Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac en usb sticks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mac en usb sticks

Als ik foto's van mijn mac naar een usb stick zet, zet die de foto's er altijd dubbel op. Een gewone copy en een beschadigde onleesbare.
    De winkel waar ik mijn foto's laat afdrukken zegt dat ze dat bij andere klanten met mac nogal gezien heeft.
    Hebben jullie dat ook? Is er iets aan te doen?

Re: Mac en usb sticks

probeer eens andere stick
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

Hoi,

Ik denk dat dat een normale zaak is. Ik heb dat ook en dat is met eender welke stick het geval. Heb er al verschillende gehad (mijn man brengt deze mee van zijn werk). Ik weet niet of er iets aan te doen is. Tot nu toe is het voor mij nog geen probleem geweest.

Groetjes,
      Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chasqui Bekijk bericht
        Als ik foto's van mijn mac naar een usb stick zet, zet die de foto's er altijd dubbel op. Een gewone copy en een beschadigde onleesbare.
        De winkel waar ik mijn foto's laat afdrukken zegt dat ze dat bij andere klanten met mac nogal gezien heeft.
        Hebben jullie dat ook? Is er iets aan te doen?
        Vreemd, dat heb ik nog nooit gehad. Formmateer de stick eens (op een pc als dat kan). Een Mac leest ook pc schijven en/of sticks. Omgekeerd kan dat niet.
        www.i-mac.be
        http://www.cerclebrugge.be

Comment

'k heb het probleem ook nog nooit gehad. Sticks zijn hier ook in fat-16 of 32 geformateerd.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Als je een bestand op je stick zet vanuit je Mac, en je bekijkt de inhoud van je stick op de Mac, dan zie je maar één bestand.

Maar bekijk je je stick op een PC, dan zie je voor ieder bestand telkens ook een .bestand (een identieke bestandsnaam met een punt ervoor).

Reden hiervoor is dat via je Mac op je stick een bestand wordt weggeschreven in Unix-formaat en (eigen aan Unix) deze schrijft én het echte bestand en telkens (een voor de Mac onzichtbare) .DS_store file.

Maar Windows ziet die bestanden wel, en als je op deze .DS_store files klikt, kan je ze niet openen en lijkt het of het bestand beschadigd is.

Gewoon dus telkens op het bestand zonder de punt ervoor klikken, en je hebt het juiste. Dat met de punt ervoor gewoon negeren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
              Als je een bestand op je stick zet vanuit je Mac, en je bekijkt de inhoud van je stick op de Mac, dan zie je maar één bestand.

Maar bekijk je je stick op een PC, dan zie je voor ieder bestand telkens ook een .bestand (een identieke bestandsnaam met een punt ervoor).

Reden hiervoor is dat via je Mac op je stick een bestand wordt weggeschreven in Unix-formaat en (eigen aan Unix) deze schrijft én het echte bestand en telkens (een voor de Mac onzichtbare) .DS_store file.

Maar Windows ziet die bestanden wel, en als je op deze .DS_store files klikt, kan je ze niet openen en lijkt het of het bestand beschadigd is.

Gewoon dus telkens op het bestand zonder de punt ervoor klikken, en je hebt het juiste. Dat met de punt ervoor gewoon negeren...
              Deze uitleg klopt, maar volgens mij is het een "_" ipv een puntje...
              Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Dat met de punt ervoor gewoon negeren...
                Heb dat idd ook als ik van MAC naar NAS kopiëer.
                Ik verwijder die .-bestanden steeds, dat is toch geen ramp mag ik hopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Heb dat idd ook als ik van MAC naar NAS kopiëer.
                  Ik verwijder die .-bestanden steeds, dat is toch geen ramp mag ik hopen
                  Is inderdaad geen ramp. Wou juist eens weten hoe dat kwam.

Comment

Working...
                  X