Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein kinderen < 6m en medicamenten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• klein kinderen < 6m en medicamenten

't is er hier misschien niet het juiste forum voor, maar aangezien er hier op de meest vreemde gebieden ervaringsexperten zitten, zal ik het hier maar eens vragen

Hoe geeft ge dat ? Neusdruppels, fysiologisch water en supositoirs, dat lukt wel , daar heb ik geen medewerking voor nodig

Maar wat zijn de trukken voor hoestsiroop, antibotica in vloeistofvorm en andere zaken die oraal moeten worden ingenomen

Kleintje krijgt nog geen vaste voeding, is dus nog niet gewoon om met een lepel te eten. Eerst die hoestsiroop op een lepeltje geprobeerd, resultaat kleintje, wipperke en papa onder de hoestsiroop , dus daar had ze niks van binnen. Me voorgenomen, dat dit met de antibiotica zo niet mocht gaan, en ze moest dat toch tijdens de voeding krijgen (wel niet in maja, in de maag wordt dat toch gemixt ?), gewacht tot ik aan de laaste 20 cc van haar papfles zat, en dat lepeltje daar bij gegoten. Resultaat, madam die anders altijd haar 180 cc uitdrinkt, heeft serieus veel moeite moeten doen, om die laaste 20 binnnen te krijgen. Dit heeft me ver 30 minuten gekost, die smaak stond haar precies niet aan ... soit

mijn vraag,

hoe doen jullie dat in hemelsnaam ???

(waarom lijkt dat op een ander altijd toch zo evident )
    To make your dreams come true, wake up

Re: klein kinderen &lt; 6m en medicamenten

Bij Junifen, een koortswerend middel, zit een handig spuitje (met een grote opening). We hebben ondertussen al enkele van die spuitjes verzameld en gebruiken die nu om vloeibare medicamenten toe te dienen. Dat gaan heel wat gemakkelijker als met een lepeltje, inderdaad! Het voordeel met het spuitje is, dat je de vloeistof achteraan op de tong kan spuiten, zodat het probleemloos wordt doorgeslikt.

Peter

Comment

Ik dacht aan zo'n pipetje waar ze druppels mee geven, die bestaan er ook in grotere maten.

Het is wel al even geleden, mijn kleintje meet nu 1.85 m en is eergisteren 20 geworden.

Comment

Ik ga mee met Dippie...

Hier ook flessen Gaviscon in ons Sam geïnjecteerd met de "pikuur"...

Dus de spuit voltrekken en daarna in kleine dosiskes achteraan op de tong spuiten & dat ging heel vlot bij ons...

Comment

Me om 2 spuiten geweest bij de apotheek, subiet eens proberen

Comment

als je medicijnen in hun melk wilt mixen, maak je beter 2 flesjes klaar en mix je het medicijn in een flesje met bv 20 of 30 cc en geef je dat flesje het eerste, dan hebben die koters toch nog het meeste honger en gaan ze zich van een beetje bijsmaak veel minder aantrekken dan dat je dat flesje op het laatste geeft, als die kleine fles erdoor zit, geef je hun de "normale" fles, bij mijn grut werkte dat toch altijd

vriendelijke groeten, dimidub
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Daar had ik aan gedacht, maar aangezien er op de antibiotica opstond bewaar temp max 25 graden, had ik schrik dat die warme melk +- 35 graden het medicijn wat zou kapot maken, en heb ik dus gewacht tot de laaste 20 cc (tegen dat ze daar zijn, is de melk toch ver koud). Maja 't lichaam zelf is ook al 37 graden (nu ze ziek is nog wat meer ). Dus die gedachtengang zal wel verkeerd geweest zijn.

Binnen 10-15 min, de spuit eens proberen ze

Comment

dat is het net he, die bewaartemperatuur geldt enkel voor de langdurige bewaring, in die flesjes of in het lijveke wordt dat niet echt bewaard

véél succes in ieder geval
                ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

probeer het idd eens met een spuitje, spuit in de wangzak achter in de mond en wrijf zachtjes met je vinger onder haar keel/kaak, je weet wel waar haar tong zit, dit geeft een slikreflex en hoop dat ze/hij dan slikt.. tenminste zo werkte het hier en op mijn werk ook...

succes ermee...

groetjes Knofje.
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Pfffff dit is een pak beter gegaan dan met dat lepeltje, 't zal nog wat oefenen worden, vooral op dat slikken (ja hoofd zit nog dicht tegen romp, als ze zit). Maar soit ze heeft het meeste toch binnen

Bedankt.

Subiet met 2 spuiten, antibiotica en hoestsiroop, nu was het alleen nog maar de antibiotica

Comment

had je geprobeerd wat ik zei? anders leg je het hoofdje iets naar achter en dan wrijven...

succes weer.
                      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                        had je geprobeerd wat ik zei? anders leg je het hoofdje iets naar achter en dan wrijven...

succes weer.
                        Jaja, 'k heb het geprobeerd, maar 'k ben daar nog wat te onhandig op heb ik de indruk 't gaf wat de verkeerde reflexen, maar we blijven oefenen

bedankt.

Comment

wel naar de keel toe wrijven he? niet andersom......

Comment

wel opletten ale je medikamenten gaat mengen met melk: een aantal medikamenten verliezen hun activiteit indien samen met calcium ingenomen, en melk zit vol calcium: dus best even aan de apotheker vragen (die weet daar meer van dan de dokter, weet ik uit eigen ervaring...)
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                            X