Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vandaag 12.000 euro verloren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vandaag 12.000 euro verloren

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Zo; Waar was ik fout?
    Henri
    Nergens, dat staat buiten kijf.

    I.v.m. een opmerking over die voorschotten: zo ongebruikelijk is dat nu ook weer niet hoor - het aantal aannemers dat door wanbetalers overkop gaat is groot! Of de klant zoekt een onnozelheid om over te vitten, teneinde niet te moeten betalen....

    Comment


    • #17
      Re: vandaag 12.000 euro verloren

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      is die werfleider ook onbereikbaar ?
      die is nog wel bereikbaar en voornaamste info komt van hem. Beweert wel dat hij verleden week ontslagen werd, maar gerecht neemt wel actie tegenover hem in de optie van mededader.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #18
        Re: vandaag 12.000 euro verloren

        Henri, frustrerende situatie . . . machteloos toekijken terwijl je recht in je schoenen staat . . . je zou voor minder . . .enfin, je weet wel wat ik bedoel . . . ik hoop voor jou dat er snel een oplossing uit de bus komt . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: vandaag 12.000 euro verloren

          Ik vrees dat je een probleem hebt.
          En de Belgische wetgeving steunt nu eenmaal niet de gedupeerde maar de crimineel. Als die man met de noorderzon is verdwenen en als die man geen geldige vergunning heeft.

          Dan krijg je nog een boete van de staat omdat je met een bedrieger in zee bent gegaan en dat mag niet.

          Volgens onze staat moet je eerst nagaan of die man wel officieel geregistreerd is voordat je een contract tekend.

          Het klinkt straf maar mijn schoonouders hebben het ook meegemaakt. Bij hen waren ze wel aan de werken gestart. Totdat die lieden stopte omdat ze niets meer van de aannemer hadden gehoord en ze hadden nog steeds geen betaling van hun werken gekregen.

          Dus kregen ze een boete voor de niet geregristreerde aannemer, dan nog een omdat de stelling niet officieel stond. En dan nog een klacht van de stelling verhuurder omdat die ook geld moest krijgen. Ondertussen was de gevel er nog slechter aan toe dan voor de start der werken.

          De oplossing was een ander aanstellen en terug betalen.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #20
            Re: vandaag 12.000 euro verloren

            Ik hoop dat alles nog goed komt.

            Tijdens mijn bouwavontuur (nu 5 jaar geleden) heb ik vóór elke betaling braafjes de federatie opgebeld met de vraag of de aannemer nog steeds geregistreerd was + of hij geen schulden had opgelopen bij de RSZ.

            13 jaar geleden had ik namelijk door een aannemer een oprit laten aanleggen. Die is uiteindelijk ook in rook opgegaan maar gelukkig pas nadat hij z'n werk had afgemaakt. Een aantal losse stenen heb ik dan maar zelf recht gelegd.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #21
              Re: vandaag 12.000 euro verloren

              Je bent niet alleen Kodachrome!
              .
              Alhoewel wij meer "geluk" hadden.

              We hadden een aannemer gevonden voor onze verbouwing. We hebben samen met hem zijn andere werven bezocht, vergaderingen belegd met de architect en zo verder. Alles normaal dus.

              Tot twee weken voor we het voorschot gingen betalen was er geen vuiltje aan de lucht...... Totdat er een, voor ons vreemde, man kwam opdagen die "ons eindelijk gevonden had". Omdat hij wist dat we met diezelfde aannemer als hij in zee gingen wilde deze man van ons weten of we nog iets van die aannemer gehoord hadden.....
              Deze man had enkele weken ervoor zijn voorschot betaald voor de werken die hij zou beginnen en sinsdien niets meer van die aannemer gehoord.

              Veel later hebben we gehoord dat deze aannemer torenhoge schulden zou gehad hebben en naar het buitenland gevlucht is.

              Hopelijk loopt het voor jou beter af. Sommige aannemers zijn nogal slordig in hun planning, hebben meer dan één werf tegelijk. Hopelijk komt hij nog opdagen. Maar correct is het alleszins niet.
              'k Wens je veel sterkte.

              Groetjes
              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #22
                Re: vandaag 12.000 euro verloren

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Intussen is ook al gebleken dat die aannemer geen herkenning meer heeft. Daarbij laat hij soms een werkje aanvangen door een zwartwerker. Op die manier begint hij aan het werk en eist de verdere betaling van 1/3 van de kosten. Het werk wordt daarna niet meer voltooid.
                Ook weigerde hij nog verder te werken als wij niet afstand deden van de architect. Hij wou ook geen info verstrekken over de gebruikte materialen (isolatie, type glas ,enz..)

                Henri
                ik vraag mij eigenlijk af waaroom je met deze aannemer bent begonnen als hij zelfs geen inlichtingen wou verstrekken over de bouwmaterialen, danzou hij bij mij nogal vliegen zekers,maar de prijs zal er ook wel voor iets tussen zitten zekers ,veel goedkoper dan de andere ??
                ale ik hoop voor u dat alles in orde mag komen
                grtz tweetty
                bd0379be

                Comment


                • #23
                  Re: vandaag 12.000 euro verloren

                  Mijn oprechte dank voor de info's en de blijken van medeleven.
                  Hoop zo snel mogelijk een nieuwe en serieuze aannemer te vinden, die ons uit de nood kan helpen, want momenteel leven wij alsof we kamperen in ons eigen huis.Alles staat onderste boven en dicht op mekaar gepakt omdat het dak moest worden verwijderd en twee slaapkamers en keuken moesten verbouwd worden, en ook nog aanbouw van extra badkamer.
                  Als ik er wat over ben ga ik wat foto's maken van onze actuele leefwereld. Ik weet nog niet of ik ze jullie zal tonen want voel me wat beschaamd om de manier waarop we nu ons plan moeten trekken.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: vandaag 12.000 euro verloren

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Mijn oprechte dank voor de info's en de blijken van medeleven.
                    Hoop zo snel mogelijk een nieuwe en serieuze aannemer te vinden, die ons uit de nood kan helpen, want momenteel leven wij alsof we kamperen in ons eigen huis.Alles staat onderste boven en dicht op mekaar gepakt omdat het dak moest worden verwijderd en twee slaapkamers en keuken moesten verbouwd worden, en ook nog aanbouw van extra badkamer.
                    Als ik er wat over ben ga ik wat foto's maken van onze actuele leefwereld. Ik weet nog niet of ik ze jullie zal tonen want voel me wat beschaamd om de manier waarop we nu ons plan moeten trekken.

                    Henri
                    Henri, je moet je nergens voor schamen.
                    Het is een combinatie van brute pech en waarschijnlijk een bepaalde
                    goedgelovigheid in de goedheid van sommige mensen
                    Er zijn ook slechte mensen Henri...
                    En het is doodjammer dat we altijd moeten rekening houden met deze
                    laatste categorie.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: vandaag 12.000 euro verloren

                      Je hoeft je nergens voor te schamen, Henri. Daarnet was er in Koppen Justitie een stuk over oplichting bij de verkoop van een huis. Daar werd een wisseltruc toegepast. Als puntje bij paaltje kwam was het geld in kwestie vals. Dergelijke mensen hebben 'talent' voor dat soort zaken. Zij hebben de ervaring al meerdere keren meegemaakt, voor jou is het de eerste keer. Het zal je maar overkomen, benaderd worden door iemand die op je geld uit is. Alvast goede moed gewenst.
                      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                      Uit: Apocrief

                      Comment


                      • #26
                        Re: vandaag 12.000 euro verloren

                        Trek absoluut maar die foto's, en begin maar een dossier aan te leggen om eventueel een schadevergoeding te claimen tgv het niet of te laat uitvoeren van die werken.
                        Absoluut een ingebrekestelling sturen. Je hebt wel klacht neergelegd omdat je een misdrijf vermoedt, maar als het alleen tot een burgerlijk proces komt, moet je kunnen aantonen dat je zelf al het mogelijke gedaan hebt, en dat je dus niet gedeeltelijk aansprakelijk bent voor het "misverstand".
                        Het beste toegewenst met deze zaak. Houd ons op de hoogte...

                        Comment


                        • #27
                          Re: vandaag 12.000 euro verloren

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          In verband met enkele van jullie vragen:
                          - verbouwing werd door architect ontworpen en wordt door hem gesuperviseerd
                          - gemeente heeft bouwvergunning afgeleverd
                          - gedetailleerd lastencohier werd opgesteld
                          - 3 aannemers hebben een offerte ingediend die volledig beantwoordde aan lastencohier
                          - de aannemer met de beste condities (die door ons werd verkozen) heeft zelfs een officiële website
                          - afspraak was ook dat geen zwartwerk zou toegepast worden: het gaat hier nl. over een verbouwing ten voordele van mijn zoon die huisarts is
                          - aannemer is met zijn werfleider enkele malen komen poolshoogte nemen i.v.m. benodigde infrastructuur: kraan, stortbak, parking, toilet voor zijn werklui, enz..
                          Zo; Waar was ik fout?
                          Iedereen oprechte dank voor moreel medeleven en tips i.v.m. deze triestige zaak.

                          Henri
                          Henri,

                          neem onmiddellijk contact op met een advocaat
                          Is het geld via een overschrijving betaald, dan geeft je waarschijnlijk iets meer speelruimte ...

                          In ieder geval : sterkte, en ik hoop dat dit alles uiteindelijk nog goed komt..
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: vandaag 12.000 euro verloren

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            Nergens, dat staat buiten kijf.

                            I.v.m. een opmerking over die voorschotten: zo ongebruikelijk is dat nu ook weer niet hoor - het aantal aannemers dat door wanbetalers overkop gaat is groot! Of de klant zoekt een onnozelheid om over te vitten, teneinde niet te moeten betalen....
                            ... aan wie zegt ge het! Als restaurator heb ik een "bouw-gelieerd" beroep. Op papier heb ik een goed lopende zaak maar in realiteit staat ons, door wanbetaling, regelmatig het water tot aan de lippen! Bij ons zijn de "overheden" de slechtste betalers. Daar niks voorschotten, wij moeten zelfs bankwaarborgen deponeren voor we mogen starten met de werken!

                            Met 14 jaar ervaring in de "bouwwereld" (opmaak van lastenboeken+uitvoering+werfopvolging), de volgende bedenkingen/opmerkingen voor kandidaat (ver)bouwers:
                            • Waarom gaat de architect in zee met een aannemer die weigert informatie te verstrekken over de gebruikte materialen en technieken? Iemand die een correcte offerte heeft gemaakt zou daarmee toch geen probleem mogen hebben? Op dat moment moet er een ZEER grote alarmbel gaan luiden!
                            • Als je voor de goedkoopste aannemer kiest, vraag U dan af waarom hij een stuk goedkoper is ... vraag het hem op de man/vrouw af (voor je de werken toewijst), is de uitleg die ze eraan geven plausibel? Zowel deugdelijke materialen als vakmensen hebben hun prijs ... behoorlijke prijsverschillen wijzen vrijwel altijd op een kwaliteitsverschil. Zéér grote prijsverschillen kunnen mogelijk een "lokkertje" zijn om het voorschot in handen te krijgen en vervolgens te verdwijnen.
                            • Een voorschot vragen van 2/3 van de aannemingsprijs, voor er ook maar één ding is uitgevoerd, is écht niet normaal!
                            • Wil je bepaalde "kwalitatieve" materialen/technieken laten verwerken waarvan je de levering niet "op zicht" kan controleren, laat dan in uw lastenboek vastleggen dat je de facturen van hun toeleveranciers onder ogen wil krijgen. Iemand die correct werkt heeft daarmee geen problemen. Zet ook alle afspraken hierover op papier, zoniet hebt ge achteraf geen poot om op te staan.
                            • Vraag bij de offerte een uitgebreide referentielijst van uitgevoerde werken over de afgelopen 5 jaar (stel U niet tevreden met 3 adresjes, want dit kan doorstoken kaart zijn).
                            • Aannemers zijn in principe 10 jaar aansprakelijk voor het geleverde werk ... wees op uw hoede met aannemers met "jarenlange ervaring" wiens zaak nog geen vijf jaar bestaat. Het kan goed zijn dat ge er eentje hebt die er een sport van maakt om de boeken neer te leggen van het moment dat de schadeclaims beginnen binnen te rollen. Ze beginnen dan weer onder een andere firma-naam met hun dubieuze praktijken (ik ken er die zo al voor de derde keer "herbegonnen" zijn)!


                            Tenslotte ... uw woede en ergernis is ook die van welmenende aannemers, want zij moeten met hun correcte offertes, het vaak tegen dit soort beunhazen afleggen.

                            Comment

                            Working...
                            X