Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingsbrieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belastingsbrieven

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
    uwe boekhouder wel ja....
    Klopt, uitstel tot oktober is enkel bedoeld voor de zogenaamde "volmachthouders", in concreto de boekhoud- en accountantskantoren die werken met een volmacht van hun klanten, en da's ook logisch gezien die soms vrij grote aantallen aangiften in de PB te verwerken hebben en dat net in een periode dat hun personeel ook verlof neemt.
    fotosite

Comment

Van taxonweb heb ik mij altijd al tegengehouden omwille van de bijlagen die dan toch nog moesten nagesturud worden.

Maar ik zie nu juist dat dit blijkbaar niet meer nodig is en dat je vrijgesteld bent om bijlangen toe te voegen (allez zo interpreteer ik het toch)

Maar zowiso wacht ik met indienen tot de laatste dag voor moesten er nog papieren toekomen die vermindering geven maar die ik vergeten ben.

Heb dat vorig jaar gehad met de levenverzekering die is een week voor de einddatum bij mij toegekomen.
      Als je dan al 2 maand op voorhand alles opgestuurd hebt dan zit je met een probleem.
      President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
        al 4de jaar zo
        Al 4 jaar tax-on-web?
        En nog moeten we meer of 'n jaar wachten op ons geld en hebben ze NOG achterstand. (ja, ik zeg nog want hoeveel wordt er nog gecontroleerd????)

't Is toch niet te begrijpen, meer of 'n jaar moeten wachten op je eigen geld, en dat terwijl de staat eigenlijk veel beter weet wat je verdient dan jij zelf. Ze zouden je gewoon moeten 'n afschrift presenteren: "is dit correct?", je tekent (of protesteert) en 't is gedaan.

En dit zou toch zeker 't geval moeten zijn met die Tax-on-Web. Of printen ze alle aangiften uit en gaan ze 't dan zelf nog eens gaan ingeven in 't systeem dat ze eigenlijk intern gebruiken? Of nog erger: copy/paste tussen 2 programmas en dan van de verkeerde copy/pasten. Damn.

Sorry, moest er efkes uit.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          Of printen ze alle aangiften uit en gaan ze 't dan zelf nog eens gaan ingeven in 't systeem dat ze eigenlijk intern gebruiken? Of nog erger: copy/paste tussen 2 programmas en dan van de verkeerde copy/pasten. Damn.
          zonder zwans, maar 'k dacht dat ze dat vorig jaar of 't jaar daarvoor effectief zo gedaan hebben!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            ze zouden
            ofwel een premie moeten geven voor diegenen die online invullen
            Die heb je al; je spaart 2 priorzegels uit voor de verzending.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Al 4 jaar tax-on-web?
              En nog moeten we meer of 'n jaar wachten op ons geld en hebben ze NOG achterstand. (ja, ik zeg nog want hoeveel wordt er nog gecontroleerd????)

't Is toch niet te begrijpen, meer of 'n jaar moeten wachten op je eigen geld, en dat terwijl de staat eigenlijk veel beter weet wat je verdient dan jij zelf. Ze zouden je gewoon moeten 'n afschrift presenteren: "is dit correct?", je tekent (of protesteert) en 't is gedaan.

En dit zou toch zeker 't geval moeten zijn met die Tax-on-Web. Of printen ze alle aangiften uit en gaan ze 't dan zelf nog eens gaan ingeven in 't systeem dat ze eigenlijk intern gebruiken? Of nog erger: copy/paste tussen 2 programmas en dan van de verkeerde copy/pasten. Damn.

Sorry, moest er efkes uit.
              Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
              zonder zwans, maar 'k dacht dat ze dat vorig jaar of 't jaar daarvoor effectief zo gedaan hebben!

En dat is géén Belgenmop!
              Bij gebrek aan programma's en informaticamateriaal moet de belastingambtenaar al eens creatief te werk gaan.

En zeggen dat volgens de (ex)minister alles perfect in orde is en zijn administratie over de modernste apparatuur beschikt. De nieuwste PC-configuratie's die daar pas geleverd zijn, zijn al langer niet meer verkrijgbaar in de handel. Ik ken zelfs verhalen -door verscheidene onafhanklijke bronnen bevestigd ook nog! - dat laptops werden geleverd, nieuw in de doos, nog nooit uitgepakt, maar waarvan de garantie al meer dan een jaar was verstreken! En Windows 3.11 is nog maar net volledig (??) afgevoerd daar.

Die mensen kunnen gewoon hun werk niet doen zoals het hoort.
              (gelukkig maar voor sommigen ? )

Anderzijds heb je een begrotingskwestie. Wanneer al de teruggaven van belastingen eerst worden behandeld, zoals jij en ik hopen, is het land failliet.

Anderzijds, nu toch ook?

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
              Van taxonweb heb ik mij altijd al tegengehouden omwille van de bijlagen die dan toch nog moesten nagesturud worden.

Maar ik zie nu juist dat dit blijkbaar niet meer nodig is en dat je vrijgesteld bent om bijlangen toe te voegen (allez zo interpreteer ik het toch)

Maar zowiso wacht ik met indienen tot de laatste dag voor moesten er nog papieren toekomen die vermindering geven maar die ik vergeten ben.

Heb dat vorig jaar gehad met de levenverzekering die is een week voor de einddatum bij mij toegekomen.
              Als je dan al 2 maand op voorhand alles opgestuurd hebt dan zit je met een probleem.
              Dat is geen probleem, mits je je wijzigingen - spontaan -aan hen doorstuurt vóór de eigenlijke controle (of voor je de berekening ontvangt).
              En als het een wijziging in jouw voordeel is moeten zij het nog rechtzetten ook na de aanslag (je moet wel een bezwaarschrift indienen)

Comment

Working...
              X