Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vloerisolatie(pur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vloerisolatie(pur)

    Wij zijn aan het verbouwen en willen de betonvloer laten isoleren met isolatieschuim(pur genoemd)hierop komt dan een chape en parket.
    Heeft er iemand ervaring met dit produkt?
    Ik zoek een firma die dit degelijk kan plaatsen(regio vlaams brabant,tussen Diest en Tienen)
    Wat kost dit ongeveer per vierkante meter en welke dikte is gangbaar voor vloerverwarming?
    Alle informatie of ervaringen zijn welkom.
    Bij voorbaat dank
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Vloerisolatie(pur)

    BOFA nv
    Atealaan 18
    2270 Herenthout
    014 22 15 91

    Zeer ruwe schatting: 10eur /m² incl. BTW
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Vloerisolatie(pur)

      13 cm zonder vloerverwarming, 20 met (volgens de bouwplaats die ik heb opgevolgd toch)

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: Vloerisolatie(pur)

        Bedankt voor de reaktie's
        BD is toch wel iets gemakkelijk en niet alleen voor foto's.

        Mvg,
        Th D H
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: Vloerisolatie(pur)

          Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
          13 cm zonder vloerverwarming, 20 met (volgens de bouwplaats die ik heb opgevolgd toch)

          groeten, robbe
          laat me toe te zeggen dat een huis met 20cm gespoten PUR in de vloer zeer, maar dan ook zeer degelijk geisoleerd is. Meestal heb je de cm's die jij noemt nodig voor alles in de vloer te stoppen (leidingen, evt. uitvulchappe, isolatie, chape en tegel/parket/...).

          20cm PUR spuiten zou ik niet doen, tenzij alle andere isolatie ook zeer goeg is, en je een lage energie woning hebt, maar dan nog is het veel
          20cm PUR over een heel verdiep kost ook ontzettend veel. Vele "isolatiefreaks" vinden 7 a 10 cm PUR meer dan genoeg.
          Dan krijg je kwa vloeropbouw zoiets: betonlaag (op welfsels bv), leidingen met daarop 10cm pur (evt. afgevlakte), hierop komt de vloerverwarming (spreek dit goed op voorhand door met de installateur dat je PUR wilt, en kies eventueel een aangepaste "systeem/soort" vloerverwarming, hierop ongeveer 7cm chape en vervolgens een 2 à 3 cm voor tegel/parket/... Een totale vloeropbouw van ongeveer 20 cm dus.

          Comment


          • #6
            Re: Vloerisolatie(pur)

            Ik heb als vloerisolatie "Styrobet" gebruikt... dit zijn kant- en klare zakken waarin cement met isobollekes inzitten. Je kan perfect de mortelmolen binnenzetten en de zakken kappen in de molen... Per zak een emmer water erbij en klaar is kees...

            Tim W.
            Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

            Comment


            • #7
              Re: Vloerisolatie(pur)

              Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
              Ik heb als vloerisolatie "Styrobet" gebruikt... dit zijn kant- en klare zakken waarin cement met isobollekes inzitten. Je kan perfect de mortelmolen binnenzetten en de zakken kappen in de molen... Per zak een emmer water erbij en klaar is kees...

              Tim W.

              Maar styrobet is wel niet zo een goede isolatie vergeleken met gespoten PUR. De lambda rekenwaarde van styrobet is 4 maal zo hoog als die van gespoten PUR (0,10W/mK t.o.v. 0.025 W/mK). Maw PUR isoleert bij een gelijke dikte 4 maal beter. Stellen we een minimum van 5cm PUR voorop als goede vloerisolatie, dan moet je voor eenzelfde isolatiewaarde 20cm Styrobet gebruiken. Per cm geeft PUR (uitzonderingen niet ten na gesproken) de beste isolatiewaarde.

              Comment


              • #8
                Re: Vloerisolatie(pur)

                wij hebben ongeveer 8cm zelf aangebracht
                mengsel: Thermogran + cement en water met betonmixer
                daarboven komt dan dikke folie + plastiek
                en dan ijzernetten en daarop de buisjes
                en dan eindchappe via firma
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment

                Working...
                X