Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gsm nummer overnemen van bedrijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gsm nummer overnemen van bedrijf

Hallo,
    Ik gebruik momenteel een gsm en nr van het bedrijf.
    Ik heb mijn ontslag gegeven en zou graag mijn nr behouden.
    Nu weigert mijn bedrijf om het nummer vrij te geven.

Kan dat zo maar ? Weet er iemand of dit wettig is ?
    Nikonian

Re: gsm nummer overnemen van bedrijf

Mijn eerste idee is toch 'wie betaalt is eigenaar'. Nee?

Comment

na mijn vertrek sluiten ze de nummer gewoon af.
      dus.... 't is een kwestie van ambetant willen doen.
      Nikonian

Comment

Dat is begrijpelijk dat men dat niet wil/kan. Wanneer men dat nummer linkt aan een bepaalde functie binnen je bedrijf en men dat ook zo communiceert, dan is het logisch dat jouw opvolger hetzelfde nummer heeft als jij.

Zo heeft een klant van me voor al zijn personeel opeenvolgende gsm-nummers, zodat je alleen de laatste twee cijfers moet onthouden om de verschillende contactpersonen te bereiken. Als die ertussenuit zouden vallen bij elk vertrek, dan communiceert dat gewoon een stuk moeilijker.

EDIT: ik lees net dat ze het nummer afsluiten na je vertrek. Mja, dat is jammer dat er geen regeling voor kan uitgewerkt worden. Toch vrees ik dat je er niet veel aan kan doen.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
          Denk eerder dat 't een kwestie is van klanten weten dat dit nr bij het bedrijf hoort.
          Oops, maar echt volledig afsluiten na je vertrek...das inderdaad wel iets anders.
          ~Lieve groetjes, Saskia~
          Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
          Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Comment

- er is totaal geen sprake van concurrentie
            - mijn nummer is gewoon gekoppeld aan mezelf... niet als contact ergens anders in een systeem.
            - mijn eventuele opvolger krijgt een ander nummer

er is geen rede om het nummer af te nemen....
            Nikonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht

Zo heeft een klant van me voor al zijn personeel opeenvolgende gsm-nummers, zodat je alleen de laatste twee cijfers moet onthouden om de verschillende contactpersonen te bereiken. Als die ertussenuit zouden vallen bij elk vertrek, dan communiceert dat gewoon een stuk moeilijker.
              Klopt, veel bedrijven passen dit toe...

Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
              Het lijkt mij logisch dat ze dat nummer (tijdelijk?) afsluiten. Jij gebruikte dat nummer ook privé, en dat nummer nu ineens hergebruiken binnen het bedrijf zou die persoon waarschijnlijk veel ongewenste belletjes opleveren.
              Misschien (waarschijnlijk) dat ze het nummer na een tijd toch opnieuw activeren...
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Antwoord is simpel ... alles is van hem en hij doet er mee wat hij wil.

Als uw werkgever u het nummer laat overnemen is dat een gunst maar geen verplichting.

Wat met de email? Wil je ook zijn domeinnaam overnemen om je privé-mails verder te ontvangen?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Neem eens contact op met mobistar/proximun/base en vraag of je het nummer na de deactivatie gewoon opnieuw kunt gebruiken?
                  Lijkt mij te doen.
                  Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Antwoord is simpel ... alles is van hem en hij doet er mee wat hij wil.

Als uw werkgever u het nummer laat overnemen is dat een gunst maar geen verplichting.

Wat met de email? Wil je ook zijn domeinnaam overnemen om je privé-mails verder te ontvangen?

Klopt inderdaad. Ik heb bij mijn ontslag indertijd (bij een zeer grote firma) wel mijn nummer mogen meenemen (uit een reeks van 999 nummers), want dat nummer aan iemand anders geven zou niet plezant zijn voor die persoon

Ik heb (was Mobistar) een formulier moeten laten invullen door de verantwoordelijke van de "gsm dienst" op het werk en de overdracht was gepiept op 1 dag. Zonder formulier van uw ex-werkgever zal de mobiele operator nooit het nummer vrijgeven (number portability document).

Sven
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Mijn nummer is indertijd ook overgenomen geweest door het bedrijf. Dus de andere richting kan ook. maar men moet natuurlijk willen
                      Nikon D90

Comment

bedankt voor al jullie reacties.

ik leg mij er gewoon bij neer.

Als er nog vragen zijn over mijn vorige job door mijn vorige werknemer, zullen ze mij dan niet meer kunnen contacteren... spijtig, maar eigen schuld.
                        Nikonian

Comment

Working...
                        X