Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verbruik pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verbruik pc

    Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
    Tegelijk lees je meestal toch ook de berichten dat PC-onderdelen veel minder verbruiken dan waar men je bang voor maakt? Maar goed "om zeker te zijn", ik snap het best.

    Je weet dat ik zelfde MOBO, RAM en CPU draai als jij + 3 HDs, 2 opticals, X-Fi, GFX8800 (GROOTverbruiker), 4 fans + een meer dan gemiddelde hoop USB-spul die zijn stroom betrekt bij de PC en ik kom daarbij nog altijd goed toe met een Seasonic S12 500W. Nochtans lees je dikwijls dat daarmee je mobo niet eens zal opstarten , om maar te zeggen...

    Anderzijds ben ik wel benieuwd hoe ver ik van de grens zit, want overclocken of een quad processor steken moet ik niet meer doen, denk ik. Gelukkig ben ik niet zo'n fanatieke overclocker als jij Samengevat: voor mij zou een 700 Watt nog wel eens van pas kunnen komen
    Ik ga effe OT.
    Heb een Chieftec case en die heeft 2 usb-poorten in het front.
    Die zijn verbonden met één van die 2 aansluitingen voor usb op het moederbord.
    Nu ondervind ik dat niet alle usb-toestellen werken met die front-usb's.
    De adapter van de PDA bijv.
    Moet ik altijd in een poort van het moederbord steken...raar geval dus.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: verbruik pc

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Moet ik altijd in een poort van het moederbord steken...raar geval dus.
      Je OT analyses zijn zeer goed Ik vind het ook vreemd, want het zou op hetzelfde moeten neerkomen gezien je geen hub gebruikt. Mss geven die andere toch net iets meer stroom dan...

      Comment


      • #18
        Re: verbruik pc

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik ga effe OT.
        Heb een Chieftec case en die heeft 2 usb-poorten in het front.
        Die zijn verbonden met één van die 2 aansluitingen voor usb op het moederbord.
        Nu ondervind ik dat niet alle usb-toestellen werken met die front-usb's.
        De adapter van de PDA bijv.
        Moet ik altijd in een poort van het moederbord steken...raar geval dus.
        ben je zeker dat de kabeltjes op het MB correct zijn aangesloten ! Ik had ook dit probleem tot ik de pc zelf eens onderhanden nam en bleek dat de 2 aansluiten omgekeerd waren aangesloten !

        Comment


        • #19
          Re: verbruik pc

          Tja, dat zal wel, gezien andere dingetjes wél werken. Maar al in de BIOS geprobeerd bij al die USB-compatibiliteitsmodi? (ook vergezocht, maar enige stroomhalm, denk ik ) Allemaal overclocken naar 700W

          Comment


          • #20
            Re: verbruik pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            ben je zeker dat de kabeltjes op het MB correct zijn aangesloten ! Ik had ook dit probleem tot ik de pc zelf eens onderhanden nam en bleek dat de 2 aansluiten omgekeerd waren aangesloten !
            Dat moet ik controleren.
            Ik dacht wel dat je deze stekkers maar op één manier
            kon aansluiten.

            Die frontpoorten werken maar niet met alles.
            Bijv. een bleutooth stick werkt maar niet alle (heb er 3 hier),
            joystick, muis ook.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: verbruik pc

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dat moet ik controleren.
              Ik dacht wel dat je deze stekkers maar op één manier
              kon aansluiten.

              Die frontpoorten werken maar niet met alles.
              Bijv. een bleutooth stick werkt maar niet alle (heb er 3 hier),
              joystick, muis ook.
              nee je kan die omwisselen ..soms werkte het met een usb stick ,een andere niet

              Comment


              • #22
                Re: verbruik pc

                Voor zover ik weet zijn front-USB niet altijd 2.0, in tegenstelling tot MB-USB. Misschien is dit wel de oorzaak van je probleem?

                Comment


                • #23
                  Re: verbruik pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Voor zover ik weet zijn front-USB niet altijd 2.0, in tegenstelling tot MB-USB. Misschien is dit wel de oorzaak van je probleem?
                  Zou kunnen.
                  Maar die fronts zijn rechtstreeks verbonden met het moederbord.
                  (via originele kabel van Asus)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: verbruik pc

                    Ik voel het hier ook als de pc opstaat hoor. Zit dan ook een voeding van 600W in voor het moederbord en eentje van 350W voor de raid array. Die 600W krijgt het in zijn eentje niet klaar... Soms staat dan nog een 2de pc op. Maar alles zit wel op aparte voedingsblokken met schakelaars. Eentje voor de pc en scherm, eentje voor de randapparatuur, eentje voor de 2de pc en eentje voor de audioapparatuur. Enkel de modem blijft 24/7 aanstaan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: verbruik pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Ik voel het hier ook als de pc opstaat hoor. Zit dan ook een voeding van 600W in voor het moederbord en eentje van 350W voor de raid array. Die 600W krijgt het in zijn eentje niet klaar... Soms staat dan nog een 2de pc op. Maar alles zit wel op aparte voedingsblokken met schakelaars. Eentje voor de pc en scherm, eentje voor de randapparatuur, eentje voor de 2de pc en eentje voor de audioapparatuur. Enkel de modem blijft 24/7 aanstaan.
                      Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat steekt er allemaal in die PC? Hoe groot is je RAID setup?

                      Comment


                      • #26
                        Re: verbruik pc

                        Ik zit hier ook met 630w voeding. Een van 400 was te weinig, als ik de extra voeding op mijn pci express grafische kaart aansloot Pc deed niks meer, zwaardere voeding en probleem was opgelost
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #27
                          Re: verbruik pc

                          Vrij simpele pc voor mij: dual cpu Opteron 244, 1GB/cpu, 80G OS disk, DVD writer, RME soundcard, een of andere Nvidia kaart (passief gekoeld, geen gameing monster) en een pci-x raid controller met vier 160GB schijven in raid5, en een viertal ventilatoren. (verder nog 2 usb schijven van 300GB als backup maar die hebben hun eigen voeding) Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat niet met die ene 600W voeding lukt. Op papier moet dat kunnen vooral omdat de raid sequentieel opgezet wordt, niet allemaal tegelijk, om inschakelstromen te beperken. Maar als ik de schijven van de array niet op een eigen voeding zet dan blokeert de boel de 2de keer dat ik opstart (niet de eerste keer).

                          Ik heb hier zo'n vermogenmeter liggen, zal die eens insteken morgen.

                          Comment

                          Working...
                          X