Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaat mijn 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Daar gaat mijn 5d

    Als ik vroeger als aleentstaande arbeider mijn belastingsbrief kreeg was het ook steeds prijs.Elk jaar opnieuw rond de 40.000fr betalen.
    Pas als ik een huis kocht en dit kon inbrengen trok ik terug van de balastingen.

    Nu ik gehuwd ben en een nieuwe job heb verdienen we goed onze boterham en trekken we ook nog eens terug

    Waar ik naartoe wil,heel dat systeem klopt toch niet.Een aleenstaande die ergens een appartementje huurd (want geld om iets te kopen heeft hij niet) mag nog eens extra betalen op het einde.En mensen die 2 inkomens hebben en een huis kunnen inbengen krijgen meer dan een maandloon terug.

    Dus die praatjes van als je extra belasting moet betalen is het dat je genoeg verdiend hebt kloppen niet altijd he

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Daar gaat mijn 5d

      Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Als ik me niet vergis is het betalen binnen de 14 dagen, maar om terug te krijgen moet je minimum 2 maand wachten.
      Om te betalen krijg je ook 2 maand de tijd.

      Comment


      • #18
        Re: Daar gaat mijn 5d

        Check je belastingbrief. Je hebt (in België) twee maanden om te betalen.

        Wat betreft de inkomsten:

        1. ik zou graag laat ons zeggen 1 miljoen belastingen moeten betalen (als de berekening correct is tenminste) want dan heb ik ze ook verdiend!
        Zeker als je rekening houdt dat het maximale tarief ongeveer 50% is. (is het niet slechts (sic) 45?)

        2. bijbetalen of terugkrijgen: de staat geeft enkel maar terug wat jij al teveel aan hun hebt gegeven. Niet meer, niet minder.
        Als je dus verstandig bent en het geld niet nodeloos verspilt (aan een 5D bijvoorbeeld ), zou je dan toch niet liever bijbetalen? De aanslag komt immers meestal pas meer dan één jaar na dat jaar waarop de inkomsten slaan en waarvoor je belasting betaalt. Ondertussen heb je kunnen profiteren (van interesten bijvoorbeeld) terwijl het zelfde geldt voor de staat (maar dan omgekeerd). Zij wachten tot de laatste dag om terug te betalen ook. En wat ze terug betalen heb je dus al lang bijgedragen, hetzij aan voorafbetaling, hetzij aan bedrijfsvoorheffing. En meer dan één jaar geleden.

        3. voor alleenstaaanden zou theoretisch de berekening correct moeten zijn. Dwz niets bijbetalen, niets terugkrijgen, mits geen aftrekken (bewezen beroepsuitgaven, lening, pensioensparen, ...) en mits gewone loontrekkende. Een eventueel verschil kan dan liggen in de gemeentebelasting (6 of 8% maakt uiteraard wel verschil) en in verlofgeld bijvoorbeeld, waar slechts 23% (? dacht ik) wordt ingehouden, terwijl je meestal meer betaalt.

        Comment


        • #19
          Re: Daar gaat mijn 5d

          Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
          Ik krijg ook elk jaar terug van de belastingen ...

          Maar mijn werkgever houdt genoeg af zodat ik met de inbreng van de woonlening en bewijsbare kosten toch enige vorm van return heb

          Ik zie het liever zo dan elke maand meer loon te ontvangen en dan een hele hoop terug te moeten geven aan de belastingen.

          Daar zou ik ook van balen.


          Geert N

          Ik niet, ik krijg mijn loon liever meteen in plaats van het eerst 2 jaar als renteloze lening aan de staat te geven.

          Comment


          • #20
            Re: Daar gaat mijn 5d

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Waar ik naartoe wil,heel dat systeem klopt toch niet.Een aleenstaande die ergens een appartementje huurd (want geld om iets te kopen heeft hij niet) mag nog eens extra betalen op het einde.En mensen die 2 inkomens hebben en een huis kunnen inbengen krijgen meer dan een maandloon terug.
            Dit ligt niet aan de staat of het systeem maar aan de werkgever. Die kunnen ofwel op een correcte manier afhouden ofwel juist het minimum ofwel te veel. Als er voldoende afgehouden wordt moet je nooit bijbetalen, houden ze echter de minimum af, dan moet je bijbetalen.

            Je bekomt dan ook net het omgekeerde ... al wat je te weinig betaalde heb je ook twee jaar renteloos kunnen gebruiken hé ... maar als je er geen rekening mee houdt krijg je een opdoffer.

            Er zijn wel wat bedrijven die een minimum afhouden, kunnen ze allemaal stoeffen dat ze goed betaald zijn

            En dat van die alleenstaande is dus blabla ... als ik mijn belastingen uitreken en ingeef dat ik niet gehuwd ben en alleen woon, dan zou ik veel meer terugtrekken dan nu. Dit is voor mijn vrouw ook zo ... ons huwelijk kost ons toch snel +-500€ extra belasting per jaar.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Daar gaat mijn 5d

              Ik betaal nochtans graag belasting want dat wil zeggen dat ik ook veel verdien .

              Comment


              • #22
                Re: Daar gaat mijn 5d

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Ik betaal nochtans graag belasting want dat wil zeggen dat ik ook veel verdien .
                En om te kunnen terugtrekken van de belastingen moet je er eerst voldoende betaald hebben
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Daar gaat mijn 5d

                  ik trek terug door lening en pensioensparen (en volgend jaar ook door energiepremies)

                  heeft weinig te maken met teveel of te weinig afhouden

                  just genoeg afhouden is nog altijd 't best

                  onze gegevens stonden de laatste keer zelfs al ingevuld op Tax-On-Web
                  aan de staat kan je ni foefelen hé
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: Daar gaat mijn 5d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    heeft weinig te maken met teveel of te weinig afhouden
                    Heeft er wel iets mee te maken hoor.

                    De belasting zelf is op uw inkomen ... en daar betaal je bij als onvoldoende afgehouden is of trek je terug als teveel afgehouden is.
                    Ze moeten minstens afhouden wat volgens barema's vastgelegd is maar die minimum is dikwijls niet voldoende voor wat je uiteindelijk moet betalen.

                    Hetgeen je terugkrijgt van energiepremies en pensioensparen of bouwen zijn "belastingsverminderingen" en zijn bijkomende gunsten die wel mee in uw voordeel uitkomen en bij sommigen het verschil maken tussen terugkrijgen of bijbetalen.

                    Je moet trouwens opletten met de onkosten van je hypothecair krediet in te brengen. Je kan dit op 2 manieren doen.
                    Ofwel enkel de intresten in aanmerking brengen ofwel de intresten en kapitaalaflossingen. In het tweede geval trek je inderdaad veel meer terug maar als er iets gebeurd is het weer afdokken ... +-33% op de uitbetaalde sommen door de levensverzekering.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Daar gaat mijn 5d

                      Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
                      Na lang sparen en uitkijken naar het moment van aankoop,het volgen van topics en verhalen van ervaringen door BD leden ,werd beslist om een 5D aan te kopen .Geld dat werd verzameld met hard werken en zuinig leven.Nu het zo ver is moet ik het uitstellen om dat de fiscus er anders over denkt ,inderdaad ja ze hebben mij gevonden.Het hele bedrag mag ik met de glimlach overmaken naar de schatkist .Maar ja wat rest mij nu nog enkel :de zoete gedachte van een mooie SD AV ,de vriendelijke BD leden ,de organisatie die weer top was zoals altijd.

                      Als er nog mensen zijn ,kop op ,zolang we alles mogen eten is er niets aan de hand.En het sparen kan weer opnieuw beginnen.
                      Ik viseerde hier niemand het moest er even uit.
                      Die 5D of iets anders komt er nog wel.
                      Met hetgeen ik dit jaar terugkrijg kan je gerust je 5D kopen.
                      Dat geld is echter wel de renteloze lening die ik zo'n anderhalf jaar aan Verhofstadt & Co gegeven heb. Ergens onderweg heeft men een bepaalde afhouding nog gauw met 10% opgetrokken. Dat doet wel pijn als je op voorhand weet dat je dat geld allemaal (en nog een stuk meer) een tweetal jaar later zonder interest terug krijgt.
                      Ik wil wel met u verwisselen hoor, maar dan ook je inkomsten hé....

                      Ik heb nog nooit bv. 100.000 euro belastingen moeten betalen, ik zou dat nochtans graag eens doen. (ik zou er dan ongeveer 200.000 verdiend hebben).
                      Als er iets correct is in dit land dan is het wel de uitslag van uw belastingsaangifte (natuurlijk nakijken of er niets vergeten werd van aftrekposten bij het in de computer steken van uw aangifte).
                      Ik dacht dat ongeveer iedereen nu wel al op voorhand zijn aangifte ergens liet uitrekenen, niet dus.
                      Uiteraard vind ik de belastingsdruk hier wél onfatsoenlijk hoog.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Daar gaat mijn 5d

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En om te kunnen terugtrekken van de belastingen moet je er eerst voldoende betaald hebben


                        Neen... dan heb je te veel betaald en sta je de staat 'n renteloze lening toe.
                        DVC

                        Comment


                        • #27
                          Re: Daar gaat mijn 5d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                          Iets mispeuterd?
                          Zeker niet ,maar heb ondertussen wel een vermoeden,namelijk twee van mijn kinderen zijn in de loop van dat jaar gaan werken en dat hebben ze gezien natuurlijk .Want bijna niets meer ten laste, en dan stijg je natuurlijk op de lijst .......van de favoriete betalers.......maar zoals aangegeven zolang we maar gezond zijn ,........ (het is toch even slikken)
                          Zo objectief als mijn objectieven.....
                          bd 616 be MVG Jan

                          Comment


                          • #28
                            Re: Daar gaat mijn 5d

                            Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
                            Zeker niet ,maar heb ondertussen wel een vermoeden,namelijk twee van mijn kinderen zijn in de loop van dat jaar gaan werken en dat hebben ze gezien natuurlijk .Want bijna niets meer ten laste, en dan stijg je natuurlijk op de lijst .......van de favoriete betalers.......maar zoals aangegeven zolang we maar gezond zijn ,........ (het is toch even slikken)
                            Ha ja. Dat is slikken. Het is belangrijk deze wijzing in je persoonlijke situatie door te geven aan de personeelsdienst. Die houden er dan rekening mee: ze zullen de afhoudingen aanpassen zodat zulke verrassingen vermeden worden.
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                            Comment


                            • #29
                              Re: Daar gaat mijn 5d

                              Het leven kan hard zijn
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment


                              • #30
                                Re: Daar gaat mijn 5d

                                Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
                                Neen... dan heb je te veel betaald en sta je de staat 'n renteloze lening toe.
                                Of deed je aan kostenloos sparen

                                Geld brengt niets op als het op een rekening staat, sparen doet ge niet genoeg want ge weet altijd wel wat kopen en het geld is op voor je eraan begint. En op een rekening heb je kosten.

                                Hier krijg je het geld niet eens in handen, je kan het ook niet uitgeven.
                                Uw geld brengt ook niets op maar ge moet geen beheerskosten betalen en de staat kan het niet afpakken

                                En na twee jaar kunt ge u eens een nieuw lenske of zo kopen
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X