Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Net voor we op vakantie gaan moet onze eerste auto voor het eerst een groot onderhoud hebben. Wat mogen we verwachten van prijs? Hoeveel kost zoiets gemiddeld?
Alvast bedankt!
Ja dat weet ik wel dat dat nogal een "algemene" vraag is. Maar ik zou graag ongeveer weten hoeveel dit van ons vakantiebudget zal kosten als men gewoon een traditioneel groot onderhoud doet.
Ik heb onlangs mijn Mercedes A (1400cc- is van 1997) benzine voor een groot onderhoud binnen gedaan bij auto 5.Ook alle testen laten doen voor autokeuring en dat koste mij totaal 105 euro.Hierin waren alle testen ingebrepen voor autokeuring.
Oliewissel voor 15.000km -oliefilter-luchtfilter etc..
Als ik bij mercedes een klein onderhoud laat doen (oliewissel + klein nazicht) kost me dat meer dan 200 euro !
Ik heb mijn auto net terug van een grote beurt en APK keuring....De nodige filters verangen en nog meer spul (wat weet ik niet meer zo goed vrouw he? )
Maar wat ik wel nog heel goed weet is dat ik de spanrol kapot had en er een nieuwe disstributieriem in moest.....
Was meteen een halve lens armer.....
De rekening bedroeg 500 eurie.....
Diepe diepe zucht, maar kan dat ding niet missen i.v.m. mijn werk...
Of het bedrag nu echt zo hoog is voor deze repartie??? Ik vind alles aan de auto laten maken te duur....net zoals een bekeuring krijgen.Zonde van het geld..
Maar kan dus niet zonder.
Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...
Maar wat ik wel nog heel goed weet is dat ik de spanrol kapot had en er een nieuwe disstributieriem in moest.....
Was meteen een halve lens armer.....
De rekening bedroeg 500 eurie.....
Valt heel goed mee ... onlangs iemand zijn Clio binnen gedaan voor groot onderhoud ... meer dan 400€ en kreeg te horen dat hij nog eens terug moest voor de distributieriem ... week nadien nog eens meer dan 700€.
Da's al verschillende keren dat ik verneem dat ze bij Renault onderhoud en riem op twee dagen doen ... brengt meer op zekers?
Valt heel goed mee ... onlangs iemand zijn Clio binnen gedaan voor groot onderhoud ... meer dan 400€ en kreeg te horen dat hij nog eens terug moest voor de distributieriem ... week nadien nog eens meer dan 700€.
Da's al verschillende keren dat ik verneem dat ze bij Renault onderhoud en riem op twee dagen doen ... brengt meer op zekers?
Bij die 418 euro zat ook nog de reparatie van een achterrem, waarvan de voering van een remblok losgekomen was. Dat ze dan alle remschoenen tegelijk vervangen (L+R achteraan dus) dat is logisch. Maar ze hebben de remcilinders ook mee vervangen, en die hebben op 45.000km nog niet veel afgezien. Doordat ze die cilinders vervangen hebben moest natuurlijk ook de remvloeistof ververst worden, en zo loopt die rekening wel heel snel op.
(Op het factuur staat dat ze voor 5,21 euro, exclusief btw, remmenreiniger gebruikt hebben, voor dat geld koop ik een hele spuitbus, en daarmee kom je heel wat langer toe...)
Zoveel mogelijk onderdelen tegelijk vervangen = meer winst voor de garagist...
De lekke koppakking, waarvoor ik 728 euro moest achterlaten (samen met de vervanging van de distributieriem), daarvan had ik nooit iets gemerkt. Het koelvloeistofpeil zat nog steeds boven de minimum-aanduiding, dus zal er ook nooit veel gelekt hebben.
Ze moesten ook de ventilator nazien, want die werkte niet altijd (dat had ik dus zelf gezegd toen ik mijn auto naar de garage bracht). Die fout hadden ze de eerste keer niet opgelost gekregen (bij dat groot onderhoud), maar volgens mij hebben ze mijn Clio gewoon kapot laten draaien, want nu zie ik aan de onderkant van de motorkap heel duidelijk dat er daar overal koelvloeistof tegengespoten is. Ik heb die motor nooit zien stomen, en die is trouwens nooit zo heet geweest.
Ik denk dat ze mijn auto gewoon gestart hebben om die warm te laten draaien, zijn ze ondertussen aan wat anders begonnen, en is die na een tijd gewoon beginnen koken omdat de ventilator niet draaide.
Het probleem is natuurlijk dat ik niets kan bewijzen, maar ik ga volgende keer wel naar een andere garage.
Comment