Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelgeluiden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vogelgeluiden

Ik werk al bijna twee jaar met een digitaal recordertje van sony,"IC recorder P210" met 32mb geheugen.

Je kunt er wave en/of mp3 files opzetten met de pc(usb) om in het veld gemakkelijker te determineren maar je kunt ook geluiden opnemen.

Het ding is voorzien van een VOX (begint automatisch op te nemen als er geluid is en stopt ook zodra het geluid stopt).De gevoeligheid is in stappen in te stellen.

Zeer handig ding dat bepaalde vogeltjes heeeeel nieuwsgierig maakt.

Ik heb het recordertje eens nabij het hol van een grote bonte specht gehangen. Die gebruikte het ding om zijne snavel op te testen.

Een tijdje geleden heb ik het geluid van de roerdomp willen opnemen.

Dit lukte niet. Er stond wel omgevings geluid op maar geen enkele "toeter "van de roerdomp. Te lage frequentie van het geluid?

Ik heb een gids en cd van "Delta". Hier staan 80 zangvogels in beschreven met hun zang en hun roep/alarmroep in heel goede kwaliteit.
    Last edited by jo99841; 14 juni 2007, 23:09.
    Groetjes
    ----JO

Comment

@Jo : heb me het toestelletje gehaald dat in de liddl in aanbieding was enige tijd geleden. Een Olympus VN600PC. Werkt prima voor 33 €. Liggen er nog hopen van aan de kassa bij ons. heeft ook zon VOX, ze noemen het VCVAmode, start en stopt volgens de aanwezigheid van geluid. Ik zorg altijd wel voor een wat achtergrond ruis, die ik alsdusdanig door Audiacity kan laten herkennen, op die manier zuiver de files van ruis met Audiacity en versterk de zangpartijen. Het resultaat is vrijwel kristalhelder.
      Ik weet trouwens van een paar vogelspotters die bij tellingen zo'n ding gebruiken. Bij een vermoede aanwezigheid laten ze een paar zangpartijen afspelen en al rap hoor je de aanwezige vogels in de buurt inpikken.
      Kan je onder avond zelf uittesten met een mereldeuntje : er begint er altijd wel één terug te roepen
      fotosite

Comment

http://www.vogelvisie.nl/index.php
        Canon Powershot G3

Comment

Voor vele mp3 vogelgeluiden en vogelzang bestanden:

vogelgids mobiel met mp3 geluiden

niet gratis maar ook niet heel duur.

Comment

Working...