Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede laptop fotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede laptop fotografie?

Een acer apsire 9300

Legitieme Windows Vista™ Home Premium, AMD Mobile Turion 64 processor MK38 (2.2GHz), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 80GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® Go 6100 384MB TC, 5-in-1 card reader, no cam, AZB

Ik wil hem vooral gebruiken voor fotos te bewerken met photoshop maar niet professioneel gebruik.

Hum Hum
    iets te laat opgemerkt maar ... deze topic hoort natuurlijk niet thuis in " Software "
    Mod jo(han)
    Last edited by Jo; 14 juli 2007, 21:15.

Re: goede laptop fotografie?

Mijn mening is dat een scherm van een laptop geen werkbaar instrument is voor fotobewerking.

áls ik er één gebruik, dan hang ik die vast aan een losstaand scherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Mijn mening is dat een scherm van een laptop geen werkbaar instrument is voor fotobewerking.

áls ik er één gebruik, dan hang ik die vast aan een losstaand scherm.
      Dat gezegd zijnde is ver elke laptop geschikt. Zodra hij maar snel genoeg, geheugen genoeg heeft en usb aansluitingen.

Die acer is ruim voldoende voor zwaar werk in ps! 17inch scherm is groot genoeg voor 90% van de bewerkingen. Als je kleurheidsgetrouw wilt werken kan je best proberen je scherm te calibreren (als dat al goed lukt op een laptop) of anders een extern scherm aan te koppelen, samen met een externe muis (want wie kan nu goede selecties maken met een mousepad?)

Als je de optie hebt om een 7200rpm HD er in te steken is dat wel de meerkost waard. Dat bepaald voor een groot deel hoe snel je laptop is: opstart windows, openen en saven van grote files, copieren files ...
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

1 GB RAM is te weinig voor Vista.
        Je hebt minimum 2 GB nodig en dan nog.
        Voor Win XP zou dat nog ok zijn.
        Nikonian

Comment

inderdaad, 2 GB ram geheugen is geen overbodige luxe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jenshartjemelissa Bekijk bericht
            Een acer apsire 9300

Legitieme Windows Vista™ Home Premium, AMD Mobile Turion 64 processor MK38 (2.2GHz), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 80GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® Go 6100 384MB TC, 5-in-1 card reader, no cam, AZB

Ik wil hem vooral gebruiken voor fotos te bewerken met photoshop maar niet professioneel gebruik.
            Mijn raad :

ga voor één van deze twee laptops :

- ACER Aspire 9423WSMi_2048, Legitieme Windows Vista™ Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T5500 1.66GHz (FSB: 677MHz), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), S...

of

- AS5920G-302G16N LX.AGS0X.071
            Intel® Core™2 Duo processor T7300 (2GHz/800MHz FSB/4MB cache/1G Robson), 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11n, Bluetooth, NVIDIA® GeForce® 8600M-GT 256MB/1024MB TC, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam, AZB

Vista heeft echt 2 GB aan geheugen nodig..
            maar als het dit heeft, draait het super !

let ook op dat je videokaart koopt met dedicated geheugen..
            misschien niet voor photoshop..
            maar wel voor alle toeters en bellen van vista of als je graag spel speelt..

BTW: ik heb acer 5684 met 2048MB gekocht en zeer tevreden over ! 5920 is hiervan als "opvolger" te bestempelen.
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Het scherm is het grootste probleem, op de meeste laptops die je nu kan kopen zal je zonder al te veel problemen fotobewerking kunnen doen.

Om stroom te besparen hebben de meeste laptops een vrij donker scherm. Als ik de laptops bekijk die de meeste leden van onze fotoclub gebruiken, dan zou ik daarop niet graag foto's bewerken. Het zijn wel allemaal "budget"-laptops, maar mijn Fujitsu Siemens (die ook niet veel duurder was) heeft toch een scherm met een veel betere helderheid en kleurweergave (het heeft geen zin dat ik het type van mijn laptop opgeef, want die is ondertussen ook al ruim een jaar oud).

Mijn laptop geeft wel een glanzend scherm, maar als je een klein beetje uitkijkt waar je die gebruikt heb je toch geen last van reflecties. De glanzende schermen hebben meestal een veel helderder beeld dan de matte beeldschermen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Over laptops gesproken:een aspire 9300 met 2GB?
                kijk eens hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=168168

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                  (want wie kan nu goede selecties maken met een mousepad?)
                  'k Ga nu wel off-topic, maar 't is een kwestie van gewoonte. Ik kan in CS2 beter werken met een mouse-pad dan met een gewone muis. Vraag me niet waarom, want ik weet het niet, maar it's all about routine I guess...
                  Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

Als je goede schermen wil, SONY Vaio, Siemens en HP scoren daar goed. Ook kwa service en afgestemde apparaten. Toshiba scoort best op prestaties maar de bijgeleverde schermen zijn iets minder. Siemens is prijs/kwaliteit de beste, Sony is nogal duur maar schitterend materiaal en HP is meestal log en lelijk maar degelijk. De 3 beste overall, Dell en Toshiba scoren hoger op sommige vlakken maar dan weer minder op andere. Er bestaan gamerlaptops maar die zijn high end ergo duur.

HP en Samsung hebben nu de betere nieuwe generatie standalone LCD-schermen sedert een paar maand op de markt met +1000:1 contrast en 300cd/m² voor een 215 euro 19" tot 350 euro. Een geweldige vooruitgang. Als je die de eerste keer gebruikt zonder de instellingen te kennen zit je precies voor een lichtinstallatie. Dus voor een kleine extra investering heb je een scherm wat beter is dan gelijk welk laptop LCD en wat je de komende 5 jaar zeker niet zal willen vervangen. Dan is je laptop wellicht al kapot.

Is het een compact formaat wat je zoekt, HP Paviljon en Acer hebben kleine PC's en zo ben je vrij van schermkeuze. Is het mobiliteit en fotografie te combineren, bekijk alle laptops en zoek een grafisch sterke MET een goed scherm. Bewerk je weinig en wil je gewoon de fotos bekijken, opslaan en licht retoucheren, dan zal de Acer volstaan. Als je daar een bovenvernoemd scherm op aansluit heb je thuis een betere laptop dan de middenklassers en sommige topklassers die je meer zullen kosten.

Schermkaarten zoals Nvidia 7600 7700 ... reeks zijn grafisch gericht, de rest van de 7x00 (zoals 7300) reeks zijn eerder stroombesparend en beperkt. 128 Mb is minumum, 256 aangeraden.

Beste grafische notebooks/laptops zijn Apple MAC, de prijs is wel een struikelblok.

Acer maakt redelijke schermen en volgens de markt de slechtste laptops. Dat is een discussiepunt natuurlijk, mijn vriendin heeft 5 jaar unief ervanafgebracht met 1 acer en 2 batterijen, liet het ding vallen en goot er wijn over, sleepte het dagelijks van labo naar kot naar mijn huis en terug. Behalve 3 dode pixels geen problemen tenzij met de meegeleverde XP. Een ander ontegensprekelijk fenomeen is dat ze ondanks de lage prijs niet echt graag verkocht worden door speciaalzaken, die ze overgens meestal wel aanbieden. Er komen er veel mee terug door gebreken maar de vraag is natuurlijk of de goedkope reeksen, gekocht door beginners en leken, daarom niet zo slecht zijn maar door mishandeling eerder terugkomen.

This page provides reviews and other infos about the notebook Acer Aspire 9300.

Op deze site vind je een verzameling van testen en reviews die acuraat zijn. doe eens wat winkels, laat je nooit misleiden door de reflecties van 'blinkende' schermen want mits een goede opstelling zonder daglichten kloppen ze de matte meestal makkelijk.

Comment

Ik ben aan het uitkijken naar deze hier, zou beschikbaar worden half augustus : http://laptoping.com/hp-pavilion-hdx.html
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gebruik de Acer Aspire 9423WSmi, ben er zeer tevreden van. Ook het blinkende scherm, waar ik in het begin wat bang van was valt reuze mee.
                        Ook de verwerking van raw bestanden in bvb lightroom valt geweldig mee, zware bestanden (van 5D) worden echt SUPERsnel verwerkt.
                        Deze laptop staat omzeggens dag en nacht op en wordt heel intens gebruikt, en na 4 maanden nog geen enkel probleem gehad.

mvg,

Wim

Comment

ik werk ook op een laptop, ongeveer dezelfde specs als die door de ts vermeld. Qua processorkracht is het net voldoende om in lightroom vlot te werken. 2gb ram daarintegen is echt een must.

Verder heb ik mij een goed crt scherm 2de hands gekocht (je vind soms echte heel goede crt schermen aan zeer lagen prijzen, omdat tft nu zo populair is), wat echt wel een wereld van verschil is met een laptopscherm of gewonen tft van lg ofzo.

Mijn verdicht dus Turion 64x2, 2gb en ati1100 zijn meer dan genoeg, en als scherm zou ik uitkijken naar een tweedehandse crt van hoge kwaliteit

Comment

Ik heb mijn laptop in het voorjaar vervangen. Ik werk nu met een Sony Vaio VGN-AR31S. Deze is zeker snel genoeg en voor het scherm moet je het niet laten. Ik heb hier geen problemen mee.

grts,
                            Geert
                            www.photopower.be

Comment

Working...
                            X