                  - helpdesk meneer 2 de volgende dag is wat vriendelijker en zegt dat toch dat ene lampje zou moeten branden en dat er mogelijk een defect is aan de modem en dat hij die eens moet laten nazien in een winkel
                  - mijn maat belt winkel en die zegt dat er idd veel bliksemschade is geweest in de buurt en al meerdere modems/netwerkkaarten zijn vervangen. Hij zat zelfs al zonder modems.
                  - mijn maat gaat elders een nieuwe modem kopen en probeert aan te sluiten maar lukt niet. Belt Scarlet...
                  - helpdesk meneer zegt dat zijn account eergisteren werd afgesloten (dit wegens een klucht op zich: hij betaalde nl al een hele tijd voor 2 accounts en heeft geen idee hoe dat zou komen. Zelf vermoed ik misverstanden bij interne overschakeling tiscali naar scarlet. Kortgeleden vroeg hij dan ook om één ervan stop te zetten, met blijkbaar als gevolg dat ze na enkele dagen ook zijn resterende account hebben afgesloten, ipv slechts één )
                  - technische dienst en dienst facturatie spelen de bal wat heen en weer naar mekaar door...
                  - gaat weer dagen duren om één van die accounts te herstellen (en dat vind ik er echt teveel aan). Ondertussen staat wel zijn professioneel en dagelijks belangrijk emailadres bij hen...

Dus scarlet...
                  - laat de mensen dubbel betalen (vermoedelijk; zou altijd nog zijn eigen fout ergens kunnen geweest zijn, maar ik zou niet weten hoe, hij is niet verhuisd of zo)
                  - doet u een nieuwe modem kopen en zal hem wel niet terugbetalen
                  - slechte service er bovenop

Soit, niets dat we nog niet wisten eigenlijk... V/e andere maat ook nog een hele scarlet (nu Telenet) historie moeten aanhoren recentelijk

Resultaat --> Telenet (ook daar hout vasthouden, ik weet het )
                  Last edited by maGuy; 11 juli 2007, 15:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht

Resultaat --> Telenet (ook daar hout vasthouden, ik weet het )
                    Klopt. Alvast één voordeel: Telenet valt bijna nooit uit, maar als er iets defect is, is het soms ook wat ellende, met al die robotjes in call-centers.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                    X