Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto en lichaamstaal van de mens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• auto en lichaamstaal van de mens

Ik volgde een TV serie over iemand die een auto maakt.

Hier werd een auto getoond. Deze zag er best imposant uit.

"Zou" men een auto qua 'beeld' de zelfde 'lichaamstaal' kunnen toekennen als bij een mens. Zo van 'van uit die positie krijg je een dominante indruk, of afstandelijke, of g* mag weten wat voor uitdrukking. Zou dit ook gelden bij gebruiksvoorwerpen?

Die auto had de cabine áchter het midden en daar achter had je een snel aflopende kofferbak en voor de auto had je een heel eind motorkap.

Als ik bedenk wat voor indruk dit moet geven, nou ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik weet alleen dat het een karretje moest worden voor een majesteit. DIE TROON.

Nu kan gedacht worden dat het hier thuis hoort, maar het gaat nog steeds over fotografie.

Dus verplaatsing ontgaat mij.
    Last edited by DDDDD; 10 mei 2007, 08:09.
    sluitstuk

Re: auto en lichaamstaal van de mens

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

wat vind jij zelf een mooie auto?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zie woorden, en die lijken zinnen te beginnen vormen maar plots beginnen ze toch allemaal wat door elkaar te springen en hoewel ik een vrij verdienstelijk lasso-werper ben kan ik er niet veel touwen aan vastknopen. Wellicht zat de mod in dezelfde situatie en is daarom het topic verplaatst.

Is je vraag nu hoe je een auto zo imposant mogelijk in beeld brengt? In dat geval alvast één tip: een laag stanpunt innemen. De omgeving doet er ook wel wat aan. Bekijk eens wat reclamefoto's van terreinwagens en jeanettenjeeps (ga desnoods naar de garage om een paar foldertjes). Die worden bijna altijd "imposant" in beeld gebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat vind jij zelf een mooie auto?
          grt,bouk.
          Dat hangt denk ik van mijn stemming af, maar mooie lijnen ben ik voor te porren.

Ik zoek eigenlijk over er overeenkomst is tussen een menselijk lichaam de houding hier van en die van een auto of willekeurig ander voorwerp.

Men fotografeerd niet voor niks een auto of een ander voorwerp op een manier.

Zo van "heeft een voorwerp ook lichaamstaal'? Waar de fotograaf dan vanuit gaat.

Het blijft een lastige vraag.

Hoort dit nu nog steeds hier thuis?
          sluitstuk

Comment

zolang je het netjes en leesbaar houd wel hoor.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
              Zo van "heeft een voorwerp ook lichaamstaal'? Waar de fotograaf dan vanuit gaat.
              Ik denk dat een heel aantal voorwerpen ontworpen worden om iets bepaalds uit te stralen, ik veronderstel dat dat dus "lichaamstaal" is. Neem nu bvb auto's: sommige stralen luxe uit, andere stralen sportiviteit uit, andere dan weer arrogantie. En voor reclamefoto's wordt daar wel naar gekeken denk ik, men probeert een produkt toch aan een bepaald publiek te slijten, en dit uit zich niet enkel in het design maar ook in de campagne.
              Idem met gitaren, radio's, flessen tafelwater... Quasi alles wordt ontworpen om iets bepaalds uit te stralen. Er zijn mensen die betaald worden om een strategie uit te dokteren om een publiek aan te spreken...

Meestal is die "lichaamstaal" niet bepaald subtiel. Wat je natuurlijk wel altijd kan proberen is om een produkt dat een duidelijke uitstraling heeft in een totaal andere setting proberen te laten "werken".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                Idem met gitaren, radio's, flessen tafelwater... Quasi alles wordt ontworpen om iets bepaalds uit te stralen. Er zijn mensen die betaald worden om een strategie uit te dokteren om een publiek aan te spreken...

Meestal is die "lichaamstaal" niet bepaald subtiel. Wat je natuurlijk wel altijd kan proberen is om een produkt dat een duidelijke uitstraling heeft in een totaal andere setting proberen te laten "werken".
                Zou de 'lichaams' taal van een voorwerp "het protocol" hetzelfde zijn als die van een mens? Zouden we onze kennis- interpretatie van ons eigen lichaam copieëren bij de beoordeling van een voorwerp?
                sluitstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
                  Zou de 'lichaams' taal van een voorwerp "het protocol" hetzelfde zijn als die van een mens? Zouden we onze kennis- interpretatie van ons eigen lichaam copieëren bij de beoordeling van een voorwerp?
                  Aangezien die voorwerpen zichzelf niet concipiëren maar uitgedacht worden door mensen die daar vaak voor gestudeerd hebben wordt er toch op de menselijke psychologie ingewerkt.
                  Anders is het bij natuurlijke voorwerpen (of bijvoorbeeld dieren): deze dichten we vaak eigenschappen toe op basis van hun uitzicht, en dat is niet altijd gegrond.

Comment

je bent aan de winnende hand hoor vanslycken.
                    grt,bouk.

Comment

Working...
                    X