Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

    Goeieavond iedereen,

    Ik heb een vraag betreft een aankoop, zoals jullie al kunnen lezen in de titel, gaat het om een gsm die ik dit weekend kocht, het is een toestel van bij de 400€ maar verre van nieuw! In de gsm zat een simkaart, dus dit klopte al niet maar ik dacht dat het misschien eentje van de winkel was die ze er even hadden ingestoken om aan klanten te tonen leek me.

    Dan bleken ook nog meerdere foto's in te zitten die zeker niet als voorbeelden van fabriek uit werden ingestoken, en toen we de beschermfolie van het schermpje verwijderden vertoonde het schermpje meerdere krassen!

    Ik wil mijn geld terug of een "nieuwe" gsm.
    Kan ik dit eisen?

    Graag reactie.
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

  • #2
    Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

    Inplaats van hier het neer te schrijven stond ik al deze morgen in de winkel !

    In principe geld de eerste 7 dagen ,niet goed geld terug of nieuw toestel..nu dit zal toch afhangen van het bedrijspolitiek !

    Comment


    • #3
      Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

      als het een officiele verdeler is zou ik het direct terugbrengen (bvb in belgie belgacom, mobistar,...)
      als je echt twijfelt of de persoon te goeder trouw gehandeld heeft, onmiddellijk naar politie stappen met het vermoeden van heling van (evt. gestolen) goederen!!!
      Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
      by elien_photography, on Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Inplaats van hier het neer te schrijven stond ik al deze morgen in de winkel !

        In principe geld de eerste 7 dagen ,niet goed geld terug of nieuw toestel..nu dit zal toch afhangen van het bedrijspolitiek !
        1. Vandaag sluitingsdag.
        2. Gisteravond pas kado gegeven en ik weet nu pas dat het niet enkel bij de simkaart is gebleven die erin zat maar dat er ook o.a. krassen en foto's ook aanwezig waren.

        Morgen zal ik in die winkel staan wees daar zeker van!
        Maar moet kunnen dat ik hier een mening vraag niet? Zoniet gewoon niet reageren, alvast bedankt!
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

          Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
          als het een officiele verdeler is zou ik het direct terugbrengen (bvb in belgie belgacom, mobistar,...)
          als je echt twijfelt of de persoon te goeder trouw gehandeld heeft, onmiddellijk naar politie stappen met het vermoeden van heling van (evt. gestolen) goederen!!!
          Ik heb de gsm in een een winkel gekocht met name Belcompany.
          En ik ga er morgen zeker mee terug hoor, heb ze alvast via mail laten weten dat ik niet akkoord ga met deze aankoop.

          Bedankt elien.
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

            De kans is groot dat men een "refurbished" exemplaar als nieuw heeft willen (?) verkopen. Je hebt gelijk: een nieuwe vragen, of gewoon geld terug.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

              Oorspronkelijk geplaatst door Beauke Bekijk bericht
              Ik wil mijn geld terug of een "nieuwe" gsm.
              Kan ik dit eisen?
              absoluut !
              Je koopt een nieuwe GSM en dat is dan ook wat je moet krijgen !

              Een nagelnieuw toestel + commerciële tegemoetkoming (gratis tasje ofzo) is het minste dat ze kunnen doen. Vraag er anders naar, je bent terug naar de winkel moeten komen én het voorval is wel lastig als het om een cadeau gaat.

              Als ze moeilijk doen (dat zal wel niet zeker) --> Test Aankoop

              Suc6
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

              Comment


              • #8
                Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

                [offtopic]Mijn pa heeft een auto gekregen , die was ook niet nieuw....[offtopic]

                Nu zeker teruggaan , en als het kan op de moment waneer er meest volk in de winkel is. Normaal zouden ze er niet moeilijk over mogen doen. Enkel gaan ze in zichzelf zitten vloeken dat ze het occasietoestel nu toch niet als nieuw hebben kunnen verkopen.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #9
                  Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  Nu zeker teruggaan , en als het kan op de moment waneer er meest volk in de winkel is. Normaal zouden ze er niet moeilijk over mogen doen. Enkel gaan ze in zichzelf zitten vloeken dat ze het occasietoestel nu toch niet als nieuw hebben kunnen verkopen.
                  Het is nog niet zo zeker dat er kwaad opzet in 't spel is. Het kan evengoed zijn dat de winkel de GSM als nieuw heeft aangekregen. En als winkel kan je niet steeds alle dozen gaan opendoen om de inhoud te verifiëren.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

                    Er zijn verschillende mogelijkheden ...

                    Bijna elke winkel laat eens een toestel zien aan de klant ... een demo noemt men dit.
                    Meestal steekt de winkel er een sim-kaart in omdat anders niet alle funkties beschikbaar zijn. Hoeveel klanten nemen er niet eens een testfoto mee?

                    De vermelde winkel is ook niet zo moeilijk om klanten te helpen ... wil je een toestel kopen maar je bent niet 100% zeker, dan stellen ze al snel voor dat je het mag kopen, proberen en terugbrengen binnen de week als het niet echt dat is wat je wou. (specifieke gevallen)
                    Ik wist ook niet of een bepaalde GSM met mijn bluetooth carkit zou werken ... mocht het toestel een week houden en terugbrengen indien het niet correct werkte. Dit was ook zo en ik bracht het de week nadien terug ... ik was tevreden dat ik deze service kreeg. Verschil is dat niet alle mensen in zo'n geval even oplettent zijn en ervoor zorgen dat er geen krasjes in komen te zitten. Soms is de service voor een klant in het nadeel van een andere ... zelf zou ik ook niet tevreden zijn zo'n toestel onaangekondigd te kopen maar wel tevreden zijn met een terugname ... ne mens wil soms alleen wat in zijn voordeel is natuurlijk.
                    Maar ik ben er zeker van dat ze zeker niet moeilijk zullen doen het toestel te ruilen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

                      Hoe is dit nu afgelopen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vaderdaggeschenk (gsm) en blijkt niet nieuw te zijn!

                        ja dat zou ik ook wel es willen weten.
                        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                        Comment

                        Working...
                        X