Kent er iemand een programma waarmee je een frequency (MHz) via computer kan beluisteren ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Frequentie beluisteren
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: Frequentie beluisteren
Het soort frequentie die je via een "walkie talkie" kunt ontvangen geen FM maar een xxx.xx MHz frequentie.
Dacht ooit ergens gehoord te hebben dat je dat ook via een programma op computer kan beluisteren.... see the ART not the TOOL ...
Comment
-
TS starter bedoeld de PMR kanalen op de 446Mhz band, veronderstel ik
ik volg de topic, want lijkt me best interessant (heb hier een 20 PMR walky-talkies liggen .. dan hoef ik er geen meer te voorzien voor de medewerkers die aan een vaste PC staan op een event)
Comment
-
je zal dan wel een tuner/ontvanger moeten aanschaffen , anders ga je ni veel horenYaesu heeft wel ontvangers die je via een PC kan besturen
www.Klikkerdeklik.be
Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk berichtTS starter bedoeld de PMR kanalen op de 446Mhz band, veronderstel ik
ik volg de topic, want lijkt me best interessant (heb hier een 20 PMR walky-talkies liggen .. dan hoef ik er geen meer te voorzien voor de
medewerkers die aan een vaste PC staan op een event)
SDR radio http://blogger.xs4all.nl/dijkjj/arch...26/101821.aspx (korte golf ontvanger )kan je hiervoor gebruiken maar dat zal niet goedkoop zijn.En een programma alleen zal nog geen zender/ontvanger maken van je PC en je hebt dan ook nog een antenne nodig !
Er zijn wel modules die via PCI werken of usb werken maar daar heb je een licentie voor nodig http://www.winradio.com/
Comment
-
-
Je kan als je echt wil ook een 'software radio' in elkaar steken,
collega heeft zoiets gedaan voor 2m ontvanger.
Uiteindelijk heb je altijd een stuk hardware nodig, maar ik geloof
dat hij de middentrap en tuning verving door soundkaart en software...
Zal eens vragen hoe hij dat heeft klaargekregen.Presumption is the mother of all cock-ups
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LimBo Bekijk berichtJe kan als je echt wil ook een 'software radio' in elkaar steken,
collega heeft zoiets gedaan voor 2m ontvanger.
Uiteindelijk heb je altijd een stuk hardware nodig, maar ik geloof
dat hij de middentrap en tuning verving door soundkaart en software...
Zal eens vragen hoe hij dat heeft klaargekregen.
Comment
-
[Mod-LesC]@Droppy7: je post is verwijderd wegens verdacht. Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, maar iemand die zich uitsluitend registreert op BelgiumDigital om reclame te maken voor zijn eigen zaak (?) of voor een zaak waarvoor ie betaald wordt, hoort hier niet thuis.
Bovendien gaat het (weer eens!) over een draad van 3 jaar oud, die dus vlotjes op slot mag.[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Comment