Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

amerika bezoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• amerika bezoeken

Hoi,

Ik vertrek heel binnekort naar Zuid-Amerika. Hiervoor heb ik een tussenstop in New York van 12u. Weet er iemand of je de vlieghaven dan mag verlaten of mag dit niet? Moet je dit van tervoren aanvragen?

Nog een ander vraagje: kan je met een gsm zonder dualband (dus een oudere gsm) smsjes verzenden vanuit Bolivië naar België?

Re: amerika bezoeken

De eerste luchthaven waar je in de USA landt, moet je de immigration passeren, zelfs voor een tussenlanding van 1 uur. Op JFK en Atlanta kan dat op drukke dagen tot 1 tot 3 uur in beslag nemen. Er bestaat geen transitzone in de USA.
    Je krijgt dan een WT (waiver tourist) stempel in je reispas (10 tot 90 dagen geldig) en een kaartje dat je bij verlaten van de USA moet afgeven. Dan koffers ophalen en naar de bagage pick-up brengen.
    Op JFK weet ik het niet, maar in Atlanta kan je de koffers slechts 3 uur voor vertrek afgeven.
    Enkel wanneer je een aansluiting met dezelfde maatschappij hebt, wordt je bagage automatisch naar eindbestemming gebracht in de USA. (bv met Delta Airlines naar Atlanta en dan doorvliegen naar Miami).
    Er zijn geen depots in de luchthaven om je bagage te laten bewaren.
    Met de taxi van JFK naar Manhattan is 45 minuten rijden (50$). Met de shuttle meer dan een uur, maar veel goedkoper.
    Met een rugzak zal je geen probleem hebben, maar met gewone koffers lijkt het me zeer moeilijk.

Telefoon moet een 3-band zijn (er zijn al 3-band Nokia's en Motorola's voor 65€). In Zuid-Amerika hetzelfde syteem (GPS1900 dacht ik) als in de USA. Behalve Panama dat een speciaal uniek systeem heeft.
    Het is veel goedkoper om een telefoonkaart te kopen in Zuid Amerika. Je kan dan tot 2 uur bellen naar Europa voor 10$. Geldt enkel voor vaste lijnen.

Comment

Working...
    X