Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac : probleem met openen .jsp pagina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac : probleem met openen .jsp pagina

    Kan me iemand helpen, door me te zeggen in welke richting ik moet zoeken ?

    Als ik een bepaalde pagina wil openen (waar ik moet inloggen), krijg ik enkel een lege pagina. Onder windows no problems, en ik dacht dat dit vroeger ook onder linux functioneerde (maar dat kan ik momenteel niet verifieren)

    Het gaat meer bepaald om deze pagina. Rechterkant inloggen, onder windows zul je wel een inlog fout hebben, maar op mac heb ik alleen maar een lege pagina .

    Ik heb geen zin om vnc te installeren, en mijn windows pc over te nemen, gewoon om hier op in te loggen. Ik heb nu mac, en nu wil ik het gebruiken
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

    Kijk even na of je wel een Java Virtual Machine hebt geïnstalleerd.
    Onder Windows XP en hoger moet je zelf doen. Bij Linux wordt dit standaard geïnstalleerd.
    Op deze pagina http://java.com/en/download/installed.jsp kan je controleren of Java Virtual Machine is geïnstalleerd.
    Bij een Mac OS weet ik het niet.

    Het kan ook zijn dat je beveiliging in je browser zo staat ingesteld dat deze applets niet mogen draaien. Net zoals je in IE onder Windows ActiveX kunt uitschakelen en dan werken Flash movies en andere plugins ook niet meer.
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

    I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

    Comment


    • #3
      Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

      Op mijn Mac werkt het in ieder geval onder Safari en FireFox.

      Ik heb onder safari een aantal zaken uitgeschakeld:
      Javascript, java, cookies, plugins
      en ingeschakeld: blokkeren van pop-up vensters

      Het blijft werken ... (helaas, anders kon ik je een mogelijke richting aangeven)
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

      Comment


      • #4
        Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

        Hier zou ik dus eens effectief met een probleem kunnen zitten. Ik dacht dat java geinstalleerd stond (had al testen gedaan met opera, firefox en safari ... alleen hetzelfde probleem, ligt dus niet aan de browser).

        Maar als ik bij sun mijn java ga verifieren, zeggen ze me :
        Oops! You don't have the recommended Java installed.
        Your Java version is Version 5.0 Update 7. Please click the button below to get the recommended Java for your computer.
        als ik dan op download now, version 6 update 1 druk, kom ik weer op de website van apple terecht, en krijg ik weer dezelfde java versie. ????



        'k zit wel met een intel i-mac te werken, heeft dat iets met de zaak te maken ?
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

          Yoda,

          als u naar bovenstaande link gaat ( http://java.com/en/download/installed.jsp ), en je doet verify installation.... zou je me dan eens kunnen zeggen wat jij krijgt ?


          mvg
          J.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

            Ik heb daar wel geen login en paswoord, maar enkel op het <OK> knopje drukken levert mij ook een lege pagina op.

            In Firefox is de fout :

            Fout: MM_latestPluginRevision[playerVersion] has no properties
            Bronbestand: http://cisco.netacad.net/cnams/public/Dispatcher.js
            Regel: 536

            Ik zou dus denken dat het inderdaad iets met de versie van java te maken heeft...
            Nikon D90

            Comment


            • #7
              Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

              Voila, boel eens geherformateerd, alles opnieuw geinstalleerd.... en probleem blijft dus hetzelfde....


              Yoda, wat heb jij meer geinstalleerd staan, dan een ander


              @pnobels, dat is inderdaad het probleem (koopt een mens al eens een mac, voor zijn gemak)
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                Met Safari een lege pagina
                Met Firefox krijg ik wel het inlogscherm

                Heb dat regelmatig voor dat sommige pagina's vreemd doen onder Safari en wel openen in Firefox. Ligt aan de gebruikte code van het webdesign. Sommige code komt wel goed over in Internet Explorer terwijl het op Safari problemen geeft. Heeft te maken dat meer dan 80% van de gebruikers IE op Windows gebruiken en de sitebouwer niet verder test op andere browsers. Over dit probleem bestaan al verschillende topics in andere Mac forums.

                Comment


                • #9
                  Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                  Met firefox, hier blijft het probleem hetzelfde. En 'k heb de vraag ook op mac osx forum gesteld.... (maar hier is er meer verkeer )

                  en het internet wat afgezocht, maar echt specifiek antwoorden krijg ik niet. Hetgene dat het dichtst in de buurt komt, is dit. Maar dit (http://javaplugin.sourceforge.net/ ) doet bij mij niks . Ik weet niet waar firefox hier naar zijn java gaat kijken. Ik heb gisterenavond nog geprobeerd van alles van java te verwijderen van het systeem, uit de applicaties folder, uit de systeem folder, om nog maar te zien, waar ff zijn java settings gaat uitlezen. Maar als ik ga checken op java.com, blijft firefox werken, met de instelling die staan onder applications, java, en daar de plugin settings


                  Maja ' k ben nieuw op mac, ik weet zelfs niet of mijn ff goed geinstalleerd staat Meer is daar toch niet aan, die diskimage downloaden, en dan dat ff icoon naar uw applications folder slepen, en vandaar naar uw (alle die balk vanonder) slepen

                  btw, wat krijgen andere mac gebruikers, die wel een inlog scherm krijgen, als ze naar java.com gaan, om hun java instellingen te verifieren ? een werkend java symbooltje, of gelijkaardige foutmelding als ik hierboven.
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                    Betse, het heeft zeker niet te maken met de java versie.
                    Ik probeer het hier op Netscape, safari en firefox en alle drie geven ze schoon de inlogpagina.
                    (als je echt wil zend ik wel per pm een screendump)
                    staat in je voorkeuren van safari java aan?
                    java script? plug inns? en hoe staan je cookies?

                    hopelijk vind je snel de oplossing.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                      Alles staat hier nog quasi standaard ingesteld.

                      zowel in firefox als safari,

                      Enable plug-ins, enable java, enable java script (zelfs block pop-up windows staat uit). En bij accept cookies, only from sites you navigate to.


                      Dit is momenteel een vrij cleane install. Gisterenavond alles geherformateerd, mac os 10.4.8 erop gezet, (dat bij de mac geleverd is), dan even geprobeerd, geen resultaat.
                      Dan de noodzakelijke updates gedaan, dat mijn mac me voorstelde, upgrade van java en upgrade naar 10.4.9, en daarna firefox gedownloaded, geinstalleerd.

                      Ergens iets van security dat ik over het hoofd zie ???
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                        Strange world indeed.....

                        Op die pagina, Checker.jsp is het dus effectief blanco.
                        Als ik in de pagina ga kijken, en zie ik daar verdere verwijzigen naar Login.jsp, en ik vervang die Checker.jsp door Login.jsp, ben ik er door (en kan ik veer verder cursussen ).

                        Iemand wat verstand van die script talen, om te zien wat daar in die Checker.jsp pagina een blanco zou kunnen opleveren ?
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                          jdm

                          Bij de test bekom ik:
                          " Verifying Java Version

                          Oops! You don't have the recommended Java installed.
                          Your Java version is Version 5.0 Update 7. Please click the button below to get the recommended Java for your computer. "

                          Dit is wellicht een dwaalspoor.

                          Als ik:

                          "Fout: MM_latestPluginRevision[playerVersion] has no properties
                          Bronbestand: http://cisco.netacad.net/cnams/public/Dispatcher.js
                          Regel: 536"
                          van pnobels zie, dan heeft dit duidelijk iets te maken met JavaScript (is totaal verschillend van Java, hoewel de naam misschien anders doet vermoeden)

                          Een controle in de code (lijn 536) laat zien dat er (volgens mij) 2 opties zijn:

                          1- probleem met je Flash (kan je die eens testen)
                          2- probleem met correcte detectie van het platform (Macintosh + Intel), dus jouw suggestie ivm "iMac met Intel processor"

                          Code achteraan toegevoegd

                          Hopelijk vinden we snel een oplossing
                          Kan je eens testen met Opera ?

                          Groetjes,

                          Yoda

                          function MM_FlashLatestPluginRevision(playerVersion)
                          {
                          var latestRevision;
                          var platform;

                          if (navigator.appVersion.indexOf("Win") != -1)
                          platform = "Windows";
                          else if (navigator.appVersion.indexOf("Macintosh") != -1)
                          platform = "Macintosh";
                          else if (navigator.appVersion.indexOf("X11") != -1)
                          platform = "Unix";

                          latestRevision = MM_latestPluginRevision[playerVersion][platform];

                          return latestRevision;
                          }
                          "Away put your weapon, I mean you no harm"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Yoda, wat heb jij meer geinstalleerd staan, dan een ander
                            hé hé
                            Nee ik vermoed niet dat dat de verklaring is
                            "Away put your weapon, I mean you no harm"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mac : probleem met openen .jsp pagina

                              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Als ik in de pagina ga kijken, en zie ik daar verdere verwijzigen naar Login.jsp, en ik vervang die Checker.jsp door Login.jsp, ben ik er door (en kan ik veer verder cursussen ).

                              Iemand wat verstand van die script talen, om te zien wat daar in die Checker.jsp pagina een blanco zou kunnen opleveren ?
                              Wellicht roept checker "http://cisco.netacad.net/cnams/public/Dispatcher.js" aan (dus: Dispatcher) waarin het systeem niet door heeft welk platform gebruikt wordt (win vs Mac).

                              Je kan alvast een link leggen naar Login.jsp (en veel plezier met de cursus hé)

                              Verder is het zo dat de browser antwoord geeft op het programma dat het platform wil kennen.
                              1- Dispatcher/Checker whatever kan je niet wijzigen (komt van de netacad server)
                              2- de browser geeft reactie wat betreft jouw infrastructuur, misschien is dit aanpasbaar in de browser settings.

                              Groetjes - Yoda
                              "Away put your weapon, I mean you no harm"

                              Comment

                              Working...
                              X