Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frequentie beluisteren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frequentie beluisteren

    Kent er iemand een programma waarmee je een frequency (MHz) via computer kan beluisteren ?
    ... see the ART not the TOOL ...

  • #2
    Re: Frequentie beluisteren

    Wat voor een frequentie? Ik vermoed dat je een radiofrequentie bedoelt?

    Dan heb je natuurlijk een ontvanger nodig. Met sommige TV-kaarten + antenne kan je naar FM-luisteren.

    Mvg

    Comment


    • #3
      Re: Frequentie beluisteren

      Het soort frequentie die je via een "walkie talkie" kunt ontvangen geen FM maar een xxx.xx MHz frequentie.
      Dacht ooit ergens gehoord te hebben dat je dat ook via een programma op computer kan beluisteren.
      ... see the ART not the TOOL ...

      Comment


      • #4
        Re: Frequentie beluisteren

        TS starter bedoeld de PMR kanalen op de 446Mhz band, veronderstel ik

        ik volg de topic, want lijkt me best interessant (heb hier een 20 PMR walky-talkies liggen .. dan hoef ik er geen meer te voorzien voor de medewerkers die aan een vaste PC staan op een event)

        Comment


        • #5
          Re: Frequentie beluisteren

          je zal dan wel een tuner/ontvanger moeten aanschaffen , anders ga je ni veel horen Yaesu heeft wel ontvangers die je via een PC kan besturen
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: Frequentie beluisteren

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            TS starter bedoeld de PMR kanalen op de 446Mhz band, veronderstel ik

            ik volg de topic, want lijkt me best interessant (heb hier een 20 PMR walky-talkies liggen .. dan hoef ik er geen meer te voorzien voor de
            medewerkers die aan een vaste PC staan op een event)

            SDR radio http://blogger.xs4all.nl/dijkjj/arch...26/101821.aspx (korte golf ontvanger )kan je hiervoor gebruiken maar dat zal niet goedkoop zijn.En een programma alleen zal nog geen zender/ontvanger maken van je PC en je hebt dan ook nog een antenne nodig !
            Er zijn wel modules die via PCI werken of usb werken maar daar heb je een licentie voor nodig http://www.winradio.com/

            Comment


            • #7
              Re: Frequentie beluisteren

              Ruim $ 520 voor een PCI ontvanger (9 kHz - 1800 MHz) van Winradio

              Jos
              Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

              Comment


              • #8
                Re: Frequentie beluisteren

                Je kan als je echt wil ook een 'software radio' in elkaar steken,
                collega heeft zoiets gedaan voor 2m ontvanger.
                Uiteindelijk heb je altijd een stuk hardware nodig, maar ik geloof
                dat hij de middentrap en tuning verving door soundkaart en software...

                Zal eens vragen hoe hij dat heeft klaargekregen.
                Presumption is the mother of all cock-ups

                Comment


                • #9
                  Re: Frequentie beluisteren

                  Oorspronkelijk geplaatst door LimBo Bekijk bericht
                  Je kan als je echt wil ook een 'software radio' in elkaar steken,
                  collega heeft zoiets gedaan voor 2m ontvanger.
                  Uiteindelijk heb je altijd een stuk hardware nodig, maar ik geloof
                  dat hij de middentrap en tuning verving door soundkaart en software...

                  Zal eens vragen hoe hij dat heeft klaargekregen.
                  Dat is dan een SDR ontvanger

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frequentie beluisteren

                    Dat is dan een SDR ontvanger
                    kan zijn... maar zoveel ken ik er niet van
                    Presumption is the mother of all cock-ups

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frequentie beluisteren

                      [Mod-LesC]@Droppy7: je post is verwijderd wegens verdacht. Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, maar iemand die zich uitsluitend registreert op BelgiumDigital om reclame te maken voor zijn eigen zaak (?) of voor een zaak waarvoor ie betaald wordt, hoort hier niet thuis.
                      Bovendien gaat het (weer eens!) over een draad van 3 jaar oud, die dus vlotjes op slot mag.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X