Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met kunststof terrasplanken ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met kunststof terrasplanken ?

Hallo,

Is hier iemand die ervaring heeft met de gegroefde terrasplanken die bestaan uit een mengsel van houtvezels + kunststof, zoals bv. Govaplast en Decodeck ?
    Ik zou graag weten hoe die planken zich gedragen bij vriesweer en/of sneeuw, kunnen er rijm- of ijsplekken voorkomen ? De verkopers op Batibouw beweerden wel van niet maar ik zou het graag eens horen van iemand die zo'n terras heeft.

Bedankt voor enige respons.
    JP

Re: Ervaring met kunststof terrasplanken ?

Rijm en ijsplekken krijg je op alle oppervlakken, ik zou het heel raar vinden als dat niet het geval zou zijn op die terrasplanken .
    Zit er misschien verwarming ingebouwd??

Hier in Sint-Jozef Rijkevorsel hebben ze een metalen voetgangers/fietsersbrug gezet, en die zou ook niet glad worden in de winter.
    Als ze een beetje vochtig wordt (bijna elke nacht dus), dan is die zo glad dat er ongelukken gebeuren .

Die terrasplanken zijn natuurlijk niet van metaal, maar dat ze niet glad worden als het vriest, dat kan je best op papier laten zetten. Als de verkoper dan ongelijk heeft, vraag je toch je geld terug .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Rijm en ijsplekken krijg je op alle oppervlakken, ik zou het heel raar vinden als dat niet het geval zou zijn op die terrasplanken .
      Zit er misschien verwarming ingebouwd??

Hier in Sint-Jozef Rijkevorsel hebben ze een metalen voetgangers/fietsersbrug gezet, en die zou ook niet glad worden in de winter.
      Als ze een beetje vochtig wordt (bijna elke nacht dus), dan is die zo glad dat er ongelukken gebeuren .

Die terrasplanken zijn natuurlijk niet van metaal, maar dat ze niet glad worden als het vriest, dat kan je best op papier laten zetten. Als de verkoper dan ongelijk heeft, vraag je toch je geld terug .
      Op papier zetten ? ze zullen lachen als ik dat vraag.
      Ik besef ook wel dat mondelinge reclame gemakkelijk is, maar op hun website schrijven ze enkel dat de planken vorstvrij zijn en antislip. Daarom ook dat ik iemand zoek die me kan zeggen of ze al dan niet (te)glad zijn in de winter.

Enkele winters terug heeft mijn echtgenote een lelijke schuiver gedaan op de terrastegels, met een versplinterde pols als gevolg.
      Tegels zijn voor mij geen optie meer, dus zoek ik iets anders dat minder glad wordt. Ik kan ook klinkers leggen, maar dan moet ik elke week wieden

Comment

Vorstvrij betekent in deze context 'ongevoelig voor vorst', niet 'ijsvrij'.

Als je bang bent uit te schuiven is er nog asfalt .

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Vorstvrij betekent in deze context 'ongevoelig voor vorst', niet 'ijsvrij'.

Weet ik ook Tom, maar op Batibouw beweerden ze dat ze ook "ijsvrij" zijn.

Als je bang bent uit te schuiven is er nog asfalt .

Waarom niet in grind ?
          Last edited by Ludo; 24 maart 2007, 01:06.

Comment

Heb je op Batibouw geen richtprijzen gekregen ?
            Ik ben immers ook in de markt voor terrasplanken.
            Projectje voor deze zomer.

Ter info, de nieuwe pontons in de jachthavens van Blankenberge en Mecatordok in Oostende zijn uitgerust met een analoog product. Als je in de buurt bent....

Gegroet,

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
              Heb je op Batibouw geen richtprijzen gekregen ?
              Ik ben immers ook in de markt voor terrasplanken.
              Projectje voor deze zomer.

Ter info, de nieuwe pontons in de jachthavens van Blankenberge en Mecatordok in Oostende zijn uitgerust met een analoog product. Als je in de buurt bent....

Gegroet,

Tom.

Bij Govaplast, prijs per m² (planken + onderbalkjes + connect systeem + schroeven) ligt tussen 49,97 en 62,93 EUR + BTW. Prijs hangt af van de soort plank en van de kleur.

Bij Decodeck wilden ze geen prijs geven omdat ze enkel aan de groothandel leveren.

mvg.
              JP

Comment

Govaplast is ondertussen Govadeck terras worden. dit zijn wel planken waar helemaal geen hout in zit. ik heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor deze volledige kunststofplanken gekozen. had veel negatieve ervaringen gehoord over verschillende houtcomposiet planken. ben zeer tevreden over het resultaat. alles gehaald bij Ecowell (http://www.ecowell.be) in Bornem. had mijn planken zeer snel en alle aantallen zijn door hen uitgerekend. prijs ligt ondertussen rond de 60 Euro ex. btw alle materialen en levering inbegrepen.

Comment

Klinkers en niet wieden?
                  printbeton. Da's een betonvloer die gegoten wordt. De samenstelling vande beton zorgt ervoor dat die op een bepaald moment kan worden 'gestempeld'. Met behulp van kunststof matten brengt men een patroon aan in de beton. Ook kan er een kleur gezet worden. Er is een groot aantal kleuren beschikbaar, en de gebruikte stempelpatroon gaan van klinkers over veldsteen tot plankenvloer.
                  Niet goedkoop, maar wel voor jaren goed, geen naden waar onkruid doorgroeit, en minder onderhevig aan gladheid door vorst of water.
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Een beetje laat mss maar ik heb een tijdje terug Govadeck terrasplanken laten leggen door ecoworx: http://www.ecoworx.be. de plaatsingsfirma van ecowell dat hierboven ook al vermeld is.

Ik moet zeggen: ben super content over de correcte werking (en afwerking) van die mannen en over het terras uiteraard! en alst geregend heeft zijn ze niet glibberig! geen bankirai-toestanden dus (had ik hiervoor liggen en menig keer op de grond gegaan!!!). Echt een aanrader!

Comment

ik heb een maand of 2 geleden kunststofterrasplanken van de Ceuninck gelegd.

zeer goede kwaliteit, vervormen weinig of niets bij warmte (koude weet ik nog niet),
                      zijn ook nog niet verkleurd.

gemakkelijk zelf te plaatsen, onderstructuur gemaakt in bangkirai-hout en gewerkt met plastieken voeten die in de hoogte aanpasbaar zijn, simpel maar degelijk systeem.

als je alles meetelt, onderstructuur, plastieken voeten, clipsen,.... kom je toch aan +-85euro / m²

groeten, Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

ik heb een terras van Envirodeck, fabrikaat Fiberplast.
                        Nog nooit zo iets slecht gezien. de planken die veel in de zon liggen vertonen blijvende krimp. (ca 1,5 tot 2 cm op een plank van 1,80 meter. De fabrikant neemt geen enkele verantwoording hiervoor. Krimp valt niet onder de garantie bepalingen. Heeft iemand soort gelijke ervaringen?

Comment

Jawadde, dat is wel heel veel krimp! Hallowkes! Hoeveel heb je voor die Envirodeck betaald? En is dat ook volledig kunststof? Of houtcomposiet?

Comment

Wat een vreemd verhaal over die krimp. Wij hebben al ruim 3 jaar tot volle tevredenheid een Envirodeck terras en geen enkel probleem met krimp. Is het wel goed gelegd?

Comment

Kunststof terrasplanken ? Natuurlijk om de olie-industrie bezig te houden.
                              Er bestaan al jaren grindtegels en terrazzovloeren en andere natuurlijke materialen, tot leientegels aan toe waar je niet over uitglijd.

Comment

Working...
                              X