Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iPod...

Ok, ik heb me dan toch laten overhalen: ik heb me een Ipod gekocht. Ik ben waarschijnlijk de enige die nog geen had

En hier ben ik dan met een paar vraagjes:

Ik heb mijn CD's overgezet in 128-Kbps, AAC-formaat. Dat is ook het formaat dat iTunes zelf gebruikt. Ik zou later ook de mogelijkheid willen gebruiken om de iPod op mijn stereoinstallatie thuis en in de wagen aan te sluiten. Kan ik dan beter een ander formaat gebruiken of is dit ok?

Ik heb zo een zwarte met 30GB. Volgens de specifikaties van Apple zou de batterij 14 uur moeten meegaan. Ik kom daar bijlange niet aan. Als het 3-4uur is zal het veel zijn. En dat is dan alleen muziek beluisteren. Is dit normaal?

Re: iPod...

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
    Ok, ik heb me dan toch laten overhalen: ik heb me een Ipod gekocht. Ik ben waarschijnlijk de enige die nog geen had
    Geen last van en 'k heb ook gene.

Ik heb mijn CD's overgezet in 128-Kbps, AAC-formaat. Dat is ook het formaat dat iTunes zelf gebruikt. Ik zou later ook de mogelijkheid willen gebruiken om de iPod op mijn stereoinstallatie thuis en in de wagen aan te sluiten. Kan ik dan beter een ander formaat gebruiken of is dit ok?
    Als zij 't gebruiken zal 't wel goed zijn zeker, eventueel kan je iets hoger gaan naar 196, compromis tussen 256 en 128.

Ik heb zo een zwarte met 30GB. Volgens de specifikaties van Apple zou de batterij 14 uur moeten meegaan. Ik kom daar bijlange niet aan. Als het 3-4uur is zal het veel zijn. En dat is dan alleen muziek beluisteren. Is dit normaal?
    'k Denk niet dat het kleur de batterij zou mogen beinvloeden.
    Nee, dat lijkt me niet normaal, tenzij je 't volume blok open gezet hebt? (en dan nog)
    Heb je 'm bij de MM gekocht? Dan kan ik 't misschien wel geloven.
    In ieder geval gaan klagen, lijkt me niet normaal, eventueel 'n mail naar Apple met je vraag en dan met hun antwoord dat 't niet normaal is ermee naar de winkel stappen.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Die batterijtijd kan verkorten als je veel tussen nummers overschakelt. Ook wanneer je je iPod niet gebruikt, gaat de batterij plat. Maar slechts 3 à 4 uur lijkt me wel erg veel te kort.

Als ze na een paar keer volledig opladen het nog steeds niet langer uithoudt, dan zou ik er eens mee teruggaan naar de winkel.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

ik heb ook zo'n zwarte
        en mijn batterij gaat ook geen 14 uur mee (niks van geloven).
        Eerder een 6-7 tal denk ik, als het goed gaat.

maar 3-4 is wel héél weinig, ik zal er eens op letten heb hem net vandaag opgeladen, ik laat je weten wanneer hij "plat" is

ik zit nu aan een 30tal minuten en staat nog op vol...

btw: wat je eens moet doen is de verlichting van je scherm aanpassen, standaard staat dat op hoog maar dat is voor niks nodig, je kan die minder sterk maken en scheelt ook al weer enkele 10 tal minuten denk ik
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

Heb je hem de eerste keer een volledige nacht laten laden? Zo krijg je de maximale capaciteit van een oplaadbare batterij.

Ik heb de ipod nano, en ik haal toch gemakkelijk de 24u speeltijd die in de specificaties staat (nu ja, bij benadering he). Ok ja, het is een ander model, maar het is toch van hetzelfde bedrijf

Comment

Ik heb het volgende gehoord:
            hoe meer muziek er op staat hoe meer de schijf kennelijk moet werken (dus energie verbruik).
            http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht
              Ik heb het volgende gehoord:
              hoe meer muziek er op staat hoe meer de schijf kennelijk moet werken (dus energie verbruik).

Comment

Mijne is maagdelijk wit , 30gb
                ging in begin idd een goeie 10 a 14 h mee, maar intussentijd (jaar of 2 later) is die wel sterk verkort maar nog steeds een uur of 5 a 6 denk ik.

Comment

Efkes proberen om te rebooten:
                  iPod staat aan. Menu-knop ingedrukt houden, samen met de middenknop tot dat de iPod herstart. Dat hielp bij mij.
                  Grts,
                  Jurgen

Comment

Bedankt voor de reacties !

Ik heb hem de eerste keer geen volledige nacht laten opladen maar wel 4 uur .

Ik ga een keer proberen te rebooten zoals jurgen voorstelt.

Comment

Nog een vraagske.

Ik heb zo ne gratis podcast gedownload, keigoed BTW
                      128 kbps maar MPEG-audiobestand.
                      Omzetten naar AAC-formaat voor over te zetten naar iPod of niks van aantrekken?

Comment

Nog een vraagske.

MPEG is eigenlijk Video+Audio. Men zet het in MPEG omdat er naast het geluid ook afbeeldingen of video getoond wordt. Ik denk dat je iPod daar niet echt problemen mee zal hebben...
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Nog een vraagske.

Het principe is dat ammes wat werkt in iTunes, werkt op uwe iPod.
                          Podcasts dus ook, dus inclusief vodcasts (video podcast).

Enjoy

Oh ja: Creative Nomad 1 gig: batterij gaat nu al 2 maanden mee, ik luister zo'n 2u per dag. Mannen weten waarom!
                          flickr

Comment

Creative is the way to go ;-)

Mannen zitten al jaren in het geluid.

Beetje minder marketing en wat meer geld naar kwaliteit

Comment

Working...
                            X