Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouwplan rijstpelmachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bouwplan rijstpelmachine

    Een rare vraag misschien. Ik ben op zoek naar het plan van een rijstpelmachine die het VTI voor ons wil maken. We willen ze schenken aan de plaatselijke bevolking in de heuvels van Burundi zodat ze daar zelf hun rijst kunnen pellen.
    Ik heb al heel wat afgezocht maar iemand die mij zo een plan kan bezorgen vind ik niet. Heeft iemand een tip waar ik kans maak om dit op de kop te tikken?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Bouwplan rijstpelmachine

    Geen tekening maar een beschrijving. Het is patentvrij.
    Machine for peeling cereal grains, especially rice, by means of rubber rolls. Above the rolls (1,3) there is a bin (7) for the supply of material. An arrangement (13-18) is present, which cuts off the


    Wat ik lees is het een machine waar eigenlijk 2 drums in tegengestelde richting draaien waar de rijst doorgaat.Klopt dit een beetje met het idee die jullie er over hadden?

    Zo doen ze het in Maleisië:
    http://www.poedem.ru/Catalogs/malays...%20machine.JPG (noemen ze ook een machine )

    PS: voor welk VTI is het (een oud VTI-student)
    Last edited by Sultana; 18 mei 2007, 20:23.

    Comment


    • #3
      Re: Bouwplan rijstpelmachine

      Hier staat veel meer uitleg. Er staat zelfs een pdf met foto's op, maar dan moet je inloggen.

      Comment


      • #4
        Re: Bouwplan rijstpelmachine

        Volgens mijn opzoekwerk zou het een machine zijn met twee rubberen rollen die naar elkaar toedraaien met een verschillende snelheid.
        Ik heb ook al een schets van een machine die ze in de Fillipijnen gebruiken.
        Het is het VTI van Aalst dat ons wil helpen met de bouw.
        Alvast bedankt voor de linken

        Comment


        • #5
          Re: Bouwplan rijstpelmachine

          Check PM
          Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

          Comment

          Working...
          X