Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is tot 24 opeens t/m 25 December

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is tot 24 opeens t/m 25 December

    Niet dat ik het erg vind dat er meer deelnemers zijn maar vorige maand zijn er op 24 november inzendingen geweigerd en nu worden ze op 25 december gevalideerd.
    Wel een mooie inzending vandaag

    Ik weet dat er op de 23e mensen bezig zijn geweest om de foto voor de 24 binnen te krijgen. Deze hadden iets meer tijd dan ze dachten.

    Groeten FF

    PS. Ik wil eigenlijk niet als zager overkomen maar denk dat dat niet gelukt is.

  • #2
    Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

    Is het niet omdat december 31 dagen heeft en november slechts 30 dagen?
    Is einde maand min x dagen en niet steeds op de 24ste of 25ste dat er afgesloten wordt?

    Sven
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

      In het verleden was het zo dat de uiterste inzenddatum = vermelde datum 23u59. In die optiek kon een gisterenavond (24/12) ingestuurde afbeelding vandaag nog gerust gevalideerd worden.

      Vorige maand was het idd zo dat de vermelding "before" strikt werd toegepast, maar ik vermoed dat dat gewoon te wijten was aan het feit dat het de vuurdoop was voor de nieuwe validator spooky en het voor hem toen ook niet zo duidelijk was of de vermelde uiterste datum inclusief of exclusief was... (zie ook oudere topic)

      Om misverstanden te vermijden, kan er de volgende keer misschien een uur bij vermeld worden ? Maar hou er wel rekening mee dat een ingestuurde foto niet noodzakelijk onmiddellijk (dezelfde dag) gevalideerd wordt. Spooky heeft (gelukkig) ook nog een leven buiten BD
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

        Deze zaak moeten we niet opdrijven. da's niet de bedoeling, ik vind het prima als er wat flexibiliteit in de moderatie zit Maar er mag dan best in de "rules" worden gezet dat de inzendtermijn verstrijkt 7 etmalen vóór de eerste van de volgende maand. Dat klinkt erg moeilijk, maar het is wel altijd duidelijk. En dan graag bij de "inzenddatum en tijd", de datum & tijd vermelden van UPLOAD, niet van Validatie. Dat voorkomt verder scheve gezichten.
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

          Om heel voorzichtig te zijn in mijn bewoordingen zodat ik de anonimitiet van de deelnemers niet schendt zal ik proberen uit te leggen waarom ik de foto's welke op 24 december werden geleverd valideerde.

          Zoals iedereen weet kennen we voorlopig een dieptepunt in de deelname aan de Challenge. Nu proberen we deelnemers terug te motiveren tot deelname aan de Challenge. Op 24 december ontvang ik in de morgen 2 inzendingen van twee kersvers geregistreerde personen. Die naar ik vermoed pas BD rond 23 Dec 05 moeten hebben ontdekt en die zonder goed het regelment te hebben nagelezen een foto insturen tot deelname.

          Om deze kersverse geregistreerden niet meteen af te schrikken heb ik bij uitzondering de foto gevalideerd. Op 24 december 05 had ik in gezinsverband een kerstmaal. Na het kerstmaal dit was intussen 25 december 05 merk ik dat er op 24 december 05 nog een foto werd ingezonden. Daar ik op 24 december 05 bij wijze van uitzondering 2 deelnemers op 24 december 05 had gevalideerd zou het in dit geval onfair geweest zijn ook de derde inzender die zijn foto op 24 december overmaakte niet zou valideren al was het intussen wel 25 december. Dus 25 december is hier niet de datum van overmaken maar wel de datum van validatie.

          Na validatie werd aan de drie betrokkenen personen wel een persoonlijk bericht overgemaakt met de melding dat ik bij uitzondering hun foto toch valideerde maar heb hen ook meteen verzocht in de toekomst rekening te houden met de geldende regels aangaande de afsluiting.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

            Dit lijkt me een duidelijk verhaal. Bedankt Spooky.
            Sorry voor dit onderwerp maar het leek me zo raar. Nu niet meer.

            FF

            Comment


            • #7
              Re: Is tot 24 opeens t/m 25 December

              fair enough!

              nu maar wachten op de vuurpijlen, dan weten we de uitslag....
              Prettige jaarwisseling!
              Groets, Gerhard
              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

              Comment

              Working...
              X