Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangepaste regels Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aangepaste regels Challenge

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
    Is een crop (bijsnijding) een sterke bewerking ?

    Is een zwart/wit omzetting een sterke bewerking ?
    Lijkt me niet verboden, er worden toch geen extra elementen toegevoegd (integendeel ). Moest je een zw/w foto terug inkleuren, dán ben je bezig met een sterke bewerking. Zodra je bvb een laag/layer toevoegt om iets te veranderen (bvb om een grijze hemel wat blauw in te kleuren), of als je bvb met een brush delen van een foto aanpast (randen verdonkeren bvb), ben je imho bezig met een "sterke bewerking".

    Maar de uiteindelijke beslissing of een foto toegelaten wordt of niet, ligt natuurlijk bij spooky...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #17
      Re: Aangepaste regels Challenge

      @ to Paul C

      De omzetting van kleur naar zwart-wit wordt niet beschouwd als een sterke bewerking zolang er aan de foto niets wordt toegevoegd. Er zijn inderdaad digitale fototoestellen die de mogelijkheid bieden om rechtstreeks foto's te nemen in zwart-wit (ik denk dan aan mijn Nikon Coolpix 4300). Maar andere digitale toestellen hebben deze mogelijkheid echter niet (Nikon D70 bvb).

      Zwart-wit fotografie is een heel krachtige en specifieke tak van de fotografie. Om bezitters van een toestel die niet beschikt over deze mogelijkheid niet uit te sluiten de zwart-wit fotografie te kunnen beoefenen wordt de omzetting van kleur naar zwart-wit niet beschouwd als een sterke bewerking.

      Doch aan de deze omzetting is er een beperking. Een foto gedeeltelijk omzetten van kleur naar zwart-wit (vb een portret foto waar men de foto omzet naar zwart-wit maar de lippen in rode kleur laat) moet beschouwd worden als zijnde een sterke bewerking.

      Het croppen van een foto is toegestaan.

      Dus wat filipo zegt klopt helemaal.
      Last edited by spooky; 15 januari 2006, 17:43. Reden: Aanvulling op gelijktijdige posting met filipo
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #18
        Re: Aangepaste regels Challenge

        OK
        Misschien voor de duidelijkheid deze uitleg bij in de regels zetten ter verduidelijking ?
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment

        Working...
        X