Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijlader Ansmann en batterijen 2300 mah

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijlader Ansmann en batterijen 2300 mah

ik heb vandaag een Ansmann Photo Cam Power-Set Plus oplader gekocht,
    Nu vroeg ik me af:

Deze oplader heeft een ingebouwde timer van 9 uur en de batterijen die erbij zaten zijn van 2000 mah. nu heb ik ook batterijen van 2300 mah, Kan ik die ook opladen met die ansmann oplader.

Alvast bedankt

Eldec

En ja , ik weet dat ik ook een snellader kan kopen die mijn batterijen oplaadt in 1 uur maar het is toch voornamelijk om 's nachts batterijen op te laden.

Re: Batterijlader Ansmann en batterijen 2300 mah

Als de stroomsterkte van die lader met timer zo berekend is dat een setje van 2000mAh juist 100% geladen is na 9 uur, dan kan je daarmee de 2300mAh-akku's niet volledig geladen krijgen.
    Je kan ze wel een tweede keer in de lader steken, maar dan is het best dat je berekent hoe lang het ongeveer duurt om de resterende 300mAh in de akku's te krijgen .

Bij de meeste laders met een timer-functie dient de timer eigenlijk om te voorkomen dat de akku's veel te lang geladen worden, waarschijnlijk zijn de akku's al heel wat eerder volledig geladen, en in dat geval kan je ook zonder problemen akku's laden met een wat grotere capaciteit.

Staat er op de achterkant van de lader geen tabel, met de laadstroom?

Om een nikkel-metaalhydride (of nikkel cadmium) akku 100% te laden heb je bijvoorbeeld 14 uur nodig als je 1/10 van de capaciteit als laadstroom gebruikt.
    Je moet dus 1,4x meer laden dan de opgegeven capaciteit, want er gaat vermogen verloren. Bij een grotere laadstroom wordt de tijd dus korter, maar een heel snelle lader zal de akku's heet stoken, en dat is nadelig voor de levensduur. Minder dan 2-3 uur is niet aan te raden, zeker niet voor akku's waarvan de fabrikant niet opgeeft dat ze geschikt zijn voor snelladen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, op de achterkant van de lader staat iets van 250 Ma
      Last edited by eldec; 2 mei 2007, 20:40.

Comment

Deze lader laadt AA's met 250 mA. Dat betekent dat je op 9u een 2250 mAh accu vollaadt. Lijkt me net voldoende voor je 2300 mAh batterijen.

Eigenlijk feitelijk had je beter de Photocam III gekocht. Die kijkt naar de laadcurve van de accu's, en daar zit je dus niet met de beperking van 2250 mAh accu's.

Jos
        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oké, bedankt!

Comment

Working...
          X