Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenlandse Prepaid sim kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buitenlandse Prepaid sim kaart

    Hallo,

    Binnenkort moet ik beroepshalve voor 2 maanden naar Italië. Draadloos internet (zelfs adsl) hebben ze in het dal niet.
    Om de GSM kosten te beperken zou ik mij een Italiaanse prepaid sim card aanschaffen. Mijn echtgenote kan dan via skype naar een Italiaanse nummer telefoneren.
    Nu is mij vraag, heeft er iemand ervaring met Italiaans prepaid kaarten en hoe gaat het in zijn werk?

    Groeten,

    Kristof

  • #2
    Re: Buitenlandse Prepaid sim kaart

    Geen PC ter beschikking in Italie ? Skype daarop installeren, beltegoed kopen en voor 2 cent per minuut naar haar bellen op uw vaste lijn thuis.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Buitenlandse Prepaid sim kaart

      hebben ze geen prepaid kaarten met data optie? want in Italië betaal je "maar" 7 euro/maand voor 3G-internet met je SIM kaart

      Comment


      • #4
        Re: Buitenlandse Prepaid sim kaart

        Om in Italië een prepaid sim kaart te krijgen moet je beschikken over een zogenaamde "codice fiscale ". Heb je die niet dan zal je geen prepaid kaart kunnen kopen. Vermits je er twee maanden beroepshalve verblijft kan je
        misschien aan een collega vragen om zo'n kaartje voor jou te kopen.
        Er bestaat ook een site om zo'n fiscale code te berekenen maar het lijkt me toch niet erg legaal. Je kan altijd eens kijken op http://www.comuni.it/servizi/codfisc/

        Het makkelijkste lijkt me toch om het gewoon aan een collega te vragen.
        Kies misschien ook voor Omnitel/Vodafone. Die bieden naar mijn mening het beste bereik in Italië.
        Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

        Bezoek mijn foto's online

        Comment

        Working...
        X