Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kosten verven trappenhal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kosten verven trappenhal

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En wie ontvangt elke maand een dikke huishuur en blijft toch eigenaar van de woning? Wie moet dan meer eens om de 10 jaar de gang laten herschilderen en vraagt meestal nog eens een bedrag per maand voor onderhoud ervan?
    Of die gang pas om de 10 jaar moet herschilderd worden hangt van de huurders af... Met sommige huurders mag je die ieder jaar herschilderen... En wat betreft die dikke huishuur. Ik zou dat ook maar relativeren. Ik verhuur zelf ook en wat ik maandelijks over hou, is reserve tegen dat de koelkast/oven/gasbrander kapot gaat... Oh ja, dan vergeten we nog het jaarlijkse KI (en die is pas dik) En dan hou je ook geen rekening met constructiefouten in het gebouw. Zo mag ik ook regelmatig centen overmaken aan de advocaat doordat de architect het gebouw ondeskundig neergezet heeft (en dat merk je natuurlijk pas later)...
    Mijn afrekening aan de huurder gebeurt op basis van de jaarlijkse afrekening van de syndicus. Daar staat mooi in een kolom voor wie de kosten zijn. En daar maak ik gewoon de optelsom van en zie in hoever dit overeenstemt met wat de huurder het afgelopen jaar betaald heeft. Was dat te weining, dat moet hij/zij bijbetalen. De huurder krijgt hierbij een kopie van die afrekening.
    Voor alle duidelijkheid : ik zou die 500 euro voor die schilderwerken ook niet betalen. ik zou ze als verhuurder ook zelf niet aanrekenen. In het slechtste geval laat de verhuurder dan de gang niet schilderen. Meer kan hij de huurder niet maken...
    Last edited by pnobels; 16 juni 2007, 11:18.
    Nikon D90

Comment

allen al hartelijk dank voor de reacties. Ik haal er wel wat nuttige zaken uit die ik kan voorleggen. de "relatie" was altijd oké. Dus denk dat we er met wat gezond verstand wel uitkomen. Hoop ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
        Of die gang pas om de 10 jaar moet herschilderd worden hangt van de huurders af... Met sommige huurders mag je die ieder jaar herschilderen... En wat betreft die dikke huishuur. Ik zou dat ook maar relativeren. Ik verhuur zelf ook en wat ik maandelijks over hou, is reserve tegen dat de koelkast/oven/gasbrander kapot gaat... Oh ja, dan vergeten we nog het jaarlijkse KI (en die is pas dik) En dan hou je ook geen rekening met constructiefouten in het gebouw. Zo mag ik ook regelmatig centen overmaken aan de advocaat doordat de architect het gebouw ondeskundig neergezet heeft (en dat merk je natuurlijk pas later)...
        Mijn afrekening aan de huurder gebeurt op basis van de jaarlijkse afrekening van de syndicus. Daar staat mooi in een kolom voor wie de kosten zijn. En daar maak ik gewoon de optelsom van en zie in hoever dit overeenstemt met wat de huurder het afgelopen jaar betaald heeft. Was dat te weining, dat moet hij/zij bijbetalen. De huurder krijgt hierbij een kopie van die afrekening.
        Voor alle duidelijkheid : ik zou die 500 euro voor die schilderwerken ook niet betalen. ik zou ze als verhuurder ook zelf niet aanrekenen. In het slechtste geval laat de verhuurder dan de gang niet schilderen. Meer kan hij de huurder niet maken...

Het zal zo erg niet zijn, want dan had de boel al lang te koop gestaan zekerst.
        Mijn gedacht he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
          En wat betreft die dikke huishuur. Ik zou dat ook maar relativeren.
          Ik betaal mijn lening af en dit voor +- 625€ per maand, als ik hier in de wijk een gelijkaardige woning (iets kleiner) wil huren dat minder goed afgewerkt en slecht onderhouden is door de eigenaar, dan zou ik daar maandelijks een goede 1400€ voor moeten betalen. En dan spreek ik alleen nog maar van de huishuur, niet van bijkomende kosten voor onderhoud. Dat huis is hetzelfde jaar gebouwd als het onze en door dezelfde bouwfirma, alleen werd daar gekozen voor het minimum en dus basisafwerking ... kost dus een heel pak minder. Ik denk dat voor de prijs van de huur de huisbaas er wel goed aan uit zal geraken hoor ... gewoon drie keer de prijs per maand dan hetgeen de eigenaar er zelf eventueel voor afbetaalt.
          Nemen we een iets beter afgewerkt huis en iets groter, dan liggen de huurprijzen hier al snel boven de 2000€ per maand en zelfs tot het dubbele ervan en kastelen van villa's staan er hier nu ook niet.

Oh ja, dan vergeten we nog het jaarlijkse KI (en die is pas dik) En dan hou je ook geen rekening met constructiefouten in het gebouw. Zo mag ik ook regelmatig centen overmaken aan de advocaat doordat de architect het gebouw ondeskundig neergezet heeft (en dat merk je natuurlijk pas later)...
          Mocht je dit huis zelf bewonen, dan zou je deze kosten ook moeten betalen ... wat heeft de huurder hiermee te maken?

Voor de rest zal dit snarfie niet veel verder helpen ... laat er ons dus maar over zwijgen.
          En ja ... als huurder wil je zo weinig mogelijk uitgeven en als verhuurder wil je zoveel mogelijk binnen krijgen ... begrijpelijk maar je moet niet overdrijven.
          Last edited by VerSeg; 17 juni 2007, 00:02.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X