Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Competoeter vraag....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Competoeter vraag....

OS = Win XP
    Ik heb drie HD's in mijn pc zitten:

BOOT
    DATA
    FILM ( wordt na elke filmmontage weer geformatteerd )

Nu zie ik dat de DATA-schijf sterk gefragmenteerd is.
    Als ik ANALYSE opvraag zie ik weinig verschil NA de fragmentatie.
    Het is een HD van 160 GB, maar er staat nog maar 50 GB op.

Nu vraag ik me af of het iets uithaalt dat ik alle data van C: naar de (lege) FILM-harddiks kopiëer.
    Daarna mijn DATA schijf formatteer,
    en dan weer alles op de DATA schijf plaatsen .

Of gaat de fragmentatie hetzelfde blijven ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Competoeter vraag....

Fragmentatie kan in principe geen kwaad. Kan enkel een (beetje) invloed hebben op de snelheid.

Ander vraagje eerst : wijzigen de gegevens op DATA regelmatig? Indien ja, ga je binnenkort hetzelfde probleem hebben.

Om op je vraag te beantwoorden, als je zo tewerk gaat zal de data niet meer gefragmenteerd zijn. De reden van de fragmentatie is normaal gezien dat oude data gewist werd en hierdoor dus 'openingen' blijven op de HD. Bij het opnieuw kopieren op een (lege) HD wordt alles in principe 'bij elkaar' geplaatst.
    De-fragmentatie gaat gewoon de blokken die bij elkaar horen terug bij elkaar plaatsen en kan dus grote plaatsen tussen de verschillende blokken openlaten.

Groetjes,

Dany

Comment

Er komt regelmatig bij op de DATA-schijf, maar onlangs heb ik inderdaad een grote kuis gehouden.

Zal het dan maar zo eens proberen.

Bedankt !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
        Fragmentatie kan in principe geen kwaad. Kan enkel een (beetje) invloed hebben op de snelheid.

Om op je vraag te beantwoorden, als je zo tewerk gaat zal de data niet meer gefragmenteerd zijn.
        Klopt volledig...

Ik heb de gewoonte om schijfdefragmentetie op regelmatige basis toe te passen.
        Indien het lang geleden is, of als je 'grote kuis' gehouden hebt, kan je dit enkele keren na elkaar doen om een beter resultaat te krijgen.
        Ik weet ook niet of je de XP-tool gebruikt, want eventueel zijn er andere die dit beter/sneller kunnen doen... Op 't internet zul je daar ongetwijfeld vergelijkende testen over vinden...
        Is dit nog niet voldoende, dan pas je misschien best toe wat je zelf aanhaalde.
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Schaf u diskeeper 2007 aan en de defragmentatie gebeurd constant op de achtergrond !
          Products Dynamically Accelerating Data for Maximum I/O Performance DymaxIO is fast data software. Whether on-premises or in the Cloud, DymaxIO returns 40%+ of your throughput that is

Erwin
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
            Schaf u diskeeper 2007 aan en de defragmentatie gebeurd constant op de achtergrond !
            ...en ze verslijt twee keer zo rap. Ideeal gewoon.
            Waarom zou je continu defragmenteren als je niet continu op een schijf schrijft, 't is geen server hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
              ...en ze verslijt twee keer zo rap. Ideeal gewoon.
              Waarom zou je continu defragmenteren als je niet continu op een schijf schrijft, 't is geen server hé.
              Dat niet alleen, maar je defragmenteerd om je pc vlugger te laten lopen, maar je start dus wel een extra programma in de achtegrond op, die processor tijd en geheugen gebruikt
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
              X