Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over websites/weblog/gastenboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen over websites/weblog/gastenboek

    Ok, ik heb nu een eigen website. (neem gerust een kijkje en laat maar weten wat je ervan denkt)

    Nu zit ik met volgende vragen :

    - hoe hang ik daar een veilig (geen spammers), onderhoudsvriendelijk en goed bruikbaar gastenboek aan ? iemand tips, voorbeelden

    - idem voor een weblog

    - hoe kan ik zien hoeveel hits ik krijg, vanwaar ze komen en welke resoluties ze gebruiken ?

    Alvast bedankt voor alle info.
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

    Om op een flexibele, onderhoudsvrije en spam-beveiligde manier een weblog te kunnen gebruiken of een gastenboek te kunnen integreren moet je web-hosting account een aantal zaken toelaten.
    Meest voorkomend zijn php-applicaties met een MySQL database als backend.
    Je moet dus php scripts kunnen draaien en een MySQL service ter beschikking hebben.
    Movable Type of Wordpress zijn voorbeelden van blogging platformen die volledig aangepast kunnen worden.
    Andere manieren bestaan ook maar zeker niet zo flexibel.

    Wat betreft statistieken bieden een aantal service providers de mogelijkheid om deze voor jouw domein te raadplegen. Mogelijk is dit bij jou ook het geval.
    In het andere geval kan je van on-line diensten zoals Nedstat.nl of Google Analytics gebruik maken.

    Gegroet,
    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

      Voor de blog: ik heb net Wordpress geïnstalleerd. Poepsimpel, gratis, mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        - hoe hang ik daar een veilig (geen spammers), onderhoudsvriendelijk en goed bruikbaar gastenboek aan ? iemand tips, voorbeelden
        Voor een eenvoudig, gebruiksvriendelijk en redelijk SPAM-proof gastenboek kan ik je active guestbook aanraden. Volledig aanpasbaar, maakt wel gebruik van plain text files, zonder database dus. Hier vind je een voorbeeld.

        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        - idem voor een weblog
        Ik ben een movabletype gebruiker. Ik veronderstel dat Wordpress gelijkaardige kwaliteiten heeft, maar ik heb MT eerder leren kennen. Voldoende plugins maken het zeer personaliseerbaar.

        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        - hoe kan ik zien hoeveel hits ik krijg, vanwaar ze komen en welke resoluties ze gebruiken ?
        Zelf ben ik nietg zo wild van die gehoste counters/statistieken (vaak pop-ups of pop-unders met reclame). Ik installeer liever zelf een stat. Twee favorieten:
        - tracewatch
        - slimstat
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

          Bedankt voor de tips,

          Ik heb die wordpress toestanden eens geprobeerd en wonder boven wonder lukte dat vrijwel zonder moeite.

          Ik heb dus nu een blog, min of meer geïntegreerd in mijn site.

          Mvg,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

            Hoi,

            Wat betreft de webstatistieken...neem eens een kijkje op
            http://www.belstat.be de gratis versie

            Groeten

            Pat

            Comment


            • #7
              Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
              Bedankt voor de tips,

              Ik heb die wordpress toestanden eens geprobeerd en wonder boven wonder lukte dat vrijwel zonder moeite.

              Ik heb dus nu een blog, min of meer geïntegreerd in mijn site.

              Mvg,
              TravelToy.
              Dat was snel !

              Comment


              • #8
                Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

                Nog wat vergeten...
                Voor je gastenboek, neems eens een kijkje op
                gastenboek, gastenboeken, gratis, free, koekjes, koekjes.net, koekjesnet, info, update, web, www, ruimte, HTML, editor, space, account, perl, website, url, no-sex, service, ruimte, faq, F.A.Q., gadget, tool, tools, webtool, webtools, web-tool, web-tools, guestbook, host

                Heb er zo eentje op mijn site en andere site's geinstalleerd en nog geen spam te bespeuren.

                vb http://www.amati.be

                Groetjes

                Patrick

                Comment


                • #9
                  Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                  Dat was snel !
                  Ik ben dan ook professioneel IT'er

                  Mvg,
                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

                    Voor je gastenboek is het wel verstandig om Captcha te gebruiken. Dit weert spammers een klein beetje.


                    Je hits en nog VEEL meer kun je met Google Analytics opzetten. Het script van Google voeg je toe aan te template/theme van je site en het werkt.
                    http://www.google.com/analytics/nl-NL/ (Gratis en geen popups en geen reclame)

                    Ik gebruik zelf Google Analytics op 3 websites. Met 1 GMail account heb ik nu een overzicht van alles.
                    Export naar PDF http://www.hroling.nl/media/Analytics.pdf van een van mijn sites.

                    Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                    KNIP

                    Zelf ben ik nietg zo wild van die gehoste counters/statistieken (vaak pop-ups of pop-unders met reclame). Ik installeer liever zelf een stat. Twee favorieten:
                    - tracewatch
                    - slimstat
                    Met veel webverkeer wordt de database wel vol met stats gegevens. Ik heb 1 website met een eigen stats en die heeft bijna 100MB (1 jaar stats) alleen aan stats. Dus hosten bij een ander is wel zo leuk voor je eigen opslag.
                    Last edited by bolke; 22 mei 2007, 21:36.
                    Fotoapparatuur
                    Portfolio

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

                      Dubbel
                      Last edited by bolke; 22 mei 2007, 21:33.
                      Fotoapparatuur
                      Portfolio

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vragen over websites/weblog/gastenboek

                        Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Algemeen - Chit Chat).
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment

                        Working...
                        X