Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verbruik pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verbruik pc

    Ik heb hier een kwh metertje die je tussen de stekker en het stopcontact steekt.Ik loop al enkele weken van het ene toestel naar het andere om eens naar het verbruik,en vooral het verbruik in stand by te kijken.

    Mijn pc is een pentium4 met 2 LCD schermen.Meestal gebruik ik maar 1 scherm.Verder een laser printer ; scanner ; inktjet printer.

    Bij gewoon verbruik zit ik op ongveer 170 watt,leg ik 1 scherm uit kom ik op 145 watt.Als de harde schijf veel werk heeft komt het verbruik op 175 watt met 1 scherm en rond de 200 watt met 2 schermen.

    Maar nu als ik mijn pc en schermen uit zet zit ik met een verbruik van 40 watt !
    Dus vanaf nu stekkerblok er tussen met schakelaar en alles uit als ik niet op de pc werk.

    Ook aan de stereo installatie had ik een groot verbruik ondanks alles uit stond.Ook daar stekkerblok met schakelaar er tussen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: verbruik pc

    En waar haal je zo'n metertje. Ik ben eens benieuwd in het verschil in verbruik tussen mijn mac en pc. Heb een dondkerbruin vermoeden dat die mac stukken minder verbruikt Met die pc verwarm ik momenteel de ganse boven verdieping
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: verbruik pc

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik heb hier een kwh metertje die je tussen de stekker en het stopcontact steekt.Ik loop al enkele weken van het ene toestel naar het andere om eens naar het verbruik,en vooral het verbruik in stand by te kijken.

      Mijn pc is een pentium4 met 2 LCD schermen.Meestal gebruik ik maar 1 scherm.Verder een laser printer ; scanner ; inktjet printer.

      Bij gewoon verbruik zit ik op ongveer 170 watt,leg ik 1 scherm uit kom ik op 145 watt.Als de harde schijf veel werk heeft komt het verbruik op 175 watt met 1 scherm en rond de 200 watt met 2 schermen.

      Maar nu als ik mijn pc en schermen uit zet zit ik met een verbruik van 40 watt !
      Dus vanaf nu stekkerblok er tussen met schakelaar en alles uit als ik niet op de pc werk.

      Ook aan de stereo installatie had ik een groot verbruik ondanks alles uit stond.Ook daar stekkerblok met schakelaar er tussen.

      mir
      mir, in huis heb ik alles op electriciteit.
      Voor ik slapen ga zorg ik er voor dat niks op standby staat.
      Zo bespaar je jaarlijks heel wat euro's.
      In alle plaatsten behalve de living (spots) zijn er spaarlampen.
      Verwarming is ook electrisch.
      Ik woon wel in een appartement dat bijna volledig is ingesloten.
      Slechts één (lange) buitengevel.

      De voeding (OCZ) in mijn pc = 700 W.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: verbruik pc

        Ik zet de tv ook altijd volledig uit niet op stand by.Maar het zijn al die adapters van scanners printers enz...die stroom trekken ook al staat de printer of scanner uit.Bij de hifi is oa de subwoofer die constant 'wacht' tot er audio op zijn ingang komt en dat verbruikt ook.

        Maar vanaf nu gaat de schakelaar uit en ist gedaan.Enkel mijn hub (voor oa digitale tv) en draadloze telefoon blijven aan liggen.

        Zo een kwh teller hebben ze in de makro en kost 15 euro.merk elro.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: verbruik pc

          of mijn externe harde schijn nu aanstaat of niet, den adapter staat altijd gloeiend heet... dermee dak hem ook alleen maar insteek als ik de schijf gebruik
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: verbruik pc

            Ik gebruik hier al jaren een stekkerblok met schakelaar om alles uit te zetten als mijn pc niet gebruikt wordt. Mijn tv zet ik ook altijd uit met de schakelaar (nooit stand-by), en mijn video heeft een heel laag verbruik in stand-by (0,3W, de vorige voelde altijd warm aan, ook al draaide die niet).

            Ik heb nog geen digitale televisie, maar ik hoor van verschillende mensen dat die digiboxen en digicorders ook de hele dag vrij warm blijven. Dat is ook een verbruik dat de jaarlijkse rekening duurder maakt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: verbruik pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Theokus
              De voeding (OCZ) in mijn pc = 700 W.
              Da's dan weer een voorbeeld van hoe het niet moet Ik ken uw setup ondertussen al een beetje P5W + E6600 + Enkele HDD's + 7950 GT of GX2, neen? Die combinatie zal onder de allerzwaarste load een 280 Watt max DC trekken. Efficiëntie van een PSU is afhankelijk van hoeveel vermogen er moet omgezet worden van AC naar DC. De efficiëntie piekt bij zo'n 80% load. Een 430 Watt PSU van een deftig merk (zoals OCZ, Seasonic, Corsair, ...) had het beter gedaan qua omzetting. Qua futureproof-zijn zit je met een 700 Watt misschien wat beter, maar tegenwoordig is de trend van meer en meer verbruiken aan het omslaan naar minder en minder...

              Oorspronkelijk geplaatst door Jdm
              En waar haal je zo'n metertje. Ik ben eens benieuwd in het verschil in verbruik tussen mijn mac en pc. Heb een dondkerbruin vermoeden dat die mac stukken minder verbruikt Met die pc verwarm ik momenteel de ganse boven verdieping
              Vandaag 13:41
              De iMac's staan ervoor gekend ongeloofelijk weinig te gebruiken. Op silentpcreview toonden ze zelfs een verbruik aan van de 17" imac core duo (geen core 2 duo) dat lag rond het verbruik van een 17" inch scherm.

              Als ge de bovenverdieping verwarmd krijgt met uw PC dan gok ik een van de latere (top)modellen van de PIV. Als het een dualcore Pentium D had geweest, dan moest je vensters open zetten omdat het te warm zou zijn

              Efficiënt waren de PIV's niet bepaald te noemen...

              Comment


              • #8
                Re: verbruik pc

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik zet de tv ook altijd volledig uit niet op stand by.Maar het zijn al die adapters van scanners printers enz...die stroom trekken ook al staat de printer of scanner uit.Bij de hifi is oa de subwoofer die constant 'wacht' tot er audio op zijn ingang komt en dat verbruikt ook.

                Maar vanaf nu gaat de schakelaar uit en ist gedaan.Enkel mijn hub (voor oa digitale tv) en draadloze telefoon blijven aan liggen.

                Zo een kwh teller hebben ze in de makro en kost 15 euro.merk elro.

                mir
                Och ja das juist ook nog.
                Heb al mijn pc-toestanden verbonden met zo'n rail tegen de muur.
                En die rail krijg stroom via een APC.
                APC dus via het net....daar moet ik dus zo'n ding gaan plaatsen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: verbruik pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht

                  Als ge de bovenverdieping verwarmd krijgt met uw PC dan gok ik een van de latere (top)modellen van de PIV. Als het een dualcore Pentium D had geweest, dan moest je vensters open zetten omdat het te warm zou zijn

                  Efficiënt waren de PIV's niet bepaald te noemen...

                  Goed gegokt 't is nen p IV 3,2 ghz. Als ik dat verschil voel, met die dual core i-mac

                  En waar koopt een mens zo'n apparaatje om er tussen te steken en het verbruik te meten... effekes zitten googlen, dingen van 40 euro gevonden
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: verbruik pc

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    En waar koopt een mens zo'n apparaatje om er tussen te steken en het verbruik te meten... effekes zitten googlen, dingen van 40 euro gevonden
                    Zie #4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: verbruik pc

                      Niet te veel besparen hé gasten, anders vindt Electrabel weer een reden om te prijs te verhogen!
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: verbruik pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Niet te veel besparen hé gasten, anders vindt Electrabel weer een reden om te prijs te verhogen!
                        Luminus hier...

                        Heb net de nieuwsberichten gezien en gehoord...'t zal toch "prijs"
                        worden volgend jaar dan.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: verbruik pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
                          Qua futureproof-zijn zit je met een 700 Watt misschien wat beter, maar tegenwoordig is de trend van meer en meer verbruiken aan het omslaan naar minder en minder...
                          Tja (relatief) en nee (absoluut)... Niet als je een gamer bent (verbruik GFX8800 ) en hoewel een CPU relatief minder verbruikt gaat het met de quad toch weer de hoogte in binnenkort. Nu, voor Theokus loopt 700 idd de spuigaten uit, tenzij hij 2 gamekaarten en dubbele quad CPU plant Toch liever dat dan 430, juist omdat het er niet direct naar uitziet dat de toekomst zoveel besparing gaat brengen naar mijn gevoel.

                          Ik heb hier een kwh metertje die je tussen de stekker en het stopcontact steekt
                          Is dat digitaal live op te volgen, of iets waarbij je per uur nota neemt van een tellertje? Ik zoek iets als het eerste..., om te zien wanneer ik een bod moet gaan doen op de 700 van theokus
                          Last edited by maGuy; 23 juni 2007, 19:39.

                          Comment


                          • #14
                            Re: verbruik pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                            Tja (relatief) en nee (absoluut)... Niet als je een gamer bent (verbruik GFX8800 ) en hoewel een CPU relatief minder verbruikt gaat het met de quad toch weer de hoogte in binnenkort. Nu, voor Theokus loopt 700 idd de spuigaten uit, tenzij hij 2 gamekaarten en dubbele quad CPU plant Toch liever dat dan 430, juist omdat het er niet direct naar uitziet dat de toekomst zoveel besparing gaat brengen naar mijn gevoel.


                            Is dat digitaal live op te volgen, of iets waarbij je per uur nota neemt van een tellertje? Ik zoek iets als het eerste..., om te zien wanneer ik een bod moet gaan doen op de 700 van theokus
                            De keuze was vlug gemaakt voor deze 700 Watt.
                            Ik wilde overschot hebben en ik had mijn buik vol van berichten die
                            spraken van "pannes" die uiteindelijk niks met de hardware te maken hadden
                            maar wel met een tekort aan power.
                            Het toeval wilde dat de winkel dit model in voorraad had en zodoende.
                            Heb ook weinig geduld....
                            Zo'n OCZ-voeding is goed materiaal en je hebt voldoende extra kabels.
                            En je hoort ze ook niet.
                            't Was ook de enige van dit merk dat die winkel in voorraad had
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: verbruik pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              ik had mijn buik vol van berichten die
                              spraken van "pannes" die uiteindelijk niks met de hardware te maken hadden
                              maar wel met een tekort aan power.
                              Tegelijk lees je meestal toch ook de berichten dat PC-onderdelen veel minder verbruiken dan waar men je bang voor maakt? Maar goed "om zeker te zijn", ik snap het best.

                              Je weet dat ik zelfde MOBO, RAM en CPU draai als jij + 3 HDs, 2 opticals, X-Fi, GFX8800 (GROOTverbruiker), 4 fans + een meer dan gemiddelde hoop USB-spul die zijn stroom betrekt bij de PC en ik kom daarbij nog altijd goed toe met een Seasonic S12 500W. Nochtans lees je dikwijls dat daarmee je mobo niet eens zal opstarten , om maar te zeggen...

                              Anderzijds ben ik wel benieuwd hoe ver ik van de grens zit, want overclocken of een quad processor steken moet ik niet meer doen, denk ik. Gelukkig ben ik niet zo'n fanatieke overclocker als jij Samengevat: voor mij zou een 700 Watt nog wel eens van pas kunnen komen
                              Last edited by maGuy; 23 juni 2007, 23:42.

                              Comment

                              Working...
                              X