Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sollicitatiestress

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sollicitatiestress

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
    "De aanvoerder van deze bende juristen, fiscalisten en andere gedegenereerden van betrekkelijk allooi..."
    Prachtig!

Dát is dus de baas waarvoor ik altijd had willen werken!

Als je na 't lezen van al dit fraais nog zin hebt ... succes morgen, Griffin!
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      "... ik doe het voor de uitdaging",
      "... ik zoek een nieuwe uitdaging",

Daar krijg ik het van....
      Hoezo? Na 'n paar jaar begint elke job toch te vervelen?
      Ga jij maar eens 4 jaar tv's testen, .....dan heb je 't wel gezien hoor, gelijk welke "nieuwe technologie" ze mee afkomen.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Als je steeds hetzelfde moet doen, dan wel ja. Maar er zijn naar mijn mening genoeg sectoren die heel veel afwisseling bieden.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Snap je wel hoor, maar als je nu eens tot je 60e mag fotograferen Gr,
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Ga jij maar eens 4 jaar tv's testen, .....dan heb je 't wel gezien hoor, gelijk welke "nieuwe technologie" ze mee afkomen.
            Tedere,

Denk dat iedereen of bijna toch iedereen, BLIJ is dat hem werkt heeft....
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Tedere,

Denk dat iedereen of bijna toch iedereen, BLIJ is dat hem werkt heeft....
              Bwa neen, als een job routine begint te worden, is het tijd om van job te veranderen. Daarom niet van werkgever, maar zeker van job. Als ik het gevoel heb, dat ik iets met mijn ogen toe begin te doen, dan ben ik gemotiveerd voor een nieuwe uitdaging

Doe trouwens ieder jaar 2 solicitatie gesprekken (ik verplicht er me zelf toe), gewoon om in running te blijven bij het soliciteren, dat als ik binnen x aantal jaar eens serieus naar een job ga zoeken, dat ik me dan op het soliciteren zelf niet moet concentreren, maar op de job die ik wil
              Last edited by jdm; 5 juli 2007, 18:50.
              To make your dreams come true, wake up

Comment

De meest eigenaardige reactie krijg je als je na de interviews zegt dat je niet meer geïnteresseerd bent. Dan worden ze plots kwaad...

En aan de andere kant mag je zelf niet kwaad worden als je na 4 gesprekken (inclusief het interview met CFO en CEO) te horen krijgt dat men eigelijk van in het begin al een (interne) kandidaat had maar dat ze per HR-procedure minstens 3 waardige kandidaten aan de directie moesten voorstellen.

Of dat je tè goed bevonden wordt waardoor de positie van je manager te sterk zou worden wat niet in de bedoeling ligt van de hogere directie... Dat hoor je dan achteraf van die manager die je wilde aanwerven...

Of je wordt geselecteerd en vlak erna wordt er een aanwervingsstop afgekondigd (2X voorgehad). Dat is héééél erg...
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Overigens waar ik een pesthekel aan heb is een vaak gebruikte zin; ik werk graag met mensen.

"... ik doe het voor de uitdaging",
                  "... ik zoek een nieuwe uitdaging",

Daar krijg ik het van....
                  Dan maar liever de waarheid, zoals "Ik heb een rot heikel aan mijn huidige baas/baan"
                  vriendelijke groeten, Helen
                  Updated WWW.HELENICA.NL
                  ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                    Dan maar liever de waarheid, zoals "Ik heb een rot heikel aan mijn huidige baas/baan"
                    Of, ik zoek eigenlijk geen werk, maar 'k zoek nu eens een plaats
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik heb ooit een, wat men noemt, Oxford Capacity Analysis voorgeschoteld gekregen: http://www.testuwpersoonlijkheid.nl/oca_page.asp?part=1

Dat zijn 200 multiplechoicevragen (!) van de vreemde soort. Om vraag 5 even te quoten: Wilt u 1, niet meer dan 2 of helemaal geen kinderen, ook al kunt u zich qua gezondheid en inkomen meer kinderen permitteren?

Achteraf bleek dat ik te doen had met een scientology gerelateerd bedrijf dat door de overheid als sectarisch geboekstaafd stond. Hoewel men mij terug wilde laten komen, heb ik zelf gezegd dat het niet meer hoefde.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

die vraag 5 is idd moeilijk te beantwoorden met ja misschien of nee :P

Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

'k Heb onlangs een sollicitatieformulier gelezen, 'k dacht niet meer bij te komen... 't was voor een functie in een grootwarenhuis, één van de vragen op dat formulier: "welke betrekking spreekt je het meest aan?" De sollicitant zijn antwoord: "Met een vrouw." Echt gebeurt!

Comment

Toen ik pas afgestudeerd was, en nog een tweetal weekjes van een vakantie wou genieten had ik thuis nog een stapeltje CV's liggen. (In de jaren 90 waren ingenieurs heel hard gevraagd)
                            Ik had mijn vader gezegd dat hij alle brieven die binnenkwamen mocht opendoen.
                            Toen hij een brief zag van een bedrijf dat me waarschijnlijk interesseerde heeft hij in zijn naam een kort briefje gestuurd, met de melding dat ik op verlof was en dat de CV er bij zat.
                            De dag nadat ik terugkwam van vakantie mocht ik al op gesprek, en ik had de job.

Bij een groot bedrijf van bouwmaterialen meldde ik aan het eind van mijn gesprek met de personeelsdirecteur dat ik nog een paar andere sollicitaties had lopen. Hij bood me een contract aan en zei me dat ik direct moest tekenen, of dat hij er voor zou zorgen dat ik daar nooit meer aan de bak kwam.
                            Ik heb het contract ter plaatse tergend traag verscheurd en ben het afgetrapt.
                            Nadien heb ik nog een briefje aan de algemene directie gestuurd met mijn verhaal. Ze excuseerden zich en boden me de job opnieuw aan. Ik ben er nooit meer teruggegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht

En aan de andere kant mag je zelf niet kwaad worden als je na 4 gesprekken (inclusief het interview met CFO en CEO) te horen krijgt dat men eigelijk van in het begin al een (interne) kandidaat had maar dat ze per HR-procedure minstens 3 waardige kandidaten aan de directie moesten voorstellen.
                              Haha, ken ik ergens van is schering en inslag bij ons

Comment

Working...
                              X