Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje voor de belastingsexperts

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje voor de belastingsexperts

Ik had graag even een confirmatie voor het volgende gehad (ik vermoed dat andere mensen hier nog wel in een gelijkaardige situatie zitten) :

SITUATIE :
    - eerste woning gekocht in 1999, volledig mijn eigendom en in 2006 verhuurd
    - tweede woning gekocht in 2004, helft mijn eigendom en woning die ik zelf betrek
    - ik woon wettelijk samen met mijn vriendin in woning 2 vanaf januari 2006

IN TE VULLEN IN MIJN BELASTINGSAANGIFTE :

code 1100 50% van KI woning 2
    code 1106 KI woning 1

code 1138 interesten hypothecaire lening woning 1
    code 1146 50% van interesten lening woning 2
    code 1355 kapitaalaflossingen woning 1
    code 1358 50% van kapitaalaflossingen van woning 2
    code 1351 premie levensverzekering woning 1
    code 1353 premie levensverzekering woning 2

Klopt dit zowat? Volgens mijn vriendin moet het KI van woning 2 niet in code 1100 ingevuld worden, maar wel deze van woning 1. Ik vind in de toelichting nergens een indicatie. De brief met de bepaling van ons KI van woning 2 is pas twee weken geleden toegekomen. We hebben dus nog nooit een aanslagbiljet gehad. Er staat wel vermeld dat dit KI wordt geacht te bestaan vanaf 01/02/2006. Dus volgens mij moet er zelfs 11/12 in vak 1100 ingevuld worden.

Iemand die dit kan bevestigen? Ik ga morgen in ieder geval nog eens proberen de belastingsdienst te bereiken.
    Nikon D90

Re: vraagje voor de belastingsexperts

Als je hierop een antwoord wil, dan kost je dat 1000€ bij een belastingsexpert.

Bellen naar de "belasting" zelf nu nog zal niet veel helpen. Die zijn nu allemaal "overbelast", en een betrouwbaar antwoord krijg je toch niet.

Ga eens naar je bank of je verzekeringsmakelaar. Die weten dat meestal wel.

Comment

Working...
    X