Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacie externe HD voor Mac EN pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lacie externe HD voor Mac EN pc

Ik gebruik al enkele jaren een lacie HD op mijn mac zonder problemen. Nu wou ik die ook gebruiken op pc en dat wil maar niet lukken.
    Heb al vanalles geprobeerd, nstf, hfs+ met mac openener..... niks werkt goed.
    Is het eigenlijk wel mogelijk om je externe hd voor mac EN pc te gebruiken?
    Gebruik op beide is vooral bedoeld om foto's en muziek van mac naar pc en vice versa te zetten.

Re: Lacie externe HD voor Mac EN pc

dat komt omdat de file systems gebruikt door Mac en Windows verschillen...

het enige wat min of meer zou moeten werken, is NTFS maar dan kan je op je MAC enkel de inhoud lezen en niet wegschrijven. Dit wordt veroorzaakt door de beveiliging in NTFS die MAC niet kan interpreteren om weg te schrijven.

Je kan ook altijd eens een MAC store bellen om te horen wat zij adviseren...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      dat komt omdat de file systems gebruikt door Mac en Windows verschillen...

het enige wat min of meer zou moeten werken, is NTFS maar dan kan je op je MAC enkel de inhoud lezen en niet wegschrijven. Dit wordt veroorzaakt door de beveiliging in NTFS die MAC niet kan interpreteren om weg te schrijven.

Je kan ook altijd eens een MAC store bellen om te horen wat zij adviseren...
      ntfs werkt meer "min" dan "meer" en bij de mac store waar ik ga weten ze precies ook niet veel, dus aan hen moet ik het niet gaan vragen.

Comment

Als je zowel van op je Mac als je PC wil schrijven naar die drive dan gebruik je best FAT32.
        FAT32 wordt volledig ondersteund door Mac, maar is wel een minder stabiel bestandssysteem dan NTFS of HFS.
        BD0927BE
        www.belicht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouternet Bekijk bericht
          Als je zowel van op je Mac als je PC wil schrijven naar die drive dan gebruik je best FAT32.
          FAT32 wordt volledig ondersteund door Mac, maar is wel een minder stabiel bestandssysteem dan NTFS of HFS.
          Heb ik ook al geprobeerd maar had daar ook problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chasqui Bekijk bericht
            Heb ik ook al geprobeerd maar had daar ook problemen mee.
            Heb je de drive toen onder Windows geformatteerd? Bij mij werkte dat perfect.
            Hetzelfde doe ik eigenlijk met mijn iPod. Als ik die onder Windows formatteer en installeer, dan kan ik hem zowel op Mac als PC gebruiken.
            BD0927BE
            www.belicht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouternet Bekijk bericht
              Heb je de drive toen onder Windows geformatteerd? Bij mij werkte dat perfect.
              Hetzelfde doe ik eigenlijk met mijn iPod. Als ik die onder Windows formatteer en installeer, dan kan ik hem zowel op Mac als PC gebruiken.
              Heb ik niet gedaan. Ga dat vanavond eens proberen. Bedankt voor de tip

Comment

Working...
              X