Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toeme toch! Bijzitter en op reis.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toeme toch! Bijzitter en op reis.

Om hier nog even op terug te komen.

Ik kreeg daarstraks telefoon van de voorzitter met de vraag of ik secretaris wil worden. Ik heb ja gezegd. Maar eigenlijk weet ik er niks van wat eigenlijk die taak inhoud?

Ik heb het wel ééns snel gevraagd en ik moet af en toe iemand vervangen enzo heb ik gehoord.

Weet er iemand wat de taak is van een secretaris?

Ik heb wel nog een afspraak met de voorzitter één van de dagen, dan geeft hij mij al wat uitleg.
    Maar ik was eigenlijk toch al benieuwd.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Comment

'k Heb geen idee wat je als secretaris te wachten staat.
      Zelf ben ik ook secretaris aanstaande zondag. Lotgenoten dus.
      De uitleg die ik kreeg was bondig: De secretaris schrijft het verslag (welk verslag?) en 'controleert' de voorzitter.
      Speciaal aan de functie van secretaris is dat hij de enige is die niet aangetekend moet in kennis gesteld worden.
      Gelukkig ontvangt ook de secretaris net als de anderen de royale vergoeding van 15 EUR (niet-electronisch stemmen).
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        'k Heb geen idee wat je als secretaris te wachten staat.
        Zelf ben ik ook secretaris aanstaande zondag. Lotgenoten dus.
        De uitleg die ik kreeg was bondig: De secretaris schrijft het verslag (welk verslag?) en 'controleert' de voorzitter.
        Speciaal aan de functie van secretaris is dat hij de enige is die niet aangetekend moet in kennis gesteld worden.
        Gelukkig ontvangt ook de secretaris net als de anderen de royale vergoeding van 15 EUR (niet-electronisch stemmen).
        Nog zo ne sukkelaar.
        Aha, verslag
        zoiets dan.

7:30u ik ben aangekomen
        8:00u kiezers komen aan
        12:00u ik heb honger, krijg geen eten.
        14:00u ik heb geen goesting nimeer.
        15:00u ik ga naar huis.

ah ,vergoeding van 15 Euro. Is dat per uur of per minuut?

Comment

Blijkbaar zitten er niet veel ex secretarissen op BD.
          Zondagavond kunnen we verslag uitbrengen.

Hou de moed er in !
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE

Comment

De zware taak van secretaris is mij vorig jaar toegedeeld geweest. Jongens, zo afgezien dat ik daar heb...

Taak/dagomschrijving:

7u00: Aankomst stemlokaal
            7u01: lekkere thee en koffie (altijd gratis)
            7u15: samen met andere bijzitters uitleg gekregen (niet veel zaaks, enkel dingen waarop je moet letten) en wat administratie (papieren tekenen)
            7u25: 100 kaartjes gevalideerd (in de pc steken en terug uithalen, DJ spelen)
            7u30: eerste stemmers komen binnen, paspoort en stembrief doorgeven aan de volgende bijzitter...
            8u30: theetje tegen de dorst
            10u00: 2 lekkere koffiekoeken en koffie/thee
            12u40: koude schotel met een lekker pintje (in mijn geval nen cola): groot bord vol met sla, asperges, hesp, eitjes, ...
            16u00: 2 stukken vla met koffie/thee

Weet niet meer juist hoe laat het was, maar als iedereen op de lijst van je loket geweest is (wat bij ons het geval was), werd er begonnen met opruimen: kaartjes in doos doen, papieren sorteren en alles in de daartoe voorziene enveloppen steken, verzegelen en daarna inpakken. Nog wat papieren tekenen en naar huis...

Al bij al een gezellige dag waar ik heel veel oude bekenden ben tegengekomen. En nadien nog ergens 20-25 euro vergoeding ervoor gekregen.

Maar om je vraag te beantwoorden, dit is louter iets administratief, ik had geen extra taken of meer verantwoordelijkheden dan andere bijzitters...
            (tenzij je het drukken van de zegel in de was als extra taak omschrijft)
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              Wij zelfs nog geen stembrief gehad, er wordt hier helemaal niet gestemd

BHV
              Linkebeek? In Meise (B-H-V) wordt wel gestemd, maar de oproepingsbrieven zijn al een week of 2 toegekomen...
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                De zware taak van secretaris is mij vorig jaar toegedeeld geweest. Jongens, zo afgezien dat ik daar heb...

Taak/dagomschrijving:

7u00: Aankomst stemlokaal
                7u01: lekkere thee en koffie (altijd gratis)
                7u15: samen met andere bijzitters uitleg gekregen (niet veel zaaks, enkel dingen waarop je moet letten) en wat administratie (papieren tekenen)
                7u25: 100 kaartjes gevalideerd (in de pc steken en terug uithalen, DJ spelen)
                7u30: eerste stemmers komen binnen, paspoort en stembrief doorgeven aan de volgende bijzitter...
                8u30: theetje tegen de dorst
                10u00: 2 lekkere koffiekoeken en koffie/thee
                12u40: koude schotel met een lekker pintje (in mijn geval nen cola): groot bord vol met sla, asperges, hesp, eitjes, ...
                16u00: 2 stukken vla met koffie/thee

Weet niet meer juist hoe laat het was, maar als iedereen op de lijst van je loket geweest is (wat bij ons het geval was), werd er begonnen met opruimen: kaartjes in doos doen, papieren sorteren en alles in de daartoe voorziene enveloppen steken, verzegelen en daarna inpakken. Nog wat papieren tekenen en naar huis...

Al bij al een gezellige dag waar ik heel veel oude bekenden ben tegengekomen. En nadien nog ergens 20-25 euro vergoeding ervoor gekregen.

Maar om je vraag te beantwoorden, dit is louter iets administratief, ik had geen extra taken of meer verantwoordelijkheden dan andere bijzitters...
                (tenzij je het drukken van de zegel in de was als extra taak omschrijft)
                Bedankt, nu weet ik wat ik kan verwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                  Bedankt, nu weet ik wat ik kan verwachten.
                  En ik ook.
                  Kids vinden het wel jammer dat papa op vaderdag niet thuis is als ze 's morgens opstaan
                  BD0993BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                    En ik ook.
                    Kids vinden het wel jammer dat papa op vaderdag niet thuis is als ze 's morgens opstaan
                    Dat ze wat vroeger opstaan, als ze dan zo vroeg uit de veren zijn hebben ze nog een paar extra uurtjes om hun kamer eens op te ruimen bij wijze van vaderdagcadeau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                      7:30u ik ben aangekomen
                      8:00u kiezers komen aan
                      Zou je dat please please even willen aanvullen (enkel ingeval van stemming met het rode potlood) :
                      13:00u ik doe vlug de deur toe, voor er nog een late pipo binnenkomt om te stemmen.
                      13:45u ik pak alle gebruikte stembiljetten en rij als de bliksem samen met de voorzitter naar het telbureau.

getekend,
                      een voorzitter van een telbureau
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Een half uur geleden de voorzitter van ons stembureau aan de deur gehad... 'k Ben ook gebombardeerd tot secretaris

'k Ben eens benieuwd wat dat allemaal gaat geven...

Grts, B.

Comment

Voor degene die niet uit hun nest geraken, jullie kunnen nog altijd b-h-v inroepen
                          To make your dreams come true, wake up

Comment

B-H-V of niet ...

Van al diegenen die opgeroepen zijn om te zitten en een excuus aanbrengen waarom ze dit niet zouden kunnen doen kan je voor 99% de reden zoeken bij "geen goesting".
                            Dat er mensen zijn die "echt" vooraf en onwetend een reis geboekt hebben kan wel zijn maar de meesten vinden de reden wel nadat ze hun oproeping kregen.
                            Dit is flauw t.o.v. uw medemensen, u zadelt anderen op met hetgeen waar u geen goesting voor heeft en vindt het maar normaal dat een ander ervoor opdraait.
                            Zelf doe ik dit ook niet graag maar de keer dat ik opgeroepen werd ben ik dit ook gewoon gaan doen zonder dat er ook maar één seconde de gedachte in mij omging een excuus te vinden. Je zegt eens "****" in jezelf maar doet het gewoon. Die dag is zo snel om en hoe dikwijls in je leven moet je zoiets doen?
                            Ja ... je doet liever iets anders maar diegene die u moet vervangen vermoedelijk ook.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

't slimste zijn de gemeentes die op voorhand vragen wie zin heeft om te komen bijzitten. Er zijn toch een aantal mensen die dat graag doen ook...

Trouwens, 't is nog niet zo lang geleden dacht ik dat er een aantal mensen veroordeeld zijn tot geldboetes wegens niet komen zonder excuus, dit als verwittiging voor diegenen die "burgerlijke ongehoorzaamheid" willen proberen... voor de juge telt dat niet...

Comment

Ik ben er zo goed als klaar voor. Ben voorzitter van een stembureau.
                                Ik hoop dat iedereen komt - ik heb wel gezien dat er een pak reserven zijn opgeroepen (5 effectieven - 10 plaatsvervangers).
                                Enne... dit is bhv niet...

Comment

Working...
                                X