Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

federale politie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: federale politie

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Twee keer ben ik de toenmalige rijkswacht kazerne binnengereden met de auto. En zodra ik er binnen was mocht ik terug naar buiten.
    Soort "stop-and-go" penalty? . Te hard gereden in de pittstraat wellicht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Soort "stop-and-go" penalty? . Te hard gereden in de pittstraat wellicht?
      Te hard gereden ??? Dat was met een Dafke hoor.

'k Dan dat Obi-Wan zich geen zorgen moet maken. Als hij van iets heel erg zou verdacht worden hadden ze hem al lang , 's morgens vroeg, uit zijn bed gelicht met een huiszoekingsbevel.

Groetjes
      Skitch
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

krijg iedere dag een pak brieven van de Politie in de brievenbus, maak ze niet eens meer open.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          krijg iedere dag een pak brieven van de Politie in de brievenbus, maak ze niet eens meer open.
          Misschien hen eens een briefje terugsturen : "gelieve mij van uw mailinglijst te schrappen." ...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ik heb ergens een stuk bos liggen (waar ik nauwelijks kom, 2x per jaar), er is wel wat bassisinfrastructuur aanwezig.

Toen ik door omstandigheden het bos wou gebruiken (grote bbq geven, ...) was ik alles terug aan het opstarten, toilet terug opstarten, grondwaterpompen terug in orde brengen , ...
            Ik kwam in die periode erg geregeld, en elke keer was er iets gestolen (pompbak, 1m omheining, regenton,...) allemaal kleine dingetjes, dus ik liet het zo, ... tot op een gegeven moment de terugslagklep van de waterpomp gestolen was (er gewoon met een slijpschijf van tussengeslepen). De dieven of wat het ook waren hadden dit echter zo onzorgvuldig gedaan dat ik een nieuwe put kon laten boren en ze hadden gemakshalve een stuk van de koppeling van de pomp mee afgezaagd, ... de totale kost kwam me op meer dan 1000€ uit.

Ik dus klacht gaan indienen, ter plaatse waren ze zeer vriedelijk, tot ik de lokale politie thuis aan men deur kreeg, ik heb der nen ferme uitbrander gekregen (ik was precies zelf de dader, de feiten waren er, dus ik zag het probleem niet, ...) dat ik uiteindelijk serieuze schrik heb gehad voor een gerechtelijk vervolging wegens het lastigvallen van flikken voor nietsluttigge zaken
            Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

Er zijn meerdere categoriën binnen de politie, gaande van hoofdcommissaris tot wijkagent. Er is een groot mentaliteitsverschil tussen al die groepen. De algemene tendens is, dat hoe lager je zakt, hoe arroganter ze zijn, hoe hoger hun macho-gehalte is, en hoe minder vatbaar voor reden ze zijn. Wees gerust dat een zonnebankbruingebakken flik met veel-te-grote zonnebril en gouden kettinkjes meestal niet veel meer mag doen dan parkeerboetes schrijven.
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Indien niet aangetekend zou ik er niet op reageren !!!!!

Comment

Enkele maanden geleden kreeg ik ook zo'n brief van de lokale politie met een voorstel voor afspraak. Op die afspraak bleek het dus gewoon te gaan om een schadegevalletje (mjin vrouw = slachtoffer) van een jaar voorheen waarover men mij vroeg of de schade reeds terugbetaald was...
                  heb dus ook inderdaad een aantal dagen in spanning gezeten, voor niks...
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Deze ochtend dus maar in alle spanning gebeld ... morgen namiddag moeten we bij de politie gaan voor een verhoor, de reden waarom willen ze niet zeggen.
                    http://eos-online.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Obi-Wan Bekijk bericht
                      Deze ochtend dus maar in alle spanning gebeld ... morgen namiddag moeten we bij de politie gaan voor een verhoor, de reden waarom willen ze niet zeggen.
                      verhoor??? of een gesprek.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben toch ook wel eens benieuwd . . . ik ben ooit ook zo'n frats tegengekomen, ik moest "bewijs van goed gedrag en zeden hebben". Bij het intikken van mijn naam bleek men bij een gezochte gangster uit te komen, binnen de minuut had ik 5 politiemensen rondom mij staan
                        Begin dat dan maar uit te leggen, bleek dat er een computerfout was waardoor mijn naam gelinkt werd aan die van een gezochte gangster . . . was toch wel effe schrikken, ik heb nog nooit politiemensen zo snel van vriendelijk naar vijandig weten omschakelen, ik werd nog net niet in de boeien geslagen.

PS : ik vermoed dat ik hier nu wel commentaar zal op krijgen
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb ook ooit zo iets meegemaakt.

Tijdens de dag, 2 politiemannen aan de deur. Mijn vrouw was alleen thuis, en schrok zich een bult. Ik moest me zo snel mogelijk op politiekantoor melden voor verhoor. De reden wouden ze niet zeggen.

Met een stevig ei in mijn broek ben ik dan vroeger van het werk vertrokken om mij te melden op het politiekantoor.

Bleek het te gaan over een ongeval dat 2 maanden ervoor gebeurd was. Daar was ik zo vriendelijk geweest om mijn visitekaartje aan één van de slachtoffers af te geven.

Enfin na een halfuurtje was de zaak rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            BBij het intikken van mijn naam bleek men bij een gezochte gangster uit te komen, binnen de minuut had ik 5 politiemensen rondom mij staan
                            En net nu dat bekend raakt, staat er "Raad van Bestuur" onder je nick. Typisch...

seppuku.

Comment

Het is inderdaad even schrikken als je dergelijke brief in de bus krijgt, vooral omdat je helemaal in het gewisse bent omtrent de reden.
                              Maar, als je op dergelijke manier gevraagd wordt is het normaal gezien niet zo ernstig.

Enkele jaren geleden kreeg ik een dergelijke brief in de bus, zonder uitleg. Ook telefonisch werd enige uitleg geweigerd.

Bleek dat mijn auto gefilmd was bij het inrijden van een parkeerplaats in Antwerpen op een bepaalde dag. Diezelfde dag zou er in diezelfde parkeergelegenheid iets gebeurd zijn aangaande vrouwenhandel. Of ik toevallig niets gemerkt had dat van belang kon zijn bij het onderzoek.

Dat was het, niet meer of minder. Daarom zit een mens zich dan de hersenen te pijnigen, alles te overlopen om na te gaan of je toch ergens iets verkeerd zou kunnen gedaan hebben.
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Eigenlijk is dat een toch een typisch voorbeeld van het misbruiken van hun macht !
                                De mensen bang maken met een vage brief, ontbieden op het kantoor etc.

Maar misschien zoeken ze gewoon een fotograaf voor de jaarlijkse BBQ van de commisaris

G
                                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                                like.no.other

Comment

Working...
                                X