Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbraak in wagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inbraak in wagen

    Deze dag is in mineur begonnen : toen we deze morgen naar het werk wilden vertrekken merkten we dat er ingebroken werd in onze auto. Het raam aan de passagierskant was ingeslagen en de boorddocumenten werden gestolen .

    Gelukkig werd er geen andere schade aangericht.

    Het zal nu wel een hele adminstratieve rompslomp worden om overal duplicata van te bekomen.

    Ik vraag me af wat de bedoeling van de dader was : volgens de politie heeft hij gemerkt dat aan de voorruit een houder voor een gps bevestigd is en hoopte hij dat het gpstoestel in het handschoenenkastje lag. Toen hij merkte dat het toestel er niet in lag kan hij uit frustratie de boorddocumenten meegenomen hebben.

    Stel echter dat het de bedoeling was om de boorddocumenten te bemachtigen : wat kan men daar eigenlijk mee aanvangen ?
    Bart

  • #2
    Re: Inbraak in wagen

    Ooit eens gezien in 'n BBC-reeks, bvb een andere perte-total auto toch "herstellen" en dan jou chassis-nummer daarin slaan. Om maar iets te zeggen. Officiele papieren maar "valse" auto.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Inbraak in wagen

      Oorspronkelijk geplaatst door bart de groot Bekijk bericht
      Deze dag is in mineur begonnen : toen we deze morgen naar het werk wilden vertrekken merkten we dat er ingebroken werd in onze auto. Het raam aan de passagierskant was ingeslagen en de boorddocumenten werden gestolen .

      Gelukkig werd er geen andere schade aangericht.

      Het zal nu wel een hele adminstratieve rompslomp worden om overal duplicata van te bekomen.

      Ik vraag me af wat de bedoeling van de dader was : volgens de politie heeft hij gemerkt dat aan de voorruit een houder voor een gps bevestigd is en hoopte hij dat het gpstoestel in het handschoenenkastje lag. Toen hij merkte dat het toestel er niet in lag kan hij uit frustratie de boorddocumenten meegenomen hebben.

      Stel echter dat het de bedoeling was om de boorddocumenten te bemachtigen : wat kan men daar eigenlijk mee aanvangen ?
      Veel .... heb je al gekeken onder de moterkap dat het plaatje niet is verwijdert ?
      Ze kunnen uw papieren " inschrijvingsbewijs" gelijkvormingsattest van de invoerder" gebruiken voor een gestolen wagen zo in te schrijven of door te verkopen in het buitenland !

      Comment


      • #4
        Re: Inbraak in wagen

        Daarom bewaar ik mijn boorddocumenten NIET in het handschoenkastje maar wel op een niet voor-de-hand-liggende plaats.

        T.

        Comment


        • #5
          Re: Inbraak in wagen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Daarom bewaar ik mijn boorddocumenten NIET in het handschoenkastje maar wel op een niet voor-de-hand-liggende plaats.

          T.
          Oei, wat moet ik daar van denken ?

          Comment


          • #6
            Re: Inbraak in wagen

            hmmm. niet-voor-de-hand-liggende plaats... Onder vloertapijt ?
            Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

            Comment


            • #7
              Re: Inbraak in wagen

              Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
              hmmm. niet-voor-de-hand-liggende plaats... Onder vloertapijt ?
              Neen, want daar liggen de sleutels al
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Inbraak in wagen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                Daarom bewaar ik mijn boorddocumenten NIET in het handschoenkastje maar wel op een niet voor-de-hand-liggende plaats.

                T.
                So they smash up the rest of the car looking for them...

                Comment


                • #9
                  Re: Inbraak in wagen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                  Oei, wat moet ik daar van denken ?
                  Gewoon bij het achterwiel (of ergens anders in de koffer), precies of de meeste criminelen dat nu nog niet weten
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inbraak in wagen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Gewoon bij het achterwiel (of ergens anders in de koffer), precies of de meeste criminelen dat nu nog niet weten
                    Nee, lekker warm onder de motorkap.
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inbraak in wagen

                      het is misschien een omslachtig systeem, maar mijn pa heeft al zijn boordpapieren gekopieerd (zw-w) en bovenaan "kopie" erop geschreven. De echte boordpapieren zitten in zijn tas waar hij mee gaat werken. De papieren liggen dus elke avond 'veilig' thuis. Het nadeel is natuurlijk dat hij soms zijn papieren vergeet mee te nemen in het weekend... Hopelijk geeft dit geen problemen als we ze ooit eens vergeten en we worden tegen gehouden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inbraak in wagen

                        Ik heb ook enkel maar kopies bij me en eens bij 'n kontrole hebben ze me wel gezegd dat dit niet mag en niet geldig is, maar 'k heb niet op 't kantoor moeten langs gaan met de echte, dus...
                        'k Heb gevraagd of gewettigde kopies wel zouden mogen, maar ze zeiden van niet. Tja..., da's om 't de dieven gemakkelijk te maken zeker?
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inbraak in wagen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                          het is misschien een omslachtig systeem, maar mijn pa heeft al zijn boordpapieren gekopieerd (zw-w) en bovenaan "kopie" erop geschreven. De echte boordpapieren zitten in zijn tas waar hij mee gaat werken. De papieren liggen dus elke avond 'veilig' thuis. Het nadeel is natuurlijk dat hij soms zijn papieren vergeet mee te nemen in het weekend... Hopelijk geeft dit geen problemen als we ze ooit eens vergeten en we worden tegen gehouden
                          Ik doe dit al jaren met copies rondrijden.Onze 1ste nieuwe wagen is 15 jaar terug gestolen en we hebben doordat alles in de wagen stak van alle papieren veel problemen gehad om ons recht te bewijzen.

                          Als ze mij tegenhouden in een controle krijg ik wel een waarschuwing en dan ga ik de originele tonen en leg ik ook uit waarom ik het doe.
                          De originele liggen mooi thuis . Het is natuurlijk anders als je over de grens gaat dan neem ik ze wel mee maar veilig bij ons ,en niet in de wagen !
                          Last edited by Fabbe; 22 mei 2007, 19:20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Inbraak in wagen

                            Wel, vandaag kreeg ik een telefoontje van de politie : de boorddocumenten zijn terecht. Een voorbijganger had een map zien liggen aan de kant van de weg een paar 100 meter verder en had deze aan de politie bezorgd.

                            Blijkbaar was het de dader dus toch om de gps te doen...

                            Ik heb mijn lesje geleerd : vanaf nu verwijder ik steevast de houder van de gps van de voorruit en stop deze met kabels e.d. weg. Ik zal ook de voorruit proper maken zodat er geen cirkel zichtbaar is die wordt veroorzaakt door de zuignap.

                            Het is vervelend dat we dergelijke maatregelen dienen te treffen om inbraken te voorkomen maar het ik vrees dat er weinig anders opzit...
                            Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: Inbraak in wagen

                              Mooi dat de papieren weer terecht zijn, scheelt veel werk.
                              Om elke keer je ruit schoon te moeten poetsen is ook een opgave.
                              neem een luchtrooster klem snel en makkelijk te verwijderen.
                              Mvg, drh

                              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                              Comment

                              Working...
                              X