Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht: fiat onderhoud regio leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gezocht: fiat onderhoud regio leuven

Hallo,

Even een vraagje... Ik zoek iemand die onderhoud doet van Fiat aan een redelijke prijs. ik zit met een relatief oude punto, en een onderhoud in de garage kost algauw €400. Wat dus enorm veel is. Kent er iemand een deftige, maar wat goedkopere oplossing regio Leuven? Bv iemand die het na z'n uren doet, of een goedkopere garage, of ...

Alle hulp is welkom, alvast bedankt voor de tips!
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Re: gezocht: fiat onderhoud regio leuven

400 euro voor onderhoud? jawadde...
    ga naar een autoonderdelenhandelaar en koop een luchtfilter, olie (de geschikte vind je in de gebruiksaanwijzing) en in geval van een diesel een mazoutfilter en een oliefilter.

in geval van een benzine koop je ook enkele bougies.

vijs uit de karter, olie in recipient laten lopen, best als de auto nog warm is, effe laten uitdruppen, de juiste hoeveelheid olie in kan afmeten, oliefilter losvijzen (zit in buurt van karter) nieuwe er op steken kartervijs er terug op en olie er in gieten.
    batterij kontroleren (alle plaatjes bedekt, anders gedest. water laten bijlopen)

bougies vervangen (telkens kabel per kabel losmaken en bougie vervangen zodat de volgorde dezelfde blijft)

luchtfilter vervangen

banden kontroleren,

300 euro gespaard!

Comment

ga eens bij midas horen wat het kost dat zal wel een pak minder zijn. En die zitten ook in leuven.

Comment

Zelf doen is het goedkoopste.
        Speedy op de Brusselse (over de Hubo) is anders ook niet te duur.
        Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Misschien is 400€ veel maar misschien ook niet.

Alles hangt ervan af wat er allemaal in begrepen is.

Je kan een onderhoud zien als :
          1. olie verversen
          2. olie verversen, bougies vervangen, luchtfilter, oliefilter, remolie, remblokjes, ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Tja, 300 a 400 voor een groot onderhoud van een auto die niet gekocht is bij die handelaar, ik vind dat ook veel, maar is zeker niet uniek. VW is het van hetzelfde.

En het zelf doen, ja, allemaal goed en wel, maar dan vind ik dat ge ook zeker moet zijn dat ge alles juist doet. Want anders hebt ge nog veel meer miserie.
            Dat is juist de merde aan al die dingen. op zich nie moeilijk, maar daar bestaan geen echte handleidingen voor, met het risico dat ge iets gaat misdoen zonder te weten.

Ik zal midas en speedy eens bekijken, en moest er nog iemand iets weten, laat maar horen.

Alvast bedankt voor de hulp!
            mvg,
            Bert

Comment

Is er bij dat groot onderhoud soms de distributieriem vervangen?
              Want daardoor zal de rekening heel wat hoger zijn dan bij een normaal onderhoud.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

mm, dat zou wel eens kunnen... even navragen....
                mvg,
                Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drosera Bekijk bericht
                  Tja, 300 a 400 voor een groot onderhoud van een auto die niet gekocht is bij die handelaar, ik vind dat ook veel, maar is zeker niet uniek.
                  Dat die niet bij die handelaar gekocht is maakt toch geen verschil in hetgeen die moet doen voor het onderhoud? Blijven toch dezelfde stukken en uurloon?

Mijn moeder had vroeger ook een Fiat en een klein onderhoud was nooit minder dan 200€ en een groot onderhoud nooit minder dan 400€.
                  Maar ze gebruiken dan ook gouden stukken bij Fiat hé
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X