Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er hangt ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Er hangt ...

onweer in de lucht, maar nog niets gehoord en gezien.
    www.digitalclickx.com

Re: Er hangt ...

hier volle bak , jammer dat ik moet leren want wil wel eens onweer fotograferen.

Wat is daar eigenlijk de beste set-up voor? lange sluiterstijd en laten staan of korte sluiterstijd en klikken als je het ziet ( en hopelijk niet te laat?)
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Hier toch ook al driekwart uur aan 't donderen, bliksemen en regenen!

Grtz,Fabienne
      Menigeen leeft meer volgens de mode dan volgens de rede.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

Het is een kwartiertje geleden in Gent ook in gang geschoten.

Jawadde dadde!

Krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaa BOEM!
        Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

In Limburg nog alles vredig en stil.
          Stilte voor de storm als ik de buienradar moet geloven

Groetjes
          Karel
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Zie je die dikke vette rode zone daar vanonder... dat passeert nu dus boven Gent.

KrrrrrrrrrraaaaaaaaaaBOEM!!! Klets! BAM!
            Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Inderdaad, en als je links op '1 uur bliksem' klikt, zie je de gele sterretjes!
              Daar ontsnappen we hier (voorlopig?) aan
              Maar ondertussen hoor ik hier ook de eerste regendruppels. Perfect op schema.

Groetjes
              K@rel
              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

hier extreem ziten kaboemen , vlug naar buiten gelopen om te fotograferen en even rap terug naar binnen want begon net te gieten dat geen naam had. Zo snel dat mijn statief nog buiten stond ( nu trg binnen en goe afgedroogt). Wel mijn vijverpomp , uv pomp en luchtfilterbak van mijn vijver onder water. Net op tijd de electriek kunnen afleggen anders waren mijn schildpadden naar de schildpaddenhemel.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Hey juppekes

Hier in Oostende gisterenavond ook zwaar onweer gehan

Een stuk of 4 flits en knal tesamen gehad amai

Maar heb toch 183 fotokes waarvan een stuk of 5 met echt een bliksem erop

En een overbelichte omdat de bliksem mss op enkele 100 m zat amai wa ne patat
                  Bootjes

Comment

gisteravond alles ok,
                    maar vannacht rond 3.30 bijna uit mijn bed gedonderd door de donder...
                    kunne ze da nie doen voor ik ga slapen, kan ik nog genieten van een mooi schouwspel in de lucht
                    Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                    by elien_photography, on Flickr

Comment

Van achter mijn pc zag ik het onweer komen ( rond 22.00 u ).
                      Ik heb al mijn materiaal in de auto gezwierd en ben aangezet om het onweer te fotografen.
                      Na een paar verschillende plaatsen te hebben aangedaan had ik prijs.
                      Ik was naar het hoogste punt van de Vlaamse ardennen gereden en had zicht op het onweer.
                      Jammergenoeg was het een onweer waarvan de bliksem in de wolken blees en geen spectaculaire bliksems naar de grond slingerde.
                      Nu, ik heb toch 2 goeie bliksems kunnen vangen .

Thuisgekomen de foto's bewerkt en doorgezonden naar de weerdienst van de VRT !

Ik ben eens benieuwd
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik heb al mijn materiaal in de auto gezwierd en ben aangezet om het onweer te fotografen.
                        Dit wil ik ook nog altijd eens gaan doen. Ik woon vlak bij het open boerenveld dus dat zou wel moeten lukken. Ben alleen een beetje huiverig want ik las laatst dat de veiligheidskooi van de auto alleen echt werkt wanneer je alle ramen en deuren gesloten houdt? Maar hoe moet je dan fotograferen

Kortom, weet iemand of dit verhaal klopt? Mijn idee was namelijk om mijn achterbank plat te gooien, kofferklep open en dan in achterin de auto gaan zitten met camera in de auto op 't statief. (ik heb een Ford Focus Station dus das een mooie grote vlakke kofferruimte...

Bovendien vraag ik me af of de statische elektriciteit geen kwaad kan voor digitale foto-apparatuur.....
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

het enige wat ik me meen te herinneren, is dat je alleen een veilige 'kooi' hebt, wanneer er geen verbinding is met de aarde (rubber banden isoleren, dus is geen verbinding en geen probleem, enkel als je zou uitstappen en contact maken met de grond). sommige auto's hebben vanachter zo iets dat op de grond hangt om electrische schokken tegen te gaan, en daar schuilt het gevaar
                          voor de rest geen gedacht of de koffer open mag of dicht (let er wel op dan dat je niet te hoog komt met je kofferdeur: hoe hoger iets is, hoe meer kans op bliksemaantrekking
                          Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                          by elien_photography, on Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
                            let er wel op dan dat je niet te hoog komt met je kofferdeur: hoe hoger iets is, hoe meer kans op bliksemaantrekking
                            Hehe, dan moet je buiten je auto gaan staan en je kofferdeksel open zetten, 100% garantie van 'n bliksem te kunnen trekken.

Volgens ik eens een docu gezien heb op "BRT" over 'n onweersfotograaf ('n fransman dacht ik, "wereldberoemd"?) kan het geen kwaad je ramen of koffer open te zetten.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ik zou zeggen dat je foto's van een onweer beter van op afstand maakt dan er midden in.
                              (Kwestie van te weten in welke richting je je camera moet richten.)

Comment

Working...
                              X