Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Replies op een post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Replies op een post

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    wat ik ook gemerkt heb is de dag en tijd dat er gepost wordt er toe doet, als je op een tijd post dat er maar weinig mensen online staan, zie je maar weinig reacties, dan gaat wel je foto naar beneden in de lijst omdat er wel nieuwe foto's zijn gepost. Als er dan een hoop mensen online komen lopen ze vaak snel door de nieuwe foto's heen, en blijven dan alleen staan bij de foto's waarvan je zoiets als "wow"zegt. Dan kun je het dus wel eens treffen dat er weinig of geen commentaar komt op een foto die net niet dát heeft.
    Vind ik een menselijke en eerlijke reactie Wim.
    Hier op BD alle foto's bekijken is euh...; "arbeidsintensief"...

Je kan ook véél leren door naar foto's te kijken en jezelf vragen te stellen.
    - de kleuren, wat maakt die foto goed? Veel of juist weinig kleuren.
    - het formaat van de foto, vierkant of rechthoekig enz.
    - de compositie of het geheel van de samenstelling, hoe wordt het onderwerp afgebeeld
    - de afwerking, met of zonder kader
    - het toepassen van tekst op foto's
    - ken uw camera is voor mij vanzelfsprekend en hoort niet in dit rijtje
    (maar ik zeg het lekker toch)
    - enkele exif-data (plus gebruikte lens), is van moetes, wordt ook gevraagd door BD dus die data staat er niet voor niets
    - bekijk de foto's in Hall of Fame en denk dan nooit dat je dat nooit zal kunnen
    want dan ben je verkeerd bezig.
    - zonder lezen en "studeren" zal het niet goed lukken

Mag ik a.u.b. een klein beetje afwijken
    Er zijn mensen die "vol" zitten van&met hun beroep of hobby...
    Die zijn gedreven.
    En die doen er veel zoniet alles voor...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Replies op een post

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Hallo Consiglieri

Je kan een foto posten om hem te tonen aan andere BD'ers. Categorie 1.
      Je kan een foto posten om veel "reply's te krijgen van andere BD'ers. Categorie 2.

De twee redenen om te posten in showcase zijn imho volledig legitiem.
      Als je 0 (nul) replys krijgt op een foto is dat wel frustrerend. Ook als je van het type categorie 1 bent . Maar vooral als je van categorie 2 bent.

Om veel replys te krijgen moet je er wel voor zorgen dat je foto's iets betekenen. Niet "tegendraads" zijn.
      "Tegendraads" wil zeker niet zeggen dat je foto aan de "gangbare" normen (huis,tuin en keukenfotografie...) moeten voldoen. Wel dat ze niet afstotelijk lelijk moeten zijn zoals: onder/over belicht, helemaal verkeerde scherpte, scheve horizon zonder dat dit de bedoeling of de eigenschap van je foto was, te banaal. Dit wordt afgestraft.

Je foto's moeten geen TOPfoto's zijn. Want we zijn niet allemaal kampioenen hé. De meeste BD'ers zitten in een leercurve naar beter. De ene leercurve is dan al steiler dan de andere. Maar je leert bij.

Je foto's moeten wel iets "echt" betekenen. Vooral voor jou. Je maakt geen foto's voor de andere BD'ers. Je maakt geen foto's speciaal om hier te posten. Nooit doen!!! Je maakt foto's voor jezelf. Voor jou. Het is JOUW hobby. En je leeft je uit als fotograaf op JOUW manier. Met JOUW ervaring.

Je moet dan wel echt achter je foto staan. Er voor gaan!!
      Zelfs als is ze niet perfect. (Je perfecte foto trek je trouwens atlijd de volgende keer) Krijg je kritiek op je stijl... en je bent overtuigd dat dit JOUW stijl is......neem het met een korreltje zout. Krijg je kritiek op de technische kant van je foto.... neem dit serieus. Vele BD'ers zullen je eigen stijl apprecieren/leren kennen en je vertellen dat je beter kan als je dit of dat doet. Met respect voor je eigen stijl.

Als je dan heel regelmatig post gaat je "eigen stijl" een eigen leven leiden op BD. En beetje bij beetje krijg je meer reply's. Neem vooral nota van die reply's. En neem die reply's serieus. Dan verbeter je jezelf, en vooral je foto's uiteraard. En dan krijg je nog meer reply's.

Totdat je een dipje krijgt......... Maar dat is het leven.

my 2 €.

Groetjes
      Skitch
      Ik geef heel zeker "one dollar" aan jou Sktich
      Het staat wel hier geschreven maar ik vind dit "goed gesproken".
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Working...
      X