Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

    Klik op onderstaande foto om de foto te vergroten.




    Wat de originaliteit betreft breng je wel iets heel erg origineels. Voor originaliteit zou je alvast van mij een extra punt in de beoordeling hebben gekregen.

    Maar het is juist dat originele dat je bij de beoordeling de nek heeft omgedaan vrees ik. Ook voor mij is dit een ongekend toestel en voorzover ik het begrijp gaat het om een spel.



    Hier heb je de lens zo fel gefocust op de beweging waardoor je het beeld te fel in close-up brengt. Door het juist zo te focussen wordt de mystiek, wat het op zichzelf als is, nog eens verhoogt.



    Door het nemen van de sluitertijd van 1 sec bevries je net teveel de beweging waardoor de beweging die alle aandacht moet trekken te passief wordt weergegeven. Ook het gebruik van zwart wit draagt niet echt bij om de beweging tot uiting te brengen. Vermoedelijk is de grijze stip bij de waarde –6 een gekleurd balletje dat wordt weggeslingerd. In het midden heb je dan een soort van grote fietsbel dat denkelijk het mechanisme is die een soort van slaghamertje moet in beweging zetten.



    Rechts tegen de rand van de foto zien we bij de waarde 10 en –3. maar een gedeelte van de holes zijn. Die holes hadden naar mijn gevoel er op zijn minst volledig moeten opstaan.



    Had je de foto meer in zijn totaal beeld gebracht, hem in kleur weergegeven en de sluitertijd nog iets langer genomen dan had je meer beweging in beeld gebracht en had je zeker je score kunnen opdrijven.



    Deze foto heeft dan wel mijn nieuwsgierigheid gewekt om welk spel het gaat. Ik zou wel eens graag een totaal beeld van dit spel willen zien en eens weten hoe dit wordt gespeeld. Denk dat er nog mensen zijn die meer zouden willen vernemen over dit minder gekend spel.
    Last edited by spooky; 6 december 2005, 19:29.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

    Spooky, kleine en leuke tip misschien: vermits die foto toch gehost staat, kan je misschien linken, zodat die in dit topic te zien is? Anders moet men telkens terug naar de Challenge, en zoeken welke foto van wie is...

    Zo leert iedereen nog bij door je commentaar, niet enkel diegenen die gaan kijken in de Challenge!

    Dit allemal tussen grote ()

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

      Link gemaakt naar de foto.

      Hopelijk is het dat wat je bedoelde ajuin. Vind sugesties tot verbetering altijd wel gekomen.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

        Hoi Spooky,

        Bedankt voor de interesse in en waardering voor mijn foto.
        Het spelletje op zich is heel simpel hoor, het is een ronde "arena" met verhoogde rand. De fietsbel is gewoon een tol, door die te laten draaien schieten de kleine houten balletjes in het rond aan enorme snelheden, en de cijfertjes die je ziet zijn de punten die je krijgt wanneer je in het corresponderende putje of gaatje belandt.
        Het spelbord zelf komt geloof ik uit Spanje, het klopt wel dat het bij ons minder bekend is.

        Op deze foto zie je alvast iets meer van het bord :



        Groeten,
        Last edited by Cyrox; 7 december 2005, 16:32.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

          Ja ik denk dat dit wel goed zou zijn als je het volledig spel in beeld zou kunnen brengen. Er zullen hier wel altijd mensen zijn die uit geschiedkundige overweging graag kennis zouden maken met het voor ons (velen toch) ongekende spel.

          Ooo ik zie dat het je al gelukt is om een duidelijke foto te tonen.

          Jammer dat je hem voor de challenge niet in de kleurversie hebt aangeboden. Ik merk hier toch meer beweging. Voor de challenge zou ik hem dan in het vierkant gecropt hebben zodat het witte tafellaken minder de aandacht zou vragen.

          Wel bedankt voor het tonen van dit uitzonderlijk spel.
          Last edited by spooky; 7 december 2005, 16:38.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

            Cyrox,

            ge had (zoals Spooky al schreef) véél beter de kleurversie gebracht. Je ziet effectief meer van de bolletjes en door de kleurtjes ga je al eerder denken aan een spel. In elk geval goed gevonden, heb enige tijd zitten nadenken bij de Z/W wat dat nu toch zou kunnen zijn
            Linda

            PS: ken jij de naam van dat spel mag ook de spaanse naam zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

              Hoi,

              Ik ken het spel uit Italië, daar heet het Trot-ô-La (of zoiets). Ik heb het daar toen gekocht toen ik een jaar of 12 was

              Maar over de foto, ik had het wel herkend (zie ook mijn comment bij de challenge) maar de kleuren versie is idd veel duidelijker voor diegenen die het spel niet kennen en ook de snelheid is hier meer zichtbaar.

              Groetjes Marion

              P.s. ik hoop dat ik nog wat tijd kan vinden om weer met de volgende challenge mee te doen ben volgende week weer in het bezit van een camera

              Comment


              • #8
                Re: Nabespreking foto Cyrox Nov 05 Snelheid

                Tja, ik die het spel kent vond de kleurenversie veel te banaal om te posten, vandaar de omzetting

                @ Lindaxxxx : het spel heet "Ladina", fabrikant is Decrestina, made in Italy
                Last edited by Cyrox; 8 december 2005, 17:32.
                Mark (300D)

                Comment

                Working...
                X