Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aansluiting kookplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aansluiting kookplaat

    Ik heb ooit al een paar kookplaten aangesloten, die kan je altijd enkelfasig op 230V aansluiten (met een voldoende zware kabel en zekeringen), en er is altijd nog de mogelijkheid om het vermogen te verdelen over drie fasen als je die binnen krijgt.
    Omdat in het laatste geval ook de nulgeleider gebruikt wordt, krijgt elke plaat dus ook 230V (met een net van 230/400V dus).


    Zelfs een verdeling over 3 x 230V is mogelijk, maar bijna overal ligt er tegenwoordig een net van 230/400V (ik weet dat er in Vosselaar nog plaatsen zijn waar ze 3 x 230V krijgen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: aansluiting kookplaat

      Ik zou een vaste aansluiting voorzien, met een draadsectie van 6mm², en beveiligen met een automaat van 32A, 40A is ook mogelijk, maar dat lijkt me overdreven.

      Mischien eens een weetje:

      Een automaat van 20A, zal bij een belasting van 27A nog een uur nodig hebben vooraleer hij uitschakelt
      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment


      • #18
        Re: aansluiting kookplaat

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        A.E.G. en keukenfabrikant stipuleren enkel 230 Volt 7400 Watt en trek je plan
        Op elke kookplaat staat toch een schema voor de verschillende mogelijke aansluitingen?
        monofasig 230V, 3 x 230V of 400V ?

        Comment


        • #19
          Re: aansluiting kookplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Op elke kookplaat staat toch een schema voor de verschillende mogelijke aansluitingen?
          Dan moet je die kookplaat wel eerst hebben hé

          Maar de verkoper zou het natuurlijk ook moeten kunnen zeggen ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: aansluiting kookplaat

            Als je iemand kent die foto's kan nemen....mss eens naar de winkel gaan,fotoke nemen van schema en hier plaatsen.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #21
              Re: aansluiting kookplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Als je iemand kent die foto's kan nemen...
              Tja, waar vinden we zo iemand

              Comment


              • #22
                Re: aansluiting kookplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan moet je die kookplaat wel eerst hebben hé ..
                Oei, dat detail had ik over 't hoofd gezien

                Wel, ik heb al véél kookplaten aangeschakeld (meestal inductie) en dat aan allerhande soorten stroomvoorzieningen. Nog nooit problemen gehad. Onlangs echter een tweedehands inductie kookplaat verkocht die zou aangeschakeld worden door de electricien van de klant. Raad eens wat gebeurd is.... juist, die fameuze electricien heeft die laten oproken aan 400V . Klant heeft dan maar nieuwe gekocht en die heb ik dan weer zelf aangesloten.

                Comment


                • #23
                  Re: aansluiting kookplaat

                  Laten we het even bij de technische kant alleen houden en er vanuit gaan dat alles ook technisch in orde is ...

                  Op een driefasig netwerk kan je altijd een monofasig toestel aansluiten als dit op de correcte manier gebeurt.

                  Dat iemand twee linker handen heeft, denkt dat de geel/groene draad de + is of alle draden mooi samendraait is een ander probleem.

                  Voortgaand op het eerste regeltje en de vraag van de TS : JA, je zal je kookplaat altijd kunnen aansluiten hoe de voorziene aansluitingen erop ook voorzien zijn. Onnodig eerst een planneke te zien alvorens hier een antwoord op te kunnen geven.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X