Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

    Hallo iedereen;

    Momenteel zijn we bij telenet voor telefonie, internet en televisie. Alles bakjes hangen achter de tv dicht bij elkaar.

    Ik ben aan het denken om, voor internet en telefonie, over te stappen naar scarlet unlimited. Maar wat gebeurd er dan met de digibox ? Moet die modem die er nu hangt (en die dus het internetverkeer via de kabel regelt) er blijven hangen enkel en alleen voor de digitale interactie van de digibox? Dus...zal er maar 1 of 2 bakjes van de huidige elf-en-dertig telenet toestellen die achter de televisie aan de muur hangen, verdwijnen ?

    En van scarlet; neemt dat veel plek in ?


    Tzijn wat praktische vraagjes, maar we hebben een beetje plaatsgebrek achter de televisie . We hebben momenteel een mooie MDF-plaat over al die bakjes hangen en daar kunnen niet oneindig veel toestellen onder kruipen.


    Als iemand hier raad weet; super bedankt !!!

  • #2
    Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

    Denk maar eens goed na over die Scarlet ...

    Verschillende collega's hebben dat ook "gehad" ...

    Veel miserie en als het niet werkt duurt het weken voor ze er eens naar omkijken.

    Die modem van Telenet moet normaal blijven want je moet een IP krijgen van Telenet voor die Digibox te bedienen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

      Idd, Scarlet en support... Reken er maar niet op
      Wij zijn overgestapt naar EDPNet.

      Comment


      • #4
        Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

        Nogmaals mijn verhaaltje dan maar...

        Scarlet Unlimited

        Na de veelbelovende reclamecampagne van Scarlet voor hun “Scarlet ADSL Unlimited” formule gelezen te hebben (6Mbps downloadsnelheid, 50gb download limiet,…) geen seconde getwijfeld, en ons ingeschreven voor deze formule (in plaats van onze Skynet ADSL Go).

        Alles zag er goed uit, onze wachtwoorden, … werden zeer vlug opgestuurd, en een uurtje later konden we op mijn.scarlet.be al de status van onze bestelling opvragen, e-mailadressen aanmaken,… So far so good!

        Nog een paar dagen later eens proberen in te loggen met onze Scarlet gegevens, lukte perfect! Op dit ogenblik kon ik zowel surfen via Skynet, als Scarlet! Downloaden aan 6Mbps, 50gb limiet, bijna te mooi om waar te zijn!

        Maar het gevoel van euforie moest na een paar dagen plaats ruimen voor een zware teleurstelling…Een waar dieptepunt in mijn cyberleven. Waar ik enkele dagen geleden nog via 2 providers supersnel kon surfen, kon ik nu op geen enkele manier meer verbinding maken, het enige teken van leven was de “error 721” Lang leve de Windows Errors!

        Geen probleem denk je dan, ik bel gewoon naar de helpdesk, en al je problemen zijn in een mum van tijd opgelost, of zouden moeten opgelost zijn tenminste…

        Na een 15-tal minuten opgevrolijkt geweest te zijn door de o-zo goeie muziek kregen we eindelijk iemand aan de lijn, maar al gauw werd duidelijk dat we misschien beter nog wat naar de muziek geluisterd hadden, de uitleg van de “technicus” was al niet veel hoogstaander… Nadat we een aantal maal vermeld hadden dat we geen internettoegang hadden werd ons zelfs nog de vraag gesteld aan welke snelheid we konden surfen, begrijpe wie begrijpen kan (tenzij er een of andere duistere Scarlet codetaal gesproken werd) De mogelijke oplossingen die ons voorgesteld werden tijdens een 8-tal gesprekken (verspreid over een tiental dagen) varieerden van: “U zult even geduld moeten oefenen” (wat moeilijk is als je ondertussen supersnel internet aan 6Mbps gewoon bent…), “uw modem is kapot meneer “ (ondanks het feit dat deze correct herkend werd door mijn pc), “u hebt geen ADSL-signaal meneer” (waarom het lampje ADSL op mijn modem groen bleef blijft een raadsel), “probeert u eens de software opnieuw te installeren” (maar je kunt die moeilijk blijven herinstalleren), “het is een uiterst zeldzaam probleem meneer” (maar het zal je als student Informatica aan de UGent maar overkomen…Al mijn cursussen, oefeningen, forums over de leerstof zijn enkel bereikbaar via een supersnelle ADSL-verbinding van 6Mbps…) Gelukkig zijn er mensen die wel nog internet hebben, hiervoor dan ook nogmaals mijn dank voor de vele uurtjes die ik aan Karen en Eline hun pc mocht doorbrengen).

        Na een 10-tal keer bellen eindelijk iemand met wat verstand aan de lijn, en onze klacht zou geëscaleerd worden… (we zaten immers nog maar een tiental dagen zonder internet…)

        U begrijpt het waarschijnlijk al, we werden van het kastje naar de muur, of beter van de Scarlet box naar de muur gestuurd…

        Net toen we op het punt stonden ons contract te verbreken kregen we telefoon, er zou een technieker langskomen om onze Scarlet box te installeren, en de andere problemen op te lossen.

        Op dag 14 (stel u voor, 2 weken zonder internet…) kwam de “toeristische dienst” (zo noemde de technieker zichzelf tenminste toen hij contact opnam met de technische dienst…) eindelijk langs, en in een vijftiental minuutjes was onze Scarlet box perfect geïnstalleerd. Toch iets waar ze in geslaagd zijn…

        Deze technieker had echter goed en slecht nieuws voor ons, het goede nieuws was: de Scarlet box is geïnstalleerd (Driewerf hoera!), het slechte nieuws was echter dat we nog steeds geen internet hadden… En wat nog beter was, Scarlet kon er niets aan doen, de fout lag aan Belgacom. Ook kon hij mij vertellen dat we niet de enige waren in de regio, ondanks het feit dat de helpdesk nog nooit van een dergelijk geval gehoord had (waarschijnlijk opnieuw de Scarlet codetaal).

        Gelukkig fungeert de communicatie en uitvoering bij Belgacom (Lang leve Belgacom!) 300% beter dan bij Scarlet, want de volgende dag om 15u werkte alles perfect. Nu is het 18.13 en alles werkt nog steeds, houden zo Scarlet!

        Dus alle mensen die van plan waren over te schakelen naar Scarlet, denk maar eens goed na als dit het allemaal wel waard is. Geen aanrader dus! De communicatie trekt op niets, er is zo goed als geen ondersteuning,… Tenzij u last hebt van een internetverslaving, en u van uw ontwenningskliniek de opdracht gekregen hebt om 2 weken niet te internetten natuurlijk…

        Wim Proot
        Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
        www.D-Noizz.be
        wim.proot@gmail.com

        Comment


        • #5
          Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

          Oorspronkelijk geplaatst door WP Bekijk bericht
          ,… Tenzij u last hebt van een internetverslaving, en u van uw ontwenningskliniek de opdracht gekregen hebt om 2 weken niet te internetten natuurlijk…

          Wim Proot
          Hummm, zal ik dus eens moeten proberen.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

            Volledig eens met de Scarlet verhalen.
            Afblijven.

            Zie het voordeel niet hiervan tegenover een Telenet Standard Pack met optie FreePhone 24 van 55 EUR. Klantendienst van Telenet is ook niet perfect, maar ik ben wel tevreden van de betrouwbaarheid en de snelheid.

            En je kabelapparatuur zal idd. moeten blijven staan als je voor Scarlet kiest.

            Jos
            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

            Comment


            • #7
              Re: Scarlet internet en telenet digibox; hoe ?

              Edpnet is ook niet zo perfect, met telefoonlijnen die omzwervingen maken in rusland. kan er van meespreken en ben blij er vanaf te zijn.
              Vinny
              Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

              Comment

              Working...
              X