Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD op VTM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HD op VTM

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
    Het 'kl*te' aan digitv is dat je geen TV's extra kunt ophangen.
    We zitten hier met 3 tv's. Komen er ooit kinderen bij met 4. En ik ga niet 4x een abbo bij indi nemen. Rotzakjes zijn het.

Ja, omdat de huidige tv's nog niet met digitale tuners uitgerust zijn, iedere tv heeft ook zijn eigen analoge tuner, om een analoog signaal te kunnen vertalen . Dit zal in de toekomst wel opgelost geraken.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Ja, omdat de huidige tv's nog niet met digitale tuners uitgerust zijn, iedere tv heeft ook zijn eigen analoge tuner, om een analoog signaal te kunnen vertalen . Dit zal in de toekomst wel opgelost geraken.
      Ik denk dat de systemen van Telenet een Belgacom niet hetzelfde zijn, en dan wordt het voor de fabrikanten zo goed als onmogelijk om daarvoor televisietoestellen te bouwen die aan alle mogelijke standaarden voldoen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik denk dat de systemen van Telenet een Belgacom niet hetzelfde zijn, en dan wordt het voor de fabrikanten zo goed als onmogelijk om daarvoor televisietoestellen te bouwen die aan alle mogelijke standaarden voldoen.
        volgens mij zal het toch wel lukken maar dan digitaal via kabel. Belgacom zal hier een stapje achter hebben . We merken nu dat in de meeste plasma's al een digitale tuner zit, dvb-t welliswaar
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
          volgens mij zal het toch wel lukken maar dan digitaal via kabel. Belgacom zal hier een stapje achter hebben . We merken nu dat in de meeste plasma's al een digitale tuner zit, dvb-t welliswaar
          en is die tuner al voorzien voor HD-TV? en welke variant? de DVB standaard definieert 720 en 1080 lijnen, en is dat progressief of interlaced?
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik denk dat de systemen van Telenet en Belgacom niet hetzelfde zijn, en dan wordt het voor de fabrikanten zo goed als onmogelijk om daarvoor televisietoestellen te bouwen die aan alle mogelijke standaarden voldoen.
            Het probleem is niet de TV. HD-TV is een standaard (1080i). Mijn Philips LCD is inmiddels 2,5 jaar oud en voldoet hier al aan. Was toen een duur toestel, maar geeft vervormingsvrij weer. Ik bekijk 4:3 beelden overigens in 14:9. Je verliest wat beeld boven- en onderaan en je hebt (smalle) zwarte balken links en rechts, maar liever dat dan de vervorming van de meeste "Smartzoom" systemen.

Zeer aan te raden is je LCD te laten calibreren, naar analogie met je monitor voor foto's. Dag en nacht verschil in weergave van een DVD film!

Geen enkele TV uitgerust met een DVB-C tuner zal standaard HD beelden kunnen ontvangen van Telenet.
            Dit komt omdat Telenet voor een "gesloten" oplossing heeft gekozen. Je bent verplicht hun decoder te gebruiken, zogezegd omdat dat de enige manier is om betrouwbare interactieve TV aan te bieden. Dit is pure koppelverkoop en wordt door de wetgever toegelaten, terwijl het gratis weggeven van een GSM bij een abonnement verboden is! Hier zijn op internet genoeg discussies over te vinden.

Bij INDI kan je zelf voor de hardware kiezen, en heb je enkel de smartcard nodig. Dat betekent dat je dus ook een PC met een DVB-C kaart kan gebruiken als ontvanger (hetzelfde geldt voor TV-Vlaanderen, maar dan heb je een DVB-S kaart nodig). Helaas kan je in Vlaanderen maar beperkt op INDI aansluiten, anders lag Telenet hier al lang buiten.

Concreet: heeft je TV een HDMI aansluiting (of een DVI aansluiting) en ondersteunt hij 1080i (vindt je bij de technische gegevens in de handleiding), dan kan je met de juiste ontvanger HD-TV kijken zodra er uitzendingen zijn. Telenet heeft HD-TV decoders aangekondigd, maar voor zover ik weet zijn ze nog niet te koop.

Jos
            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Hd-tv loopt pas vanaf 10 april alleen in de wvm regio onder de naam indi. Je moet hier echter opnieuw een andere decoder voor kopen bij wvm is dit 229 euro voor de receiver en 369 euro een met een hd van 250gb. Wil je de thema zenders zoals NGC HD moet je nog eens 5 euro per maand extra betalen. meer info op http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/ en op http://www.indi.be/home.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Voor die zever ga ik mij geen HD aanschaffen hoor, indien NGC HD gaat, wil ik het misschien eens overwegen
                tss... In het Vlaanderenland zijn we er toch nooit 't snelste bij hee.

1) Men neme een Satellietschotel en we richten hem op Astra1
                2) Men neme een (HD-capable) satellite decoder met kaarten TV Vlaanderen en Sky Digital

De prijs weet ik niet. (Allee, wel van TVV maar niet van een HD-capable decoder en de Sky-kaart).

Meer info hier.

Persoonlijk wacht ik op een toestel dat de HD kanalen kan kraken (bvb. zoals de Technomate 1500 CI+ dat doet met de huidige (non-TVV) kanalen) of op het HD-aanbod van TVV (dit najaar).

Heb wel al demokanalen gezin in de sat-shop. Jawadde. De Serengeti zoals je hem hoort te zien. Nu nog de geur...

Comment

Working...
                X