Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Configuratie MacPro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Configuratie MacPro

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Ik zie echter één belangrijk item niet staan: het beeldscherm. Ik heb persoonlijk een cinema display 20 inch en daar ben ik niet tevreden over: veel te helder voor fotobewerking (ik zet het scherm voor calibratie zo laag mogelijk qua helderheid) en er zit ook een verloop in het scherm.
    Ik heb momenteel een LaCie electron22blueIV (CRT) en ik hoop dat die nog lang meegaat .

Comment

Ik calibreer mijn scherm met een Spyder2 pro en print met een printprofiel via CS2 of Lightroom. Dit is overigens een bekend probleem hoor bij sommige LCD-schermen.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

Comment

Algemene richtlijn: probeer je scherm op ongeveer 120 cd/m2 te calibreren, zeker niet hoger gaan... M'n Barco Calibrator (crt) zit normaal op maar 90 cd/m2 maar zoiets is te donker voor goede kleurweergave op lcd.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Ik constateer wel dat zelfs in een professionele omgeving weinig macpro's opduiken (grafische sector), een Imac 24inch met 2GB ram volstaat perfect en bij ons is het merendeel nog de oude G5 2.0Ghz 20inch imac met 1GB ram, onze layouters werken dagelijks met zowel Photoshop en Indesign constant open zonder problemen. Eigenaardig toch dat thuisgebruikers dikwijls met beter materiaal werken dan professionele gebruikers? Hebben ze iets te bewijzen misschien?
          Ik werk zelf in zo'n omgeving en geloof me vrij de layouters bij ons smeken om elk beetje geheugen de g5 kan dragen, daarnaast heb je niet alleen photshop en indesign openstaan, maar ook illustrator, bridge (sucker of all RAM), mail programma, safari webbrowser voor import in indesign etc...

Maar on topic nu,

Ik zelf zal zo'n gelijkaardig systeem aankopen, maar ik wacht nog tot ze leopard uitbrengen, waarschijnlijk zullen ze samen met de release van leopard een nieuwe pro uitbrengen, de 8core was maar een voorsmaakje denk ik.

En maak je zeker geen zorgen over "overkill", ik heb nu een 4jaar oude G4 met dual 1Ghz, 2GB met gforce titanium, die doet nog alles zoals ik hem kocht, maar had ik hem niet gemaxed in de tijd dan zat ik een paar maanden met ram problemen door CS2.
          Verder zul je waarschijnlijk in de niet zo verre toekomst je mac gebruiken voor de aansturing van je T.V, Stereo en waarschijnlijk ook de rest van je audio-video-electro gebeuren in je huis (als je dit al niet doet)

Gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
            Verder zul je waarschijnlijk in de niet zo verre toekomst je mac gebruiken voor de aansturing van je T.V, Stereo en waarschijnlijk ook de rest van je audio-video-electro gebeuren in je huis (als je dit al niet doet)
            Ik ben een wat ouderwetse hifi liefhebber op dat vlak, maar ik begrijp je, mijn dochter van 12 doet dat nu inderdaad al. Zij luistert muziek vanop haar laptop (mp3's, geripte CD's, youtube, myspace, ...) die aangesloten is op haar stereo.

Comment

Working...
            X