Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surfen in uithoek van BE met laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Surfen in uithoek van BE met laptop

    Hoi,
    Over enkele maanden gaan we enkele weken aan de zee (De Panne) vertoeven. Nu, eerlijk gezegt ben ik beetje verslaaft aan m'n email. Ik wil geen 14 dagen wachten om ze te lezen, noch een bomvolle mailbox aan te treffen... eventueel om m'n digitale foto's naar het thuisfront te sturen, kortom zoek ik een mobile internet oplossing.
    GPRS, G3, etc ze gooien die termen rond je oren, maar weet er iemand hoeveel dit kost, wat je precies nodig hebt om m'n laptop op het web te krijgen. Of via GSM (heb Mobistar) gekoppeld aan PC? Is er hier iemand die met zijn laptop mobiel kan surfen, waar dan ook in Belgie?
    Thankx
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

  • #2
    Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

    Hotspots in de quick of lunchgarden of weet ik veel wat?
    Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

    Comment


    • #3
      Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

      daar had ik al aan gedacht, maar ik wil niet elke avond bij de quick rondhangen, dus gewoon vanuit het appartement heeft m'n voorkeur.
      of hopen op een open draadloos netwerk in de buurt
      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

        gprs is niet werkbaar, 3g is gerust te doen. Kust is niet echt mijn sector, maar in de steden in vlaanderen, kun je met je vodaphone kaart toch overal 3g ontvangen. Kostprijs heb ik geen idee af. Ik dacht dat je per kb gefactureerd werd


        Hotspots zullen een pak goedkoper zijn, en sneller zijn. En er zijn nog een pak mensen, die hun netwerk open laten, dat iedereen dat vrij kan gebruiken (alhoewel, waar er een pak toeristen komen, zal dat ieder jaar wel een pak minder zijn )
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

          Ik haal m'n e-mail gewoon op m'n gsm binnen. Mijn GSM heeft EDGE en ondersteunt JAVA. Al mijn e-mails worden automatisch geforward naar m'n gmail. Via het gratisch java programma van google haal ik makkelijk en snel al m'n e-mails binnen.

          Eventueel is het ook mogelijk je laptop op internet te krijgen via je gsm. Dit kost me bij Mobistar prepaid 25 cent per uur. Er zal ook wel een databeperking zijn, maar die ken ik niet omdat je die op je gsm nooit haalt.

          Als je nu mobistar wordt maak je 2 maand gratis gebruik van het EDGE netwerk met een beperking van 7.5 Mb. Voor uw mails op vakantie binnen te halen moet dit genoeg zijn als je de attachments niet binnenhaalt.
          Dus als je gewoon een mobistar tempo music nr haalt moet je in je basisbehoeften wel voorzien zijn.

          * EDGE komt overeen met 2.75G standaard en is dus wel wat trager dan 3G. Theoretisch kan je er 473.6 kbps mee halen maar naar het schijnt is dit praktisch onhaalbaar. (Ik weet zelf niet hoeveel ik haal omdat ik het alleen op m'n gsm gebruik)

          BRON: Wikipedia

          Comment


          • #6
            Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

            Hotspots vind je in tavernes aan de dijk ... dan heeft je familie er ook nog iets aan als je ze uitnodigt voor een drankje na het ravotten op het strand !

            Comment


            • #7
              Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

              telenet hotspots:


              Hotel D'Anvers
              Hotels

              Zeelaan 29
              8660 De Panne

              België
              +32 58 412309
              +32 58 414096
              E-mail: info@hotelanvers.be
              Website: http://www.hotelanvers.be
              ------------------------------------------------

              Hotel Des Princes
              Hotels

              Nieuwpoortlaan 46
              8660 De Panne

              België
              +32 58 411091
              +32 58 421523
              E-mail: burchovdk@hotmail.com
              Website: http://www.hoteldesprinces.be

              -----------------------------------------------

              Hotel Mon Bijou
              Hotels

              Zeelaan 94
              8660 De Panne

              België
              +32 58 411105
              +32 58 420754
              E-mail: monbijou@tiscalinet.be
              Website: http://www.hotelmonbijou.be

              -----------------------------------------------

              Leopold I De Panne
              Restaurants/Cafés

              Pierre Bortierplein 20
              8660 De Panne

              België
              +32 58 421040
              +32 58 420240
              E-mail: luc@leopold1.be
              Website: http://www.leopold1.be
              Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

              Comment


              • #8
                Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                Of dit hier:

                Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

                Comment


                • #9
                  Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                  Ik heb een tijd geleden een proximus-abonnement en vodaphone kaart gekocht. Omwille van werken hebben we hier een periode problemen gehad met de telenet ontvangst, en ik gebruik het bij klanten of voor presentaties. Momenteel nog geen ontvangstproblemen gehad, maar ik ben er ook nog niet mee tot in de Panne geweest.

                  Meer info:
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                    Promixus Mobile Internet No Limit (hehe 2GB limiet, toch) kost nu 45 euro per maand excl BTW, maar er bestaat volgens mij een abo voor 's avonds en 't weekend.

                    Zo'n kaartje kreeg ik gratis bij een abo van een jaar, ik weet niet wat het nu is.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Promixus Mobile Internet No Limit (hehe 2GB limiet, toch) kost nu 45 euro per maand excl BTW, maar er bestaat volgens mij een abo voor 's avonds en 't weekend.

                      Zo'n kaartje kreeg ik gratis bij een abo van een jaar, ik weet niet wat het nu is.

                      Dave
                      Ik heb een avond- en weekendabonnement genomen, omdat ik dat voor mij de beste prijs/kwaliteit vind. Tussen 7 en 17 uur kan je op werkdagen dan nog surfen aan een goeie 2 euro per uur, gefactureerd per 5 minuten.

                      Voor mij is 't absoluut niet nodig om het zwaar verkeer mee te doen, daar vertrouw ik nog op mijn reguliere breedbandverbinding voor. Dus die 2gbyte limiet is ruim voldoende voor mij.

                      Ik geloof dat de promotie nog loopt waarbij je 2 maand gratis en kaartje aan halve prijs krijgt wanneer je intekent voor minstens 12 maanden.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Hotspots vind je in tavernes aan de dijk ... dan heeft je familie er ook nog iets aan als je ze uitnodigt voor een drankje na het ravotten op het strand !
                        Daar zit iets in, kan ik zelf nog een pintje drinken
                        Bedankt allemaal voor de nuttige informatie.


                        Vandaag toch een telefoontje gepleegd naar Telenet, men denkt dat je als vaste klant (telefoon, gsm en internet) toch wat korting kan krijgen op hun mobiele internetoplossing... vergeet het maar , "slechts 300 euro voor de datakaart", meneer ... was het nu met of zonder BTW, duur genoeg dus. En dan nog eens 25 of >30 euro per maand. Afhankelijk van de formule en verbruik.

                        @vicberger: Bij proximus krijg je de kaart of usb-ontvanger tegen voordelige prijs (minder dan 100 euro) of 2 mnd gratis en volle pot betalen voor de datakaart.

                        Misschien toch maar eens een hotspot uitproberen. Lijkt me voor zo'n korte periode het voordeligste. Alhoewel met al die ijsjes en pintjes zal't uiteindelijk weer duur worden.
                        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                        Comment


                        • #13
                          Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                          Ik gebruik bij Telenet het Turbo-abonnement, is natuurlijk duurder dan het normale abonnement, kost ong 60€/maand ipv 41€ dacht ik, maar dan heb je de hotspots gratis, 35 Gb down- en upload en een zeer hoge downloadsnelheid ( 20 Mbit per seconde ), upload is beperkt tot 512 Kbps.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Surfen in uithoek van BE met laptop

                            als je telenet internet klant bent kan dit gewoon op je factuur laten bijplaatsen.
                            Wij hebben namelijk een tea room in breden met telenet hotspot.
                            Ofwel neem je een duurder abonement en heb je altijd toegan, ofwel koop je vouchers, ofwel log je in met accountnummer en paswoord en wordt het op je factuur geplaatst op het einde van de maand.


                            Groetjes

                            Kurt
                            Happy to be a MACcie
                            Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                            Comment

                            Working...
                            X