Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleurstellende online Canon support. (MP600R)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleurstellende online Canon support. (MP600R)

Ik heb me onlangs de Canon PIXMA MP600R aangekocht, das een multifunctional (printen, scannen, copieren,...). Prachtig toestel, draadloos printen werkt voortreffelijk, doch heb ik een probleempje waar ik zo niet meteen een oplossing voor heb.

Als ik een scan maak (beeld opslaan op comp), dan loopt er altijd over het hele oppervlak een zwarte lijn in het beeld. Maar maak ik een copie (dus een rechtstreekse print van het gescande beeld zonder het op te slaan) dan heb ik geen last van die zwarte lijn. Is dit nu een hardware probleem, of softwarematig?

Een voorbeeldscan: http://www.dajo.be/random/testscan.jpg

Ik heb dit probleem ook al aan Canon zelf voorgelegd met dit antwoord als resultaat.

Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Wij hebben geen lijn kunnen zien op de afbeelding die wij hebben gezien via uw meegestuurde link.
    Wij hebben het vermoeden dat u spreekt of de grijze lijn naast de afbeelding. Dit kan schaduw zijn en hiervoor hebben wij helaas geen oplossing. Dit fenomeen kan voorkomen.

Met vriendelijke groeten,

Canon Customer Support

Re: Teleurstellende online Canon support. (MP600R)

ik vermoed dat ze het beeld niet op volle grootte hebben bekeken.
    maak eens een 100% uitsnede van een stuk waar de lijn in zit, zodat ze die
    zonder auto-resize onmiddelijk zien?

om nu direct te spreken over "teleurstellende online support" vind ik
    wel wat overdreven .

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Is dat geen dubbele lijn, zwart en geelgroenig ?

Comment

Naja als je dezelfde link hebt meegestuurd als die je hier geplaatst hebt dan heeft een blinde gekeken bij cannon.

Hij is heel erg duidelijk aanwezig.

Ik kan bij de foto als ik hem expres heel erg verklein op 6.25% nog de lijn zien en werk met een 17" op 1280x1024.

En ik neem aan dat als je gaat kijken naar een foto voor een probleem wat gemeld word dat je niet als je het probleem niet direct ziet de foto wegklikt maar eerst even een betere blik werpt.

Btw het is niet alleen een zwarte lijn.
        Wat ik zie onder in het grijze stuk is op 1950% is van links naar rechts:
        0.07cm - gekleurd
        0.13cm - gekleurd maar lichter met een nog lichter verloop naar rechts
        0.14cm - van licht gekleurd naar vol gekleurd
        0.04cm - lichtgrijs
        0.04cm - donkergrijs ( de zwarte streep )
        0.04cm - lichtergrijs

Hier een de vergroting van 1950%:

Deze komt dus uit het grijs onder de foto.

En dit alles in een totale breedte van 0.82cm links en rechts van de "zwarte streep"

Teleurstellende support heb ik geen weet van, maar stuur ze eens zoals gezegd door mm een mailtje met een 100% crop.
        Dan moeten ze zeker iets zien.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          En ik neem aan dat als je gaat kijken naar een foto voor een probleem wat gemeld word dat je niet als je het probleem niet direct ziet de foto wegklikt maar eerst even een betere blik werpt.
          Exact mijn gedacht, als je op een online helpdesk werkt hoor je toch enige (computer) kennis te hebben hé? Anyway, heb hen terug een mailtje gestuurd met een 100% crop. Ondertussen heb ik het volgende ondervonden. Als ik een scan maak, ZONDER dat er iets op de glasplaat ligt, heb ik dit resultaat:

Hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem, maar toch vreemd dat ik op de prints van copieen, dan geen lijnen heb. Of worden er verschillende sensoren gebruikt voor het scannen en copieren?

Comment

uw copie gaat in een veel lagere resolutie zijn, dan uw scan...... scan eens aan een lagere resolutie, om te zien of je dan het probleem ook nog hebt.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Je kan dit online bijna niet zien als je browser de afbeelding gaat resizen, begrijpelijk dat ze het niet gezien hebben ... misschien duidelijker zijn en vermelden dat het op full size wel te zien is.

Als je het print zal je dit ook minder zien maar eigenlijk bestaat het wel, dit is vermoedelijk geen softwarefout maar een hardwarefout. Vermoedelijk is er 1 puntje defekt of ligt er iets voor zodat het beeld op die plaats niet kan ingelezen worden.

Als dit een nieuw toestel is zou ik dit gewoon laten ruilen maar kijk toch maar eerst eens of er geen vuil op ligt ... een dik stofje (draadje) kan al veel doen.
              Last edited by VerSeg; 11 juni 2007, 21:40.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
                Als ik een scan maak, ZONDER dat er iets op de glasplaat ligt, heb ik dit resultaat:

http://www.dajo.be/random/testscan_zwartwit.jpg
                Als ik mijn browser full screen op 100% zet zie ik gewoon 2 keer een volledig witte pagina ... pas als ik op 150% zoom zet zie ik iets. Vermoedelijk zal je dit ook even moeten verduidelijken mocht je dit naar Canon willen sturen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X