Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt een flitscamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe werkt een flitscamera?

Ja, goed geraden... ik ben geflitst.

Op een weg met 4 rijvakken en ruime middenberm mag slechts 70 worden gereden. Ik ken die plaats zeer goed en houd me er steeds aan de maximum snelheid. Ik dacht ook nu, ik werd wel ingehaald door een andere wagen (die m.i. te snel reed). Waarschijnlijk staan we zelfs samen op de foto, hij links, ik rechts. Hoe weet zo een camera nu wie van de 2 te snel rijdt?
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Re: Hoe werkt een flitscamera?

ik ben niet zeker maar de wagen die rechts rijd zal de bekeuring eerst krijgen...
    ofwel is het een twijfel geval voor bijde partijen ...ik zou alvast niet betalen

je kan dit dagelijks meemaken aan een kruispunt de klosse in zwijnaarde/de pinte

op die baan naar de pinte mag je 90 rijden ..net voor de flitscamera is er 100 tal meter 70 km .Eer je ziet dat je 70 maar mag ben je al voorbij !

die flitspaal staat niet stil als hij werkt !

Comment

occasie slave flitser naast uw nummerplaat zetten, en je hebt dat probleem niet
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Wel een interessante vraag, want wat googelen en wat wiki'en levert me ook niks op. Ik ben eens benieuwd
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Als er meer dan 1 auto op de plaat staat wordt er niet bekeurd. Althans, zo werkt het in Nederland. Maar ik weet dat er ook plaatsen zijn waar er merktekens op het wegdek staan en er twee fotos worden genomen. Dan is het voldoende van beide autos de verplaatsing te meten per seconde. 'k Weet niet of dat in Belgie ook zo werkt?

Comment

Lijkt volgens mij simpel,

Gewoon een goeie camera.
            Camera krijgtr een puls van de magneetsensoren in het wegdek. Eens die sensoren te snel bekrachtigd zijn gaat de camera flitsen.

De camera heeft een intervalmeter in zich en gebruikt deze voor een tweede flitsbeurt. Dus door een paal geflitst is het normaal 2 keer.
            De eerste keer komt het door de magneetsensoren in het wegdek, de tweede keer om je snelheid te meten ( afstand, tijdsinterval )

De camera's in de wagen krijgt een puls van de radar die jouw snelheid detecteert.

Uiteraard zijn de camera's van topkwaliteit met een goeie sensor die in hoge iso kan foto's nemen.

De radars kunnen ze trouwens al heel mooi inbouwen hoor :

Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht

De radars kunnen ze trouwens al heel mooi inbouwen hoor :
                Keer vies op uw rem gaan staan als die mannen achter u rijden
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                  Als er meer dan 1 auto op de plaat staat wordt er niet bekeurd. Althans, zo werkt het in Nederland. Maar ik weet dat er ook plaatsen zijn waar er merktekens op het wegdek staan en er twee fotos worden genomen. Dan is het voldoende van beide autos de verplaatsing te meten per seconde. 'k Weet niet of dat in Belgie ook zo werkt?

Is hier ook zo, deze wegmarkering komt hier ook op bepaalde plaatsen voor...

mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                    Als er meer dan 1 auto op de plaat staat wordt er niet bekeurd.
                    Vergeet dat maar.
                    De laatste nieuwe radars kunnen 2 x 8 rijstroken tegelijk aan als ze aan een brug hangen. Langs de weg is het geen probleem om 4 rijstroken te controlleren.
                    Op de foto van recente radars is met grote nauwkeurigheid aangeduid welke auto aan de betreffende snelheid reed, ook al reden jullie beiden mooi naast elkaar op dat moment. Vroeger was het inderdaad zo dat er dan geen bekeuring werd gegeven maar onderussen zijn we al 20 jaar verder ...
                    Zelfs met de speedguns kunnen ze correct zeggen welke wagen aan een bepaalde snelheid rijdt ...
                    Niet te veel hopen dus ... ook in Nederland!
                    En ja ... ook hier werken ze met merktekens maar dit is eerder het geval bij de vaste flitspalen.
                    Het enige geluk dat je "kan" hebben is dat je beiden te hard reed en jullie op dezelfde foto staan ... dan heb je kans dat enkel diegene die het hardst ging een boete krijgt.
                    Last edited by VerSeg; 26 april 2007, 13:43.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X