Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het blijft toch een pareltje. Al vind ik haar iets te kort in vergelijking met de hoogte en de breedte. Ik hoop stiekem dat die -900 versie er ooit gaat komen.
Hoop ik ook, nu is het zo 'een dikzakske' zoals de vroege modellen van de 737 (-100, -200) of de A318.
Maar als je nu weet op hoe weinig routes die kan ingezet worden...wegens te veel capaciteit...toegegeven, de 747 heeft dat probleem ook gehad. Daar zijn vroeger modellen van geweest waar dan tijdelijk een pianobar in stond enz, vooraleer ze verkocht werden wegens "te groot voor ons" .
Mooie foto, Bram. Heb je 'm ook volledig genomen ?
Serieuze verbetering zo, Maurice ! Ik heb graag nog wat plaats aan de neus om de vliegrichting/snelheid te benadrukken, maar zo gaat het ook . Je hebt tenminste genoeg plaats gelaten, wat, wat mij betreft toch, te weinig gebeurt in de luchtvaartfotografie (maar...on ne dispute pas des goûts et des couleurs, zeker ?)
@on4bam: dat van die toeristen op de vleugels van een B-cargo had ik nog niet gezien. Maar het is wel een goeike
De cargopiloten van Korean en van Asiana maakten tijdens het taxiën voorbij de LH A380 ook handig gebruik om deze gigant vast te leggen met hun fototoestel, dat wisten althans enkele spotters die naast mij stonden te vertellen, ze hadden dat op hun (verboden) zenders gehoord.
De Korean heeft een extra toertje gemaakt toen de 380 moest landen. Ik zat toen nog een paar Km van de luchthaven en zag de Korean terug optrekken. Toen we eindelijk boven op de parking stonden was hij juist geland. Misschien iets te veel turbulentie zo direct achter de 380?
Wat de toeschouwers op de vleugel betreft... dat heb ik gezien toen ik thuis de foto's bekeek. Goeie locatie en niets in de weg en de zon op de goede plaats (vanop de parking was dat al iets minder).
@StevenVH... 't zijn ontvangers (hopelijk geen zenders )
De A380 is op de 25R geland, en daar landen in de meeste gevallen de vrachtvliegtuigen ook op. De A380 krijgt als callsign niet voor niets 'super', wat nog boven 'heavy' staat...dus het is mogelijk, alhoewel de jongens in de toren normaal gezien wel genoeg separation houden tussen de twee.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
De Korean heeft een extra toertje gemaakt toen de 380 moest landen. Ik zat toen nog een paar Km van de luchthaven en zag de Korean terug optrekken. Toen we eindelijk boven op de parking stonden was hij juist geland. Misschien iets te veel turbulentie zo direct achter de 380?
Wat de toeschouwers op de vleugel betreft... dat heb ik gezien toen ik thuis de foto's bekeek. Goeie locatie en niets in de weg en de zon op de goede plaats (vanop de parking was dat al iets minder).
@StevenVH... 't zijn ontvangers (hopelijk geen zenders )
De Korean is op de 25L geland, dus had die daar geen last van de turbulentie. Misschien zat die te dicht op een voorganger en was de runway nog niet vrij
Heb zo'n go-around eens gezien toen ik er zelf was, aan 't asielcentrum...er is maar weinig aan hoor. Was toen een JAF 737. Die trok op, landingsgestel terug in, flaps (de kleppen achteraan de vleugel) en de slats (kleppen vooraan de vleugel - net zoals flaps om het vliegen aan lage snelheid makkelijker te maken) beetje minder, meer vermogen dat die toestellen dan geven en go-around procedure die wordt ingezet (bepaalde hoogte, koers, enz)...toen was het gewoon een bocht boven het asielcentrum herinner ik me.
Alleen is zo'n 747 die een go-around doet vanaf de approach naar 25L inderdaad vrij ongebruikelijk - dat wel, omdat die er zelden landen.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment