Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk soort afbeelding is dit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk soort afbeelding is dit ?

Het gaat hier over het roosje ...
    Zoals je ziet is het roosje opgedeeld in apparte stukjes die afzonderlijk
    kunnen uitgeknipt worden als je de afbeelding afdrukt.

Weet iemand hoe dit soort afbeeldingen heet? Of beter nog, is er een mogelijkheid om zelf zulke afbeeldingen te maken met één of ander programma ?

Ik leg later wel uit waarvoor ik deze afbeeldingen nodig heb ... en nee het gaat niet over tattoos ;-)

thanks,

= Raf =

Re: Welk soort afbeelding is dit ?

Weet iemand hoe dit soort afbeeldingen heet?
    Een verf-sjabloon...

Of beter nog, is er een mogelijkheid om zelf zulke afbeeldingen te maken met één of ander programma
    ...Illustrator of een ander vector gebaseerd programma, het uitsnijden gebeurd meestal machinaal met een snijplotter, mensen met veel tijd gebruiken een cuttermesje...wel monikenwerk...
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
      Een verf-sjabloon...

...Illustrator of een ander vector gebaseerd programma, het uitsnijden gebeurd meestal machinaal met een snijplotter, mensen met veel tijd gebruiken een cuttermesje...wel monikenwerk...
      Ok , ik snap wat jij bedoeld maar ik vraag me af of er een specifieke benaming is voor dit soort afbeeldingen, ik weet natuurlijk ook dat er verfsjablonen bestaan ...
      En ik ben ook opzoek naar een programma om een "gewone" afbeelding te converteren naar een "soort van verfsjabloon".

bedankt !

= Raf =

Comment

De juiste benaming ken ik niet, ben geen lid van de plaatselijke crea-club...

In photoshop kan je het treshold-filter (image - adjustments - treshold)gebruiken, regel hierbij is dat je afbeelding net genoeg details moet geven om duidelijk over te komen. Daarna exporteer je de afbeelding naar illustrator en pas je een live trace toe en optimaliseer de paden naar wens aan.
        Uiteraard zijn er nog andere vectorprogrammas zoals flash die live-trace ook toepassen maar ik hou het op illustrator...

Hopelijk is dit een antwoord op je vragen.
        Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
          Hopelijk is dit een antwoord op je vragen.
          Great ! Nu nog de exacte naam van zo'n afbeelding te weten komen en mijn
          dag kan niet meer stuk !

= Raf =

Comment

Working...
          X