Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge januari: maak je keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenge januari: maak je keuze

    Maak je keuze voor het onderwerp in onze poll aangaande de Challenge januari.

    Ondanks de grote deelname aan de challenges in Jan 04 en 05 stappen we even af van de beste foto van het vooorbije jaar. We willen het doel van de Challenge respecteren en gaan er van uit dat de uitdaging belangrijker is dan een eenmalige grote maandelijkse deelname.

    Temeer daar er momenteel een topic is waar je je foto van het jaar kan posten lopende is.
    79
    Contrasten/Contrast
    0%
    22
    Lijnen in landschap/Line in landscape
    0%
    18
    Stations/Stations
    0%
    13
    Stil leven/Still life
    0%
    9
    Wanorde/Chaos
    0%
    17

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Challenge januari: maak je keuze

    Had ik toch wel al mijn goede foto's van 2005 opgespaard voor de volgende challenge ...

    Ik moet er nog eens over nadenken wat ik het tofste thema vind, er zitten alleszins heel interessante tussen ...

    Bij the thema "stations" misschien wel rekening mee houden dat men niet in alle stations camera's op prijs stelt
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Challenge januari: maak je keuze

      Een beetje verbazend vind ik het dat tot nog toe niemand voor contrasten gekozen heeft, zal dan maar het voorbeeld geven he
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Re: Challenge januari: maak je keuze

        Inderdaad als je werkelijk in een station gaat fotograferen even het advies van filipo opvolgen.

        Ook is het misschien wel raadzaam dit even te lezen:

        http://www.treinspotter.be/general/advies

        Als er gekozen zou gekozen worden voor stations en iedereen te kans te geven aan de Challenge deel te nemen dan zou ik aanraden de term station heel breed te nemen, bushaltes, tramhaltes en zelfs depots als station de willen beschouwen.

        @ to Cyrox,

        Je zal wel al gemerkt hebben dat het voorstel contrast als voorstel thema ook reeds werd aangeboden in de pol van verleden maand. Ik heb hiermee de bedoeling dat telkens de tweede beste keuze van de Pol herhaald word in de Pol van de maand die erop volgt. Dit om de mensen die toen daarvoor stemden een herkansing te geven.

        @ to filipo

        Het is dan maar best dat we niet de beste foto van 2005 hebben gevraagd je zou het te moeilijk gehad hebben om daar ééntje uit te kiezen. Dus we heb ik je die moeite alvast weten te besparen.
        Last edited by spooky; 24 december 2005, 17:43.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Challenge januari: maak je keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door spooky
          @ to filipo

          Het is dan maar best dat we niet de beste foto van 2005 hebben gevraagd je zou het te moeilijk gehad hebben om daar ééntje uit te kiezen. Dus we heb ik je die moeite alvast weten te besparen.
          LOL
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Challenge januari: maak je keuze

            Er zit niet alleen spanning in de Challenge deze POL vind ik ook alvast spannend. Momenteel (26 Dec 05 om 12.00 uur) liggen zowel Lijnen in Landschap (9) als Wanorde (9) op gelijke hoogte zonder dat de andere onderwerpen daarom kansloos zijn. Ik ben benieuwd welk thema hier het zal halen.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Challenge januari: maak je keuze

              Spannend ! 3 onderwerpen aan de kop met exact evenveel stemmen......

              Comment


              • #8
                Re: Challenge januari: maak je keuze

                Blijft spannend het is nu 11:23 uur en Contrasten ligt nu lichtjes aan de de kop met 13 stemmen onmiddellijk gevolgd door lijnen in landshap en Wanorde met elk 11 stemmen.
                Last edited by spooky; 27 december 2005, 17:19.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Re: Challenge januari: maak je keuze

                  'k heb een kloofje helpen maken...
                  contrast !
                  Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                  En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Challenge januari: maak je keuze

                    De strijd is nog niet helemaal gestreden zij die van een andere mening zijn hebben nog hun kans.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Challenge januari: maak je keuze

                      Ben vandaag terug komen kijken naar de evolutie en het verloop van deze stemming. Alhoewel er thans een kleine afscheiding komt in het voordeel van het thema Contrasten blijft er een zekere spanning daar de afscheiding toch nog steeds miniem is.



                      Maar telkens ik maandelijks een pol over de Challenge bekijk komt steeds bij mij dezelfde gedachte op waarom kent de pol steeds een redelijke bijval en neemt maar de helft van de stemmers deel aan de eigenlijke Challenge.



                      Dat niet iedere persoon die stemt deelneemt aan de Challenge is in zeker mate begrijpelijk en normaal. Doch dat vaak heel wat mensen welke voor een thema stemden die het in de POL dan haalt niet aan de Challenge deelneemt is dan weer minder te begrijpen. Ergens zou men mogen verwachten dat de deelname aan de Challenge altijd hoger is dan het aantal die het thema kozen. Of zijn er stemmers van de Pol die via een opgelegde taak willen zien hoe anderen dit thema benaderen. Daar kan ik me dan in zekere zin wel in vinden. Als dit de reden is dan blijkt de Challenge toch nog een breder publiek als is dit publiek dan wel een passief deelnemer.



                      BD kent heel wat getalenteerde fotografen die regelmatig hoogwaardige foto’s in het forum aanbieden. Heel wat leden bieden hun foto’s aan omdat ze aan de hand van beoordelingen willen afmeten in hoeverre hun foto’s door gelijk geïnteresseerden gesmaakt of beoordeeld worden. Maar voor mij wordt het dan minder eenvoudig om te begrijpen dat deze bekwame fotografen zich onderling doormiddel van een opgelegd thema met elkaar niet meten.



                      Bij deze doe ik dan een oproep aan al de deelnemers van de Pol die hun stem uitbrachten om actief deel te nemen aan de komende Challenge.



                      Daar heel wat deelnemers naast de puntenquotering ook nog heel veel waarde hechten aan de commentaren, ikzelf tijdens de lopende Challenge noch punten noch beoordelingen mag geven heb ik in de achtergrond mijn bevindingen bijgehouden. Deze zal ik samen met het jaarklassement op het net plaatsen.



                      Om jullie al een beetje te laten proeven hier de inleidende tekst:



                      Mijn beoordelingen Dec



                      Om het jaar 2005 af te sluiten heb ik even uitzonderlijk de moeite genomen om alle deelgenomen foto’s Challenge Dec 05 vanuit mijn visie te beoordelen. Het zijn beoordelingen van hoe ik de foto’s zie en aanvoel. Zeker geen beoordelingen van een echte fotografische kenner. In zover het mogelijk was heb ik rekening gehouden met de commentaren van hen die in de loop van de Challenge hun advies en bevindingen gaven. Ik wens er ook op te wijzen dat mijn commentaren werden gegeven zonder dat ik quoteringen die ze krijgen ken. Dit kan betekent dat een goed beoordeelde en hoog gequoteerde foto door de Bd - leden door mij als mindergoed tot zelfs slecht kan worden beoordeeld. Andersom is ook mogelijk wat ik als geslaagd beoordeel kan bij het brede publiek als minder schitterend worden bestempeld. Ik hoop dat mijn beoordelingen natuurlijk een beetje in de trend van de algemene verwachtingen zal liggen.



                      De foto’s werden besproken in min of meer dezelfde orde zoals ze in de loop van de maand werden overgemaakt. Met andere woorden ik heb me niet gewaagd aan een pronostiek hoe deze het klassement van deze Challenge zal verlopen.
                      Last edited by spooky; 30 december 2005, 17:38. Reden: Terechte opmerking aangepast
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Challenge januari: maak je keuze

                        Hoeven we de commentaren van Spooky achteraf toch niet te missen

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky
                        Dit kan betekent dat een goed beoordeelde en hoog gequoteerde foto door de Bd - leden door mij als mindergoed tot zelfs slecht kan worden beoordeeld. Andersom is ook mogelijk wat ik als minder geslaagd beoordeel kan bij het brede publiek als schitterend worden bestempeld.
                        Ehm, is dat niet een beetje van hetzelfde?
                        Groetjes Marion

                        Comment


                        • #13
                          Re: Challenge januari: maak je keuze

                          Ammmmmmmmaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, je maakt er echt wel werk van Spooky, bedankt.

                          Nu komt het er nog op aan je wensen in vervulling te laten te gaan, daarom bij deze een extra oproep aan alle nog niet deelnemende stemmers, nieuwkomers, niet deelnemende anciens, ... neem deel aan deze boeiende challenge, zodat 2006 een foto(leer)rijk jaar mag zijn !

                          St@mpers

                          Comment


                          • #14
                            Re: Challenge januari: maak je keuze

                            Oorspronkelijk geplaatst door stampers
                            Ammmmmmmmaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, je maakt er echt wel werk van Spooky, bedankt.

                            Nu komt het er nog op aan je wensen in vervulling te laten te gaan, daarom bij deze een extra oproep aan alle nog niet deelnemende stemmers, nieuwkomers, niet deelnemende anciens, ... neem deel aan deze boeiende challenge, zodat 2006 een foto(leer)rijk jaar mag zijn !

                            St@mpers
                            Daar kan ik mij volledig bij aansluiten
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Challenge januari: maak je keuze

                              Bedankt Xarder en filipo voor de aandacht waardoor ik de kans krijg mijn foutje aan te passen.

                              Laten we samen
                              Spookys Fotoweb
                              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                              Comment

                              Working...
                              X