Re: kosten verven trappenhal
Of die gang pas om de 10 jaar moet herschilderd worden hangt van de huurders af... Met sommige huurders mag je die ieder jaar herschilderen... En wat betreft die dikke huishuur. Ik zou dat ook maar relativeren. Ik verhuur zelf ook en wat ik maandelijks over hou, is reserve tegen dat de koelkast/oven/gasbrander kapot gaat... Oh ja, dan vergeten we nog het jaarlijkse KI (en die is pas dik)
En dan hou je ook geen rekening met constructiefouten in het gebouw. Zo mag ik ook regelmatig centen overmaken aan de advocaat doordat de architect het gebouw ondeskundig neergezet heeft (en dat merk je natuurlijk pas later)...
Mijn afrekening aan de huurder gebeurt op basis van de jaarlijkse afrekening van de syndicus. Daar staat mooi in een kolom voor wie de kosten zijn. En daar maak ik gewoon de optelsom van en zie in hoever dit overeenstemt met wat de huurder het afgelopen jaar betaald heeft. Was dat te weining, dat moet hij/zij bijbetalen. De huurder krijgt hierbij een kopie van die afrekening.
Voor alle duidelijkheid : ik zou die 500 euro voor die schilderwerken ook niet betalen. ik zou ze als verhuurder ook zelf niet aanrekenen. In het slechtste geval laat de verhuurder dan de gang niet schilderen. Meer kan hij de huurder niet maken...
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht

Mijn afrekening aan de huurder gebeurt op basis van de jaarlijkse afrekening van de syndicus. Daar staat mooi in een kolom voor wie de kosten zijn. En daar maak ik gewoon de optelsom van en zie in hoever dit overeenstemt met wat de huurder het afgelopen jaar betaald heeft. Was dat te weining, dat moet hij/zij bijbetalen. De huurder krijgt hierbij een kopie van die afrekening.
Voor alle duidelijkheid : ik zou die 500 euro voor die schilderwerken ook niet betalen. ik zou ze als verhuurder ook zelf niet aanrekenen. In het slechtste geval laat de verhuurder dan de gang niet schilderen. Meer kan hij de huurder niet maken...
Comment